חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זינוק של 40% בפניות התושבים לעירייה בימי הסגר השלישי

עיריית ירושלים
אין זה סוד שתקופת הקורונה היא תקופה קשה עבור רובה המכריע של אוכלוסיית העולם, וכעת זה גם מגובה בנתונים, לפחות לגבי אוכלוסיית העיר ירושלים.

לקראת סיומו של הסגר השלישי, עיריית ירושלים מסכמת את פעילות המוקד העירוני 106 בחודש ינואר 2021. מהנתונים עולה כי נצפה גידול של כ-40% בכמות הפניות, המתבטא ב-80,883 פניות סה"כ, וכ-3000 פניות מדי יום, בימים שבין ראשון לחמישי בשבוע.

בעירייה מציניים כי במהלך חודש ינואר 2021 התקבלו כ-6,000 בקשות לסלי מזון עבור חולי קורונה, כ-3,000 בקשות לפינוי אשפה מבתיהם של חולי קורונה וכ-300 בקשות סיוע בתחום הרווחה האישית.

עיקר הפניות עסקו בשירותים עירוניים, ברישום למוסדות חינוך, לצד שאלות בנושאי קורונה וחיסונים. לציין כי 74% מהשיחות למוקד נענו תוך 30 שניות בלבד, כשזמן שיחה ממוצע עמד על כ-2:17 דקות ואחוז המענה עומד על כ-96%. לציין כי כל הפניות טופלו.

המערך הטיפולי בחולי הקורונה בכלל השכונות בעיר יצר במהלך הסגר קשר אישי עם כ-18 אלף בתי אב, בתוכם למעלה מ-42 אלף חולים. אנשי המערך שאלו לשלומם, בדקו את צרכיהם ונתנו למי שנדרש מענה רגשי.

במסגרת זו חולקו כ-7,600 סלי מזון וכ-2,000 שוברים למשחקים לבתי אב חולים נזקקים. בנוסף, ניתנו מענים לכ-5,300 אמהות ואבות הנמצאים בסגר ובידוד באמצעות פרויקט פגישות ייעוץ וליווי הורי, קו הרצאות טלפוני בנושאי הורות המותאם לאמהות חרדיות כמו גם סיוע רגשי של לאמהות בדיכאון אחרי לידה ופרויקט ייעוץ פרטני ליולדות טריות במזרח העיר.

"כחלק מהמאמץ לטפל בכלל הפניות המגיעות למוקד העירוני 106, בוצע ריענון נהלים לצוותי המוקדנים, כוח האדם במוקד תוגבר, זאת לצד המשך העסקתם של מוקדנים שנקלעו לבידוד והמשיכו לעבוד מהבית. כמו כן, הוטמעו טכנולוגיות מתקדמות למתן מענים דיגיטליים לפניות נפוצות של תושבים, דבר אשר מייעל את השירות לכלל הפונים", מסבירים בעירייה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אומר כי: "עיריית ירושלים חרטה על דיגלה להוביל בשירות ופעילות המוקד העירוני 106 מוכיחה שאצלנו בבירה זו לא רק סיסמה. על רקע העלייה בכמות הפניות, מדדי השירות מראים על הספקים חסרי תקדים. נמשיך לפעול על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר לתושבי ירושלים".

עיריית ירושלים
צילום: עוז אביטל – אייקון הפקות
מעטפה עם כסף הושבה לבעליה אלא שאז נודע הסיפור האמיתי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן