חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעטפה עם כסף הושבה לבעליה אלא שאז נודע הסיפור האמיתי

שערי צדק

הודות לאיש מצוות הניקיון והביטחון בשערי צדק המעטפה שאבדה ובה 1,000 ₪ שבה לבעליה. "לא ידעתי שמדובר בקצבת נכות. רק רציתי שמי שאיבד את המעטפה ימצא אותה".

בשבוע שעבר הגיעה נועה עמרני, עובדת סוציאלית מירושלים לבדיקה באחת ממרפאות המרכז הרפואי שערי צדק. מבלי ששמה לב, נפלה לה מהכיס מעטפה ובה אלף שקל במזומן.

״אין לתאר את עוגמת הנפש שחוויתי, ובמיוחד שהכסף לא היה שייך לי אלא לדיירת שאני מלווה מתוקף תפקידי כעובדת סוציאלית בהוסטל לנפגעי נפש. סכום זה הנו חלק מקצבת הנכות החודשית אותו היא מקבלת ובאותו הבוקר מסרה לי את הכסף כדי שאשמור עבורה". מגוללת נועה את סיפורה.

בדיוק באותו היום גמאל דיבס, מפקח משק בית במרכז הרפואי עבד בניקיון בקומה 2, כאשר לפתע מצא את המעטפה ללא סממן מזהה למי היא שייכת. "בהתחלה חשבתי שזה נייר, רציתי לקחת ולזרוק אותו לפח. פתאום אני מבין שזו מעטפה. פתחתי אותה וראיתי את הכסף. ידעתי שבטח מישהו זקוק לו", כך מספר גמאל, שמבלי לחשוב פעמיים פנה למוקד הביטחון במרכז הרפואי.

בת אל ערבוק, מוקדנית במערך הביטחון שהייתה במשמרת באותו היום, מספרת שגם היא לא יכלה לשאת את המחשבה שמישהו כעת סובל בגלל האבדן. לכן עשתה הכול על מנת שהבעלים של המעטפה ימצא והשניים פעלו יחד מהר: "ראשית, איתרנו יחד את הנקודה בה גמאל מצא את המעטפה, חיפשנו במערכת מצלמות האבטחה את נועה ואת נקודת הזמן בה אבדה המעטפה.

המערכת החכמה שלנו הצליחה להתחקות אחר המסלול שלה בבית החולים בכדי להשיג את פרטי הקשר עמה. יצרנו עמה קשר והיא החלה לדמוע מרוב התרגשות. אנו עוזרים לאנשים על בסיס יומי, אך הפעם, לדעת שמדובר בקצבה לאדם שמאוד זקוק לה הייתה מרגשת במיוחד. זוהי תחושת שליחות. אין תחושה טובה יותר מזה".

"ברצוני להודות מקרב לב גמאל שמצא את המעטפה ומסר אותה למחלקת הביטחון. שעשתה מעל ומעבר כדי לאתר אותי ולהשיב לי את הכסף. ממש מחמם את הלב לגלות שיש אנשים טובים כמוכם שעושים את תפקידם על הצד הטוב ביותר! שוב תודה ענקית". מספרת נועה בהתרגשות.

שערי צדק
צילום: שערי צדק
אמנים ירושלמים- חברת 'אשכולות' יוצאת בקמפיין המעודד לבדוק זכאות לקבלת דמי תמלוגים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן