חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פורום ההורים העירוני לקבינט הקורונה: עד כאן! תחזירו את שגרת הלימודים לשכונות העומדות ביעד

פורום ההורים העירוני לקבינט הקורונה: עד כאן! תחזירו את שגרת הלימודים לשכונות העומדות ביעד המתחסנים

הבוקר הגיעו הורים וילדים רבים מרחבי העיר להפגנה ברחבת בניין העירייה בעקבות ההחלטה להתייחס לירושלים כמקשה אחת בכל הקשור לחזרה לשדרת הלימודים בעיר ולא לפי שכונות כפי שהיה נהוג עד כה.

בהודעה שיצאה אמש והזמינה להפגנה הבוקר נכתב: " קבינט האבסורד: ירושלים, עיר הבירה של ישראל שחוברה לה יחדיו, נשארת סגורה ומבוצרת.

כיכר ספרא הבוקר – הפגנת פורום ההורים העירוני, צילום: פורום ההורים העירוני

מוסדות החינוך בירושלים סגורים, גם בשכונות הכתומות, בניגוד למתווה הרמזור.
הממשלה מסרבת להחיל את המתווה של ערים כתומות (70% מתחסנים מעל גיל 50) על השכונות הכתומות בעיר, שעומדות ביעד ההתחסנות.

בשל המרקם הייחודי של העיר, הדרישה ל- 70% מתחסנים מעל גיל 50 בעיר כולה אינה סבירה והתלמידים בשכונות שכן עומדות ביעד שנקבע- נענשים.

משה ליאון,בית ספר, ילדים
צילום: דוברות עיריית ירושלים

פורום הורי ירושלים אומר עד כאן ודורש מהממשלה לאשר עוד מחר, בישיבת קבינט הקורונה, את פתיחת מוסדות החינוך בשכונות הכתומות העומדות ביעד.

לא יעלה על הדעת שמפקירים את עיר הבירה של ישראל!

אז למה בכיכר ספרא? ההחלטה לקיים את ההפגנה בספרא ולא מול מוסדות השלטון נובעת מדרישתנו שקבינט הקורונה יאפשר לרשות המקומית לנהל את פתיחת מוסדות החינוך בעיר".

עופר ברקוביץ ועינב בר כהן בהפגנה עם הילדים וההורים, צילום: פורום ההורים העירוני

גילית טל רובינשטיין אם ל2 בנות הלומדות בבית הספר סולד ובגן הילדים סולד אמרה הבוקר למערכת 'ירושלמים': " התחלנו שבוע שישי עם ילדים בבית, אנחנו כהורים שצריכים לעבוד לא יכולים עוד. יש לפתוח מידיית את השכונות הכתומות בעיר העומדות ביעד החיסון של 70% מעל גיל חמישים שהגדיר קבינט הקורונה.

רה"ע ליאון מדבר במהלך הפגנת פורום ההורים העירוני, צילום: פורום ההורים העירוני

לא תיתכן האפליה בין ערים כתומות לבין שכונות כתומות בירושלים, מתחילת משבר הקורונה התייחסו לעיר ירושלים בחלוקה לשכונות בשל המרקם הייחודי שלה בה יש מגזרים שונים דתיים ערבים חרדים וכו' ובשל הגודל שלה. עיר של כמעט מיליון תושבים.

אנו קוראים לקבינט הקורונה לאשר עוד היום את פתיחת השכונות העומדות ביעד החיסון, ירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל ונכון לכרגע היא מבוצרת על ידי הממשלה וללא שינוי הקריטריונים פתיחת הגנים בכיתות א'-ד' בעיר נראית רחוקה מתמיד".

עופר ברקוביץ ועינב בר כהן בהפגנה עם הילדים וההורים, צילום: פורום ההורים העירוני

ראש העירייה משה ליאון הגיע יחד עם סגניתו ומחזיקת תיק החינוך חגית משה לתמוך בהורים ובילדים ובחזרה ללימודים ע"פ מודל דפרינציאלי.

ראש העיר חיזק את ידם ההורים והילדים ואמר: "בימים האחרונים אני פועל ללא לאות מול משרד הבריאות והקבינט הקורונה. אני סבור כי כבר בימים הקרובים נוכל לבשר בשורות טובות ולפתוח את הלימודים בשכונות נוספות".

רה"ע ליאון משוחח עם הילדים בהפגנה, צילום: פורום ההורים העירוני

"כמו שיש ערים כתומות שחזרו ללמוד כך גם בירושלים צריך להחזיר שכונות כתומות" הוסיף ליאון.

עינב בר כהן, חבר מועצת העיר מטעם סיעת 'התעוררות' אמר בהפגנה: "צריך להחזיר את הילדים ללמוד בשכונות בהן יש תחלואה נמוכה בהתאם למתווה של משרד הבריאות. באחריות וברגישות. המחיר הנפשי והקושי של ההורים הוא עצום ואין שום סיבה שלא לאפשר פתיחה איפה שניתן.

ירושלים העיר הגדולה בישראל, שכונות בה הן כמו ערים וכך ראוי להסתכל על זה ולחלק אותה לשכונות.
לצד הפתיחה אנו דורשים אכיפה נוקשה ושיוון בפני החוק של כל המוסדות וכל המגזרים. לצערנו זה לא קרה עד היום. ליאון מנהל את המשבר ברשלנות ומשיקולים פוליטיים ולכן רק מספר בודד של שכונות יכולות לפתוח היום.
נפנה גם לקבינט הקורונה לשנות את ההחלטה כדי לפתוח בצורה שפויה ואחראית איפה שאפשר."

הקורונה במספרים: המרכזים הרפואיים בירושלים מפרסמים את נתוני האשפוז במחלקות הקורונה | כל הפרטים

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן