חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עינב בר כהן למשה ליאון: צעדים בטוחים לחזרה לשגרה במוסדות החינוך בעיר

בישיבת מועצת העיר הקרובה שתתקיים הערב ב 18:00 ידונו חברי מועצת העיר בהצעתה של חברת המועצה עינב בר כהן, מסיעת התעוררות, בנוגע לצעדים הבטוחים לחזרה לשגרה במוסדות החינוך ברחבי ירושלים, כשברקע התחלואה הגוברת וכמויות גדולות של ילדים שנשלחים לבידוד ביתי בכל רחבי הארץ.

בהצעה שהעבירה בר כהן בתחילת השבוע לראש העיר משה ליאון ותעלה הערב בישיבת מועצת העיר כתבה בר כהן:

" בימים אלה נערכת מדינת ישראל כולה וכך גם העיר ירושלים לחזרה לשגרה ויציאה מהסגר. מהלך המלווה גם בלא מעט חששות ואשר דורש מאתנו לפעול ככל יכולתנו בכדי להבטיח שתעשה בזהירות, באחריות ותוך שמירה על בריאות תושבי העיר ירושלים.

אחד המוקדים המרכזים שיש להתייחס אליהם ביתר זהירות הם מוסדות החינוך וזאת לאור קריאות המומחים ומשרד הבריאות להתכונן לעלייה בתחלואה בקרב ילדים וצעירים ובשל העובדה כי מדובר באוכלוסייה שבשלב זה אינה יכולה להתחסן.

ולכן המורכבות היא כפולה שכן לצד החזרה ללימודים אשר משמחת אותנו מאוד, היא טומנת בחובה את הסכנה להדבקות והחשש מכניסה לבידוד- מה שיפסיק שוב את הרצף הלימודי והחברתי שחזר אחרי תקופה כה ארוכה, ויגרום גם להורים וגם לילדים עגמת נפש רבה. לצד זאת יש לזכור כי לא הרק הילדים חשופים להדבקה אלא גם הצוותים עצמם אשר נמצאים במגע עם מספר רב של ילדים שבשלב זה לא יכולים להתחסן.

אולם המליאה בבניין העירייה, צילום: דוברות עיריית ירושלים

הפתרון להדבקה קיים, יעיל, בטוח ופתוח בפני כל מי שמעוניין בכך, והוא החיסון לקורונה. בעוד ילדנו לא יכולים להתחסן, הצוות החינוכי יכול ועל כן עלינו לנסות ולעודד עד כמה שניתן התחסנות בקרב הצוותים החינוכיים בעיר.

רוצים לדעת כל מה שקורה בירושלים? הצטרפו אלינו לעדכוני ירושלים בלחיצה כאן

ואלה הם הצעדים שניתן לקדם כדי להבטיח חזרה בטוחה יותר לשגרה וכדי לעודד התחסנות:

מבצע "מגן חינוך"- הקצאת גורם עירוני ייעודי שיעסוק בקבלת ההסכמות מול ההורים והסגל האקדמאי בכל בתי הספר, לטובת השתתפות במצבע "מגן חינוך", הדורש את הסכמתם של 75% מהצוות וההורים. במסגרת המצבע יבוצעו בדיקות תקופתיות לתלמידים והצוות החינוכי בכל שבוע. תוכנית זו תקטע בשלב מוקדם את שרשרת ההדבקה, תציל בכך חיי אדם ותקטין את תחלואה.

תמריצים לעובדים- תשלום לעובדי העירייה, סייעות וצהרונים, עבור ביצוע בדיקה/חיסון- הכוונה לתשלום עבור השעות בהן הגיעו למתחם וביצועו את הבדיקה או החיסון. פעולה זו תעודד ותתמרץ את הצוותים ותגביר את כמות המתחסנים/נבדקים.

הסברה- קיום הרצאות למורים ומנהלם, ועדי הורים וכל הצוות החינוכי על החיסונים לצד מתן במה לשאול שאלות ולהוריד את החששות ולהסיר חסמים. עמותת "מדעת" מציעה רופאים ומדענים שיעלו וירצו לצוותים, ויענו על שאלות לפי הצורך. ברשויות מקומיות רבות הוזמנו הרצאות כאלו ובכך הביאו לעלייה באחוזי ההתחסנות.
שעות ההרצאה צריכות להיות חובה עבור עובדי ועובדות העירייה (סייעות וצהרונים) אשר ישלמו להם על כך במסגרת יום העבודה וזאת על מנת לוודא הגעתן של הצוות.

סייעות מחליפות- במקרה שנדרשת סייעת מחליפה עבור סייעת בבידוד או מסיבה אחרת יש להימנע מהכנסת סייעות מחליפות משכונות "אדומות בוהקות" שלא התחסנו/נבדקו.

תחרויות בין בתי הספר ושקיפות אחוזי ההתחסנות בכל מוסד תוך שמירה על פרטיותם של הצוותים החינוכיים- מהלך זה של תחרות עם פרסים ותגמול בתי הספר על הצטיינות באחוזי ההתחסנות תסייע למהלך.

ניידות חיסון/בדיקות במוסדות החינוך- בדגש על האוכלוסיות שניתן להתחסן בהן, מעל גיל 16. מהלך זה יקל דרמטית על הצוותים החינוכיים בעיר והנוער להתחסן.

מבצע צעירים מתחסנים- פתיחת מוקד התחסנות ייעודי לבני נוער כפי שכבר עשו באחרים אחרות ובכך הגדילו דרמטית את כמות המתחסנים.

עידוד התחסנות ועסקים מקומיים- מתן שוברים לקניה בעסקים מקומיים לעובדי הוראה מתחסנים וצעירים מעל גיל 16, במסגרת מבצעי החיסונים. בכך מקדמת העירייה שני רעיונות חשובים במקביל האחד של תמיכה בעסקים המקומיים אשר עברו תקופה קשה מאוד במהלך משבר הקורונה לצד העלאת אחוז המתחסנים במוסדות החינוך בעיר".

בהצעת ההחלטה לחברי המועצה היא ביקשה ש" מועצת העיר תנחה את הצוותים המקצועיים לקדם את כלל הצעדים שפורטו לעיל ואשר יסייעו להחזרת השגרה במוסדות החינוך בצורה בטוחה יותר לטובת תושבי העיר ירושלים".

עינב בר כהן. צילום: ראובן קפוצינסקי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן