חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים: עליה בביקוש של חרדים להשתלבות בהכשרות ותעסוקה

מרכז כיוון

יותר שוברים להכשרות מקצועיות ואלפי השמות בתעסוקה: נתוני התעסוקה של הציבור החרדי בירושלים מצביעים על עליה בביקושים להשתלבות במעגל התעסוקה דווקא בשנת הקורונה • מעסיקים רבים מדווחים על קושי במציאת עובדים למשרות איכותיות

על רקע הנתונים המפתיעים שפרסמה לאחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמצביעים על עליה בשיעור החרדים המשתתפים בשוק העבודה, מסתבר כי מגמת העליה ניכרת גם בביקושים ובפניות למרכזי ההכוון במהלך השנה החולפת, כך עולה מנתוני סיכום השנה של מרכז כיוון – מרכז ההכוון התעסוקתי לחרדים בירושלים.

על פי הנתונים, למרות גלי הפיטורין והצפי לירידה חדה במספר ההשמות, נשמרה יציבות של כמעט 2400 השמות בהם 1587 גברים חרדים ו785 נשים חרדיות שהושמו בעבודה בירושלים במהלך הקורונה, כאשר 35% מהשמות אלה, הן בשכר של למעלה מ7,500 ש"ח. מספרים אלה, מציינים עליה של 35% בהשמות שנתיות מאז 2014 – שנת הפעילות הראשונה של 'מרכז כיוון' שבה נעשו 1504 השמות.

עיון בנתוני סיכום השנה של מרכז כיוון מגלה עוד, כי בשנה החולפת פנו למרכז 4100 פונים חדשים מהציבור החרדי בירושלים, לקבלת שירות של הכוון תעסוקתי מאנשי המקצוע של 'כיוון'.

גם הביקוש בקרב הציבור החרדי בירושלים ללימודים, הכשרות מקצועיות והשלמות השכלה, היה במגמת עליה בשנה החולפת. קרוב ל-700 חרדים וחרדיות עברו קורסי מקצוע שונים בשנה החולפת, וכ-600 נוספים ביצעו השלמת השכלה.

כצפוי, היעדר תקציב ממשלתי פגע גם בתחום זה. לפי נתוני 'מרכז כיוון' עולה כי הביקוש לשוברים להכשרה מקצועית בקרב חרדים בירושלים הגיע לסכום של 2,100,000, אך התקציב שאושר היה חלקי ועמד על 1,500,000 ₪ בלבד, עשרות בקשות נוספות בשווי של למעלה מ-500,000 ₪ נדחו מחוסר תקציב.

בתוך כך במרכז כיוון מדווחים כי מעסיקים רבים מציעים עשרות משרות איכותיות ומשתלמות במגוון רמות תעסוקה ומגוון רמות שכר, אך הם מתקשים למצוא עובדים.

לדברי יחיאל אמויאל מנכ"ל מרכז כיוון של משרד העבודה ועיריית י-ם המופעל ע"י קרן קמ"ח: "שנת הקורונה הכריחה אותנו להיות יצירתיים במתן השירותים והעזרה למחפשי העבודה. בדו"ח סיכום השנה שלנו ראינו כי המאמצים אכן משתלמים והצלחנו לתת מענה לרצון העז שהולך וגובר בכל חלקי המגזר החרדי להשתלב בתעסוקה.

יחד עם זאת, אנחנו מזהים שאננות רבה אצל חלק מהאוכלוסיה שנפלטו ממעגל התעסוקה בעקבות הקורונה ואינם ממהרים לחזור לעבודה. זאת העת למצוא משרות איכותיות ומשתלמות ולחזור לשוק העבודה".

מרכז כיוון
צילום: יח"צ
שריפה בתאטרון ירושלים: כוחות כיבוי האש במקום

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן