חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית ירושלים מחלקת מארזי הפתעה לעולים החדשים שנכנסו לבידוד

עיריית ירושלים

מיזם חדש ומיוחד של עיריית ירושלים: מארזי הפתעה לעולים חדשים שנמצאים בבידוד בשל משבר הקורונה. העיר ירושלים קולטת מדי שנה עולים רבים מכל רחבי העולם, שמגיעים למדינת ישראל ולבירתה מתוך ערכי ציונות ואהבת הארץ.

רשות הקליטה בעיריית ירושלים ומרכז הצעירים מקיימים עבור אוכלוסייה זו מגוון רחב של פעילויות במטרה לסייע להם להיקלט בעיר ולהשתלב בחיי הקהילה ואף מפעילים יחד את תכנית "קונקט ג'רוזלם", המלווה את העולים הצעירים באופן קבוע.

בשנה האחרונה, על רקע משבר הקורונה, נדרשה עיריית ירושלים למצוא פתרונות יצירתיים עבור אתגרים חדשים, כדוגמת עולים חדשים שנכנסים לבידוד. אלה, הרחוקים ממשפחותיהם ומחבריהם, נכנסים לבידוד במקום מושבם החדש ולעתים אין להם עדיין מעגל תמיכה מבוסס שיכול לסייע להם.

בהתאם לכך, החלה לאחרונה העירייה לחלק לכל אותם עולים בבידוד מארזים הכוללים מזון, הפתעות ומיצים ייחודיים מ"איש האתרוגים", דוכן מיצים מוכר בעיר.

"עבור רובנו זה נשמע מובן מאליו לקבל חבילה מבני משפחה או מחברים קרובים, בשעה שאנחנו בבידוד, אולם לצעירים רבים שעלו ארצה חסר העורף התומך הזה", מסבירים בעירייה. "באמצעות המארזים הללו אנחנו למעשה מספקים אותו עבורם. עיריית ירושלים מהווה עבורם מעין משפחה, במטרה להפוך את העלייה שלהם בימים מורכבים כמו אלו – לפשוטה יותר".

התגובות כמובן לא איחרו להגיע ובעירייה מספרים כי העולים שזכו לקבל מארזים הודו על המחווה בהתרגשות רבה. "הם הרגישו בבית, שיש מי שדואג להם, וזו מבחינתנו הייתה המטרה", מסכמים בעירייה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר על היוזמה: "מדובר בפרויקט מרגש ומבורך, המייצר תחושה של בית עבור אותה אוכלוסייה שבחרה לעזוב חיים שלמים ולעלות לירושלים מתוך ערכים של אהבת הארץ. נמשיך לפעול במגוון דרכים על מנת לסייע להם להשתלב בקהילה הירושלמית, ולהמשיך לעודד את העלייה באמצעות קליטה אמיתית, כפי שבאה לידי ביטוי ביוזמה זו".

עיריית ירושלים
צילום: דוברות עיריית ירושלים

הנהלת הדסה לעובדיה: מיום ראשון הקרוב, אנשי צוות שלא התחסנו עד כה ואין בידם אישור חריג לכך, לא יורשו לבוא במגע עם חולים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן