חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזיבה של מקום העבודה

עזיבה של מקום העבודה

מקום העבודה

המטרה של שכירים רבים היא להיות עובדים במקום העבודה כמו בחברה מסוימת ואם הם נהנים מהעבודה, התפקיד מעניין ומאתגר והשכר הולם, הם עשויים להישאר ולעבוד שם שנים רבות. כל עובד מעוניין שתהיה לו מסגרת קבועה בענייני ההכנסות וכאשר הוא יודע מהו הסכום הקבוע של השכר שלו, הוא מתכנן את ההוצאות החודשיות שלו בהתאם לכך. מדובר בנושא שהוא אקוטי לכל אדם הן אם הוא רווק והן אם הוא נשוי כיוון שלאור יוקר המחיה הקיים בישראל חשוב שיהיה זה שכר שהולם את הנתינה שלו למקום העבודה וכך הוא יוכל לכלכל את צעדיו הפיננסיים. כמו לדוגמה בעת רכישת דירה, הוא יחשב את התשלום החודשי למשכנתא, כדי לוודא שהוא מסוגל לשלם זאת בכל חודש.

אך אם נוצרים מצבים שבהם המנהל אינו מרוצה מהעובד עקב סיבות שונות כמו תפוקת עבודה נמוכה, איחורים וחיסורים רבים מעבר לפרופורציה נורמטיבית, עבודה לא מקצועית וכו', הוא יכול לשוחח אתו וליידע אותו ששוקלים לפטר אותו לאור הנקודות הספציפיות שבהן הוא לא מתפקד כראוי. כל מעביד חייב לבצע שימוע לפני פיטורים לכל עובד שהוא שוקל לפטר. המטרה היא לאפשר לעובד להשמיע את הצד שלו במהלך השימוע. לאחר מכן המנהל שוקל את דבריו של העובד ואת קו החשיבה של ההנהלה בעניינו ומתקבלת החלטה אם לפטר אותו, או לחלופין לתת לו הזדמנות נוספת במקום העבודה.

הזדמנות שנייה של מקום עבודה

כאשר ההנהלה נותנת צ'אנס נוסף, ברוב המקרים העובד יעשה כל שניתן כדי לשפר את צורת ההתנהלות שלו, הוא יהיה הרבה יותר אחראי, יסגור מעגלים, יגדיל ראש ויגביר את המוטיבציה שלו. אם המנהל יראה ביום יום את השינוי, הוא ישמח שהוא נתן לעובד זה אפשרות להוכיח את עצמו במקום העבודה ושני הצדדים יהיו מרוצים מהתהליך שבוצע.

פיטורי עובד

אך אם העובד לא הצדיק את הישארותו בחברה, המנהל יקבל החלטה לפטר אותו. בהתאם לזמן העבודה במקום זה, יהיה עליו לתת ימי הודעה מוקדמת שבהם הוא עובד בחברה ומבצע חפיפה של התפקיד כנדרש, או לחלופין ההנהלה תוותר על ימי ההודעה המוקדמת אך הוא יקבל שכר עבור הימים האלו.

חשב השכר יבצע התחשבנות כספית שכוללת את יתרת השכר שמגיע לו, פדיון ימי חופש, חלק יחסי של דמי הבראה וכל נושא כספי אחר. תוך פרק זמן קצר יחסית, החברה אמורה להעביר לעובד את הכספים, טופס 161 ושחרור של קופות הפנסיה שהן על שמו.

חיפוש מקום עבודה חדש

אם מקום העבודה הנוכחי סגר את הדלת, על העובד לחפש מקום עבודה אחר ולכן הוא פונה לחברות כוח אדם והשמה, שולח קורות חיים, מגיע לראיונות עבודה ועושה כל שניתן כדי למצוא את מקום העבודה שהוא הטוב ביותר עבורו מכל ההיבטים.

צילום: PIXABAY

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן