חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית ירושלים העניקה פרס של 8,000 שקלים ליזמים צעירים שפיתחו את אפליקציית BYO ליצירת מפגשים חברתיים בעיר

פרס לצעירים ירושלמים שפיתחו אפליקציה קהילתית-חברתית: עיריית ירושלים העניקה לאחרונה פרס בסך 8,000 שקלים לארבעה צעירים ירושלמים שפיתחו את ״BYO – יוצרים קהילה ותרבות ירושלמית״ – אפליקציה קהילתית, בה כל אחד יכול לפרסם מה שיש לו להציע לצורך קיום מפגש חברתי.

הפרס הוענק בסיומו של האקתון מיוחד של JLM Impact, המורכב ממרכזי החדשנות והיזמות של האוניברסיטה העברית, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ועזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה. מדובר בהאקתון ייחודי של סטודנטים בנושא חדשנות, תוך מיקוד בשתי קטגוריות עיקריות – העיר והקהילה.

מטרת ההאקתון הייתה לעודד חשיבה יצירתית ופרויקטים ייחודיים לטובת רווחת הסטודנטים בעיר והתושבים הירושלמים כולם. בין הנושאים שהועלו בהאקתון – הבדידות בצל הקורונה בעיר, סיוע לעסקים הקטנים, תיירות בעיר הבירה, אירועי תרבות ועוד.

כ-300 סטודנטים לקחו חלק באירוע ולאחר ארבעה ימים מרוכזים של תחרות ועבודה מאומצת, הגישו סרטונים קצרים המציגים את המיזם החברתי שלהם. שלושת המיזמים המצטיינים זכו בפרסים כספיים על מנת לסייע להם להוציא את המיזם אל הפועל.

לאחר בחינה של כלל הפרויקטים העניקה רשות הצעירים של עיריית ירושלים פרס על סך 8000 שקלים לארבעת הצעירים איילת שאשא עברון, נבוא הימלוך, גיא בלומנפלד ויואב בלבן, שפיתחו את ״BYO – יוצרים קהילה ותרבות ירושלמית״. מדובר באפליקציה קהילתית בה כל אחד יכול לפרסם מה שיש לו להציע לצורך קיום מפגש חברתי.

כך למשל, תושב צעיר בעל גינה יוכל להציע את ביתו לאירוח, גיטריסטית מוכשרת או אופה יצירתי, יהיו אחראיים על המוזיקה והמאפים ובאופן ספונטני יתגבשו מפגשים קהילתיים. כל ירושלמי מוזמן להוריד את האפליקציה, לבדוק אילו מפגשים קהילתיים מתקיימים היום ברחבי העיר, ולהגיע יחד עם מה שהוא יכול לתרום למפגש.

בעיריית ירושלים מציינים כי האפליקציה מהווה פתרון יצירתי ואיכותי, המסייע לבניית קהילה, במיוחד בימים בהם בתי הקפה, הברים וכלל מקומות הבילוי סגורים.

ראש העיר, משה ליאון, בירך על המיזם ואמר: "נמשיך לעודד את צעירי העיר לעשייה חברתית מקורית וחדשנית מסוג זה, כחלק מראייה כוללת של דאגה לרווחתם של הסטודנטים והצעירים הירושלמים, יחד עם התושבים כולם. דווקא בימים אלו, זהו פרויקט רלוונטי וחשוב מאין כמוהו. אני קורא לתושבים לעשות שימוש באפליקציה תחת הנחיות התו הסגול".

צילום: יזמי BYU

ירושלמים! יש לנו בשורה טובה בשבילכם: מערכת החינוך בירושלים כולה חוזרת ללמידה פרונטלית

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן