Search
Close this search box.

איך להכין את הילד לטיפול אצל רופאת שיניים

טיפול שיניים לילדים

טיפולי שיניים הם חלק מהחיים של כולנו ובאופן טבעי, גם אנשים מבוגרים חשים רתיעה כאשר הם מגיעים לטיפול אצל רופאת השיניים. העניין הוא שאנחנו, בתור אנשים מבוגרים, מבינים כי אם לא נגיע לטיפול, המצב ידרדר והבעיה רק תחמיר. אבל הילדים שלנו לא בהיכרח מצליחים לראות את התמונה באותו אופן. ילדים רבים חשים התנגדות כאשר הם מגיעים לטיפול ולעיתים, לוקח זמן לשכנע אותם לשתף פעולה. עם זאת, יש דרכים רבות לעשות שינוי אצל הילד, להכין אותו כמו שצריך לטיפול ולהפוך את החוויה כולה נעימה עבור הילדים שלנו וגם עבורינו. במאמר הבא נדבר על הנושא הרגיש הזה. איך מכינים ילדים לטיפול מקצועי. בואו נתחיל.

נזכיר למה חשוב להגיע לטיפול בהקדם

נעבור על הנושא בקצרה, אבל חשוב להזכיר את הדברים כבר בשלב הזה. חלל הפה שלנו משמש עבור שלל תפקידים. בין היתר, השיניים שלנו, בעקבות צריכה של מזון, יכולות להיפגע. השן עשויה שלושה חלקים. שורש השן, משאירה את השן במקום שלה. היא נעוצה בתוך החך. בפנים, יש לנו רקמות רכות וסביבן שכבת אמייל חזקה ולבנה. כאשר אנחנו חושבים על שן, בדרך כלל נחשוב על אותה שכבת אמייל. כאשר לא מצחצחים שיניים ולא מגיעים לביקורת קבועה אצל הרופא, תרבית חיידקים יכולה להתפתח ולהמיס את השכבה הזו. מה שמייצר חור בשן. הזנחה תביא כמובן לכאבים ודימום אבל אם לא נגיע לטיפול, החייקים יכולים להגיע עד שורש השן מה שדורש טיפול אינטנסיבי. אם לא נגיע לטיפול בזמן, כאשר הבעיה רק מתחילה להתפתח, המצב פשוט ימשיך להדרדר כאמור. לכן, אנחנו לא יכולים לוותר לילדים שלנו ולא להגיע באופן קבוע. איך נעשה את זה? איך נעזור לילד לשתף פעולה?  יש לנו כמה רעיונות.

איך נעזור לילדים שלנו לשתף פעולה

קודם כל, נבחר רופא עבור טיפולי שיניים לילדים:

טיפול שיניים לילדים המותאם עבורם, על ידי רופא שיניים מומחה לטיפול בגילאים צעירים, יכול לעשות הבדל משמעותי. לא רק שהרופא או הרופאה יודעים איך לעבוד עם ילדים ברגישות. אלא, הם גם הרבה פעמים יחזיקו הפתעות או פרסים, עבור ילדים המתנהגים יפה. טיפול שיניים לילדים יכול להפוך חוויה הרבה יותר נעימה, כאשר עושים את הדברים נכון, כמו שצריך לעשות.

שנית, נסביר לילדים לאן אנחנו הולכים:

טיפול שיניים לילדים יכול להרתיע הרבה פעמים, כי הילדים שלנו, בניגוד אלינו ,ממש לא מבינים למה מכניסים את כל המכשירים הללו לתוך הפה ומה הרופא מנסה לבדוק. אנחנו יכולים לנסות ולתווך עבורם את הסיטואציה. אפשר ללמד אותם על החורים בשיניים ולמה אנחנו צריכים להמתין בסבלנות כדי לערוך בדיקה קפדנית.

שלוש, אפשר להפוך את יום הביקור אצל הרופא ליום שהוא חוויה:

בסוף, אנחנו יכולים להפוך את כל היום הזה ליום קצת יותר נעים, אם נבחר בכך. אפשר ללכת למכולת למשל ולקנות לילדים הפתעה על פי בחירתם. אפשר ללכת למקום אותו אתם אוהבים ועוד. ממילא, הילדים שלנו לא מקבלים איתנו הרבה זמן איכות בדרך כלל. הרי הם הולכים לבית ספר ואנחנו לעבודה. אם נהפוך את יום הביקור, ליום בו אנחנו מבלים ביחד זמן איכות, באופן טבעי, הילדים ישמחו לבוא לטיפול אצל רופא השיניים ויראו בכך חוויה ולא סיטואציה ממנה היו שמחים להימנע לו היה אפשר.

אפשר לשנות את פני הדברים

אף הורה לא אוהב לראות את הילד באי נחת על מיטת הטיפול אצל הרופא. אבל טיפול שיניים לילדים יכול להיות נעים יותר, אם נבחר להפוך אותו לכזה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן