חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

17.5 שנות מאסר למי שדקר צעירים במסיבת ל"ג בעומר

מעצר אחד החשודים. צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום, 17.5 שנות מאסר בפועל על ולדיסלב ירין שהורשע בניסיון רצח, פציעה וחבלה של מספר צעירים במהלך חגיגת ל"ג בעומר בשנת 2021. כמו כן, נגזרו 26 חודשי מאסר בפועל על עוז סמאק, שהורשע בפציעתם של חלק מהצעירים

האירוע:

ירין, סמאק ותום חן הגיעו למסיבת ל"ג בעומר, שם התבקשו לעזוב על ידי המארגנים. ירין פנה לאחד מהם ואמר לו: "אתה רוצה שאני אדקור אותך? אתה רוצה שאני ארצח אותך?". לאחר חילופי צעקות, ירין וחבריו תקפו את המתלוננים. ירין דקר ארבעה מהם ופגע בשניים נוספים, וסמאק פצע שני מתלוננים נוספים. כתוצאה ממעשיהם, שמונה אנשים נזקקו לטיפול רפואי.

ההרשעות:

ירין הורשע לאחר שמיעת ראיות בעבירות של ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, פציעה בנסיבות מחמירות והפרת הוראה חוקית. סמאק הורשע במסגרת הסדר טיעון לאחר שמיעת ראיות הפרקליטות ורגע לפני עדותו, בעבירה של פציעה בנסיבות מחמירות. עניינו של חן הסתיים באוקטובר 2022 לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו 2 שנות מאסר בפועל.

העונש:

הפרקליטות ביקשה להשית על ירין 20 שנות מאסר בפועל ועל סמאק 2 שנות מאסר בפועל. בית המשפט קבע כי "הענישה בגין עבירות אלימות בכלל, וכאלה שבהן נעשה שימוש בנשק קר בפרט, מחייבת ענישה מחמירה".

גזר הדין:

בית המשפט גזר על ירין 17.5 שנות מאסר בפועל ועל סמאק 26 חודשי מאסר בפועל. בנוסף, בית המשפט חייב את שני הנאשמים לפצות את נפגעי העבירה.

פרסום גזר הדין:

בית המשפט התיר לפרסם את נוסח גזר הדין.

מעצר אחד החשודים. צילום: דוברות המשטרה
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן