חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אדם מהרשק מבית הספר החקלאי זכה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות

אדם מהרשק, מבית הספר החקלאי בחוות הנוער הציוני ותושב ירושלים, זכה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות לשנת תשפ"ג מטעם המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך.

אדם כתב עבודה בתחום הגיאולוגיה שעסקה באפיון תהליך היווצרות פריזמות, מערך של סדקים היוצרים מנסרות ומשושים בסלעים נדירים הנמצאים באזורים מעטים בישראל ובירדן. סלעי התצורה מתאפיינים בהרכב ייחודי ובצבעים נדירים. העבודה נכתבה בהנחיית ד"ר יעל אברט, מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

על עבודתו קבל אדם בטקס חגיגי שנערך בשבוע שעבר בכפר הנוער הדסה נעורים תעודת הוקרה ופרס כספי על סך 1500 ₪. הפרס נקרא על שמו של ישראל גור אריה, מורה ומחנך שראה בלמידת חקר עצמאית את פסגת ההוראה והלימוד.

צילום: סיוון שחור, לע"מ

עבודת גמר היא עבודת מחקר עצמאית ברמה אקדמית, שתלמידי תיכון בוחרים לכתוב מעבר לתכנית הלימודים הרגילה בנושא לפי בחירתם, החל במחשבים, מתמטיקה ואסטרונומיה, ועד הסטוריה, ספרות ופילוסופיה. העבודות מזכות את התלמידים בחמש יחידות לימוד נוספות בתעודת הבגרות.

העבודות שנכתבו השנה עוסקות במגוון תחומים ומציעות פתרונות לבעיות אקוטיות בתחום שינויי האקלים, מחסור במזון, רפואה ומחלות, פיתוחים של תוכנות ייחודיות בהתאם לצורכי השוק, ועוד. העבודות המצטיינות נבחנו לפי הקריטריונים של חדשנות, מקוריות, ייחודיות ורלוונטיות.

"עבודות גמר הן צורך הכרחי במציאות משתנה ומאתגרת. התלמידים חוקרים סוגיות אקטואליות, ומציעים פתרונות יצירתיים וחדשניים. זהו תהליך המשלב ידע, התנסות והסקת מסקנות, שמכין את התלמידים לעתיד ומצעיד אותם לאקדמיה עם מיומנויות וכלים המקנים להם יתרון", אומרות ד"ר אתי סתיו, מרכזת תחום עבודות הגמר במינהל לחינוך התיישבותי ויעל הורוביץ, המפקחת על עבודות הגמר במינהל.

צילום: סיוון שחור, לע"מ

129 דו"חות נרשמו במהלך השבת – 18 מתוכם על חצייה ברמזור אדום

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן