חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך בוחרים מנחה לכנס שלכם?

בשנים האחרונות הלכה והתגברה התפיסה שלפיה הנחייה מהווה חלק נפרד מכל אירוע. בין אם מדובר על תחום האירועים הפרטיים או העסקיים, הרי שמנחה מקצועי ומנוסה הוא ללא ספק קריטי להצלחת האירוע. אם יש לכם כנס כלשהו בקרוב ואתם תוהים כיצד לבחור את הטוב ביותר עבור הנחיית כנסים, במאמר הבא תקבלו כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור מנחה שיהפוך את הכנס שלכם לבלתי נשכח בכל היבט אפשרי.

כיצד תבחרו מנחה?

כאמור, אם אתם מארגנים בקרוב כנס עסקי כלשהו שאתם מעוניינים שיהיה בלתי נשכח, זה הזמן שלכם לבחור במנחה מקצועי ביותר שיהפוך אותו לכזה. הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם לבחור אותו:

ראשית כל, חשוב מאוד שהוא יהיה מוכשר וכריזמטי.  חשוב מאוד שהוא ידע כיצד לשעשע את כל המשתתפים בכנס, להקסים אותם וזאת על ידי שילוב של אנקדוטות משעשעות, בדיחות שקשורות לנושא ועוד. המנחה חייב להיות בעל יכולת להתבלט, לגרום לאנשים להקשיב לו, למנוע מהם לדבר בשל העובדה שהם מרותקים לדבריו ועוד ועל כן, ללא ספק חשוב שהוא יהיה כישרוני וכריזמתי. כדאי שתבדקו האם הוא הנחה כנסים אחרים והאם הקהל שהשתתף בכנס יכול להעיד כי הוא נהנה מחוויה ייחודית ובלתי נשכחת.

היכולת לעשות סדר

אחד הדברים החשובים ביותר בכל כנס הוא ההיצמדות ללוח הזמנים ויידוע של האורחים במה שמתרחש וכן עתיד להתרחש. נכון, יש אירועים שבהם הנוסחה כאילו נכתבה מראש והאורחים כאילו יודעים למה לצפות, אך ישנם כאלה שבהם הקהל מרגיש קצת אבוד. מנחה מקצועי ואיכותי לכנסים ואירועים ידע כיצד לעשות סדר באירוע וכן כיצד להתנהל עם שינויים שונים, עיכובים בזמנים ועוד. תהיה לו את היכולת לגרום לכל עיכוב להיות מעניין ומרתק כאשר הוא אחראי למלא את זמן העיכוב. אין ספק שקהל שנוכח בכנס כלשהו יכול להשתעמם או אפילו לכעוס בגין עיכובים מיותרים ועל כן, ללא ספק חשוב לבחור מנחה שיודע כיצד להתמודד עם הדברים הללו בצורה מוצלחת.

התאמה לסוג האירוע והאורחים

התפקיד של המנחה צריך להשתנות בהתאם לסוג הכנס או האירוע שבו הוא לוקח חלק. אם מדובר על כנס עסקי ברור שהדגש חייב להיות מושם על רשמיות והוא חייב להיות מכובד, לדבר בצורה שקולה ולא לצאת יתר על המידה מהתבנית הבסיסית אשר נקבעה לאירוע. זו גם הסיבה שהנחיית אירועים מהסוג המדובר מבוססת לרוב על טקסטים שנכתבו מראש בין אם על ידי המנחה ובין אם על ידי גורם אחר. כמובן שהוא יכול להכניס מדי פעם משהו משלו שיכול רק להוסיף, אך כדאי שהוא יהיה תואם הן במלל והן במה שהוא משדר לאופי של הכנס. מצד שני חשוב לדעת שיש אירועים שבהם התפקיד של המנחה הוא להלהיב את האורחים מה שבוודאי יתרום להצלחה של האירוע. לא פעם מדובר על אירועים פרטיים שבהם הציפייה היא להשתחרר.

דיבור קולח ונעים

עוד פרמטר שחשוב מאוד לשים עליו דגש הוא יכולת הדיבור של המנחה. עליו להיות רהוט, בעל יכולת לרתק כל אדם שמקשיב לו, עם טונציה מתאימה למלל ועוד. הוא חייב לדעת כיצד לדבר לאנשים וזאת בכדי שלקהל יהיה נעים לשמוע אותו ובכדי שהוא יסייע בהעברת הכנס בצורה הנעימה והטובה ביותר.

 

צילום: UNSPLASH

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן