חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לגייס עובדים דרך חברת השמה

קרדיט לתמונות FREEPIK

חברות גדולות נתקלות לא פעם בקשיים בתהליך גיוס והשמה של עובדים חדשים. הדבר מובן בסך הכל היות ומדובר בתהליך שבו יש לאתר עובדים מקצועיים, להכשירם בצורה מהירה לתפקיד, לקוות שהם מהימנים ואמינים, לסייע להם להשתלב בתפקיד ובחיי הארגון, וזה לא פשוט. תהליך גיוס והשמה לא מקצועי עלול לגרום לבזבוז משאבים ולעכב את לוחות הזמנים. אי לכך, חברות רבות פונות לחברות השמה שתהיינה אחראיות על תהליך הגיוס וההשמה עבורן. חברות ההשמה מתמחות מן הסתם בהשמה ומתמקדות בה ובכך מסייעות לארגון בתחום בו הוא לא תמיד מצטיין.

 

ביצוע תהליך מקצועי

 

לאחר שהבנו שעל מנת לבצע תהליך גיוס והשמה טובים, יעילים ומדויקים, מומלץ להסתייע בשירותיה של חברת השמה מקצועית ומנוסה . בואו ננסה להבין בקצרה את יתרונות התהליך המקצועי שהן תבצענה. חברות ההשמה יודעות לבצע תהליך מיון עובדים יעיל ומדויק, הצוותים המקצועיים שלהן יזהו את צרכיו המוגדרים של המעסיק ויתאימו לו, באמצעות ניסיונן הרב באיתור וסינון מועמדים, את המועמד הנכון ביותר לתפקיד המוצע. איתור המועמד הנכון אינו מסתכם רק בידע המקצועי והניסיון הקודם שלו אלא, נסמך גם על ההערכה, שהוא מסוגל להשתלב היטב בתרבות הארגונית של החברה.

התהליך המלא שתבצע חברת ההשמה כולל: פנייה לעובדים פוטנציאליים, פרסום המשרה, מיון הפניות, איתור של העובדים המתאימים ביותר לתפקיד המוצע, השמה והטמעה של העובדים החדשים. מדובר בתהליך ארוך שחייב להיות יעיל ומדויק אחרת, יהיה מדובר בבזבוז גדול של משאבים וזמן ולכן, מומלץ לתת לגורמים מקצועיים לבצעו. חברות השמה חשופות לארגונים שונים מצד אחד ולמועמדים רבים ושונים מצד שני. חשיפה זו מספקת להם ניסיון וידע לבצע את השידוך המושלם בין הארגון למועמד תוך מתן דגש לאספקטים רבים שאינם ידועים למנהל משאבי האנוש בארגון.

 

גיוס על פי אזורים

 

אחד האלמנטים החשובים בתהליך הגיוס וההשמה של העובדים הוא, התאמתם לאזור בו נמצאים משרדי החברה המחפשת עובדים. על פי רוב, אנשים מעוניינים למצוא מקום עבודה בקרבת מקום המגורים שלהם, על מנת לא לבזבז זמן מיותר בנסיעות מהבית למקום העבודה וחזרה. אי לכך, כמעט בכל עיר תמצאו חברות השמה המבצעות תהליכי גיוס מותאמים. גיוס עובדים בירושלים לא יתבצע בצורה שונה מגיוס עובדים בתל אביב למעט אלמנט אחד, המגייס יחפש עובדים מירושלים והסביבה ולא מתל אביב או רמת גן. בכל כלל יש יוצא מן הכלל אולם, כפי שכבר כתבנו, במרבית המקרים, העובד ירצה להיות בקרבת מקום מגוריו ככל האפשר.

 

ליווי מתמשך

 

כאשר אתם נכנסים לתהליך גיוס עובדים באמצעות חברת השמה , אתם למעשה מתחברים לצוות שלה לתקופת זמן ממושכת. חברות ההשמה אינן יוצאות מהתמונה מיד לאחר שהן מבצעות השמה של עובד חדש בארגון כלשהו. הצוותים ממשיכים ללוות את תהליך קליטת העובד החדש, פרק זמן נוסף, בכדי לוודא שהקליטה אכן בוצעה כהלכה. במידה ומתגלות בעיות, הצוותים יודעים לסייע בדרך לפתרונן, ובמידה ומסתבר שעובד אינו מתאים כפי שחשבו בתחילה, יתחיל מחדש תהליך הגיוס עד שימצא עובד מתאים. חברת גיוס והשמה היא סוג של תעודת ביטוח לכך שהתהליך יגיע לסיומו במקצועיות ובניצול משאבים מירבי.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן