חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לקדם עסק מקומי בירושלים

עסקים ירושלמים רבים נאבקים כיום במצב הכלכלי הקשה ששורר במדינה עקב משבר הקורונה. עסקים קטנים, בינוניים וגדולים נפגעו מהמשבר ומחפשים דרכים חדשות ויצירתיות להמשיך ולהתקיים ולמשוך לקוחות. אחת מהאופציות המעניינות שפתוחות בפני אותם עסקים היא מעבר בצורה כלשהי למסחר אלקטרוני באינטרנט.

יש הרבה צורות אפשריות של מסחר אלקטרוני, כמו למשל  קבלת הזמנות וביצוע מכירות דרך אתר אונליין ברשת. אך גם אם העסק ממשיך רק בקידום של האתר הקבוע שלו, ולא מתחיל למכור בו מוצרים, יש צורך בימים אלה, יותר מתמיד, בקידום מקומי בגוגל.

פתיחת פרופיל ב-"גוגל לעסק שלי"

כאשר מבצעים חיפוש עם התייחסות מקומית בגוגל (כמו "חנות בגדים בירושלים"), מקבלים בנוסף לתוצאות הרגילות גם כמה תוצאות מקומיות במסגרת נפרדת. תוצאות אלה לקוחות מהמפות של גוגל, והן גם מוצגות לגולש תוך התחשבות בזיהוי המיקום שלו על ידי מנוע החיפוש.

על מנת ליצור פרופיל עסקי מקומי, דבר שיכול לתרום מאוד לכל מאמץ של קידום אתרים בגוגל, יש להכיר אפשרות שנקראת "גוגל לעסק שלי". מדובר בפרופיל עסקי עם דגש על עסקים מקומיים שניתן לפתוח בחינם בגוגל.

כדי לפתוח פרופיל שכזה, יש למלא פרטים בסיסיים על העסק, לצרף תמונות ולהזין את הכתובת המדויקת של העסק. לאחר מכן גוגל תשלח גלויה בדואר עם קוד אימות לאותה הכתובת, ולאחר שבעל העסק מזין את הקוד – הפרופיל שלו מושלם ועולה לאוויר.

היתרונות של "גוגל לעסק שלי"

מרגע שהפרופיל עולה לאוויר, הוא יכול להופיע בצורה בולטת מאוד לעין כאשר הגולש מחפש ביטוי רלוונטי תוך דגש על מיקום. במקרים רבים ישנה תחרות גם בין הפרופילים העסקיים המקומיים, וניתן לבצע קידום אתרים לוקאלי עם דגש על סוג פרופיל זה. לשם כך כדאי להיעזר בשירותיו של מקדם אתרים מומלץ, שמכיר היטב את התחום ויכול להשתמש בשיטות הנכונות כדי לקדם את הפרופיל המקומי.

היתרון העיקרי של הפרופיל העסקי המקומי הוא בכך שהוא מציג מידע רב על העסק, שיכול להשפיע על לקוחות פוטנציאליים. בנוסף לכך, כל גולש יכול להשאיר ביקורת על העסק בתוך תוצאות החיפוש. הביקורות האלו תופענה לאחר מכן בגוגל, ובמידה ומרבית הביקורות טובות – יש לכך השפעה מיטיבה על קידום האתר והפרופיל. אחת מהטקטיקות שבהן נוקטים מקדמי אתרים היא איתור לקוחות מרוצים של העסק ורתימתם לצורך כתיבת המלצה וביקורת חיובית.

לסיכום

פתיחת פרופיל עסקי מקומי בגוגל יכולה להשפיע על רמת החשיפה שהעסק זוכה לה ברשת. מכיוון שמדובר בתוצאה מקומית, היא פונה לקהל לקוחות שבאמת נמצא באזור הגאוגרפי של בית העסק. כדי ליצור פרופיל מנצח יש למלא כמה שיותר פרטים על העסק, לצרף תמונות רלוונטיות ולדאוג לביקורות חיוביות מלקוחות קבועים. בעידן הכלכלי המאתגר שאנו נמצאים בו, זו יכולה להיות דרך מצוינת נוספת למשוך לקוחות לעסק.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן