חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מתנדבים באזור ירושלים?

קרדיט תמונה: FREEPIK

העידן המודרני מציף אותנו במידע וריגושים ללא הרף. הסחרחרה האינטנסיבית הזו עשויה לגרום לנו לעיתים להתכנס בתוך עצמנו. עם זאת, בשלב כזה או אחר בחיים, רובנו נתחיל לשאול את עצמנו מה אנו יכולים לתת לאחרים. יותר ויותר אנשים כיום שואפים לשוב אל חיי הקהילה, יוצרים מעגלי ערבות הדדית ומחפשים אחר דרכים בהם יוכלו לתרום לאחר בסביבה שלהם. עיר הבירה ירושלים היא העיר הגדולה בישראל ובעלת ריכוז האוכלוסייה הגבוה ביותר. לכן, מטבע הדברים, היא גם בית לקבוצות רבות הזקוקות לסיוע מהקהילה. אם חיפשת אחר פעילויות של התנדבויות או תרומה לחברה, נשמח להציע כמה אפשרויות שימלאו אותך בתחושת משמעות ויעניקו ערך רב לאחרים.

פעילויות עם ילדים ונוער בסיכון

תמיד הייתה לך גישה טובה לבני נוער? לא מעטים מהם רק מחכים לדמות שתקדיש להם את הזמן. אנו לוקחים כמובן מאליו כל כך הרבה ברכות שמגיעות לחיינו – בית חם, ביטחון, יציבות ונוכחות מתמדת של ההורים והמשפחה. עבור ילדים כה רבים בישראל, הדברים הללו אינם מובטחים. מסגרות רבות מלוות נוער הגדל ללא הורים, על רקע משברים מכל קצות הקשת. הנוער הזה זקוק בראש ובראשונה ליד מכוונת ולתחושה כי יש מי שדואג להם. ממסגרות דיור ותעסוקה ועד לחוגים, מרכזי פנאי ומסלול לימוד ייעודיים, ישנן הזדמנויות רבות להעניק מהערך המוסף שלך לילדים הללו ולסייע להם לחצות משוכות משמעותיות בחייהם ולקבל הזדמנות אמיתית להצליח ולצמוח.

התנדבויות בבתי חולים

לא כולנו ניחנו במיומנות, הידע או הכישרון להצליח במקצועות הרפואה. עם זאת, זה ממש לא צריך לעצור אותנו מלעבוד עם אוכלוסיית המטופלים. אלפי מתנדבים פועלים כיום בבתי החולים בכל רחבי הארץ ומציעים תמיכה רגשית, סיוע לקשישים וחולים בודדים ופעילויות בידור והפעלה לילדים ובוגרים כאחד. זוהי הזדמנות נהדרת להעניק לאנשים ברגעים מורכבים בחייהם את תשומת הלב שיכולה לעשות את כל ההבדל.

סיוע לבעלי חיים

כיום יותר מתמיד, המודעות למצוקתן החמורה של חיות הרחוב מופנמת על ידי הציבור. חתולים, כלבים ושאר חיות בית, מתמודדות עם תנאי חיים בלתי נסבלים ולרוב מסיימות את חייהן ממחלות או חשיפה לתנאי הסביבה הקשים. רבים מהם עשויים עם מעט השקעה למצוא בית חם. ארגוני זכויות בעלי החיים בירושלים פועלים במרץ על מנת לאסוף חיות שננטשו, נעזבו או נולדו ברחוב ומקיימות ימי אימוץ שיאפשרו למשפחות למצוא חיית מחמד חדשה ולהציל אותן מחיי סבל. ניתן להתנדב כנהגים המסיעים את בעלי החיים מהמכלאות אל ימי האימוץ, לסייע בחילוץ בעלי החיים ואפילו ליצור תוכן לאתרים ודפי הרשתות החברתיות כדי לחבר בין משפחות ובעלי חיים המחפשים בית.

להעניק מנה חמה לאלו הזקוקים לכך

אין ספק שמדובר באחד מאפיקי ההתנדבות המתגמלים ביותר במיוחד בערים הגדולות כמו התנדבות בירושלים או התנדבות בתל אביב. מדי יום, מחולקות בכל רחבי ירושלים אלפי מנות מבושלות לדרי רחוב ומשפחות שלא שפר מזלן. בתי התמחוי ומרכזי ההזנה מעניקים סיוע בעל חשיבות לאין ערוך לרבים שאינם יכולים להרשות לעצמם ארוחה מזינה ומספקת. ניתן להתנדב בהגשת המזון, להשתלב בבישול הארוחות במטבח או כשליחים המביאים את המנות עד לבתיהם של קשישים, ניצולי שואה ואוכלוסיות רבות אחרות הזקוקות לסיוע זה עבורן ועבור משפחתן. עבור רבים מהם, מדובר בלא פחות מהצלה.

אם הגעת למסקנה שהגיע הזמן להציץ החוצה ולבדוק מה נדרש עבור אלו שסביבנו, ההזדמנויות שלך רבות מספור. זוהי הזדמנות נהדרת להעשיר את החיים בנתינה ולגלות עולם שלם שנפתח מהרגע בו אנו מתמסרים לערכי הערבות ההדדית, חיי הקהילה והחמלה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן