חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דמוקרטיה רק כשנוח: הקיצונים שמנסים לפגוע בחופש הדיבור בירושלים

היעוץ המשפטי של עיריית ירושלים מונע מסגן ראש העיר אריה קינג להקים מאהל תמיכה ברפורמה המשפטית בתחילת שבוע הבא. קינג: "מציאות הזויה ומקוממת בה המערכת המשפטית מגויסת לשמירה על ביהמ"ש העליון והיועמ"שית לממשלה"

תופסים צד במחאה? לפני כחודש, פנה יו"ר סיעת מאוחדים וסגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, ליעוץ המשפטי של העירייה בבקשה לאשר הקמת מאהל מחאה לתמיכה ברפורמה מול בית המשפט העליון בשבוע הבא.

לאחר אישור המשטרה להקמת המאהל, סגן היועץ המשפטי לעיריית ירושלים השיב כי לא יאפשר את הקמת המאהל וכתב: "החלטת משטרת ישראל הינה לאשר הפגנה כנגד הרפורמה המשפטית בשבוע הבא, 11-12 לספטמבר למול כיכר אגרנט. לאור החלטה זו, הוחלט כי לא נאפשר אוהל לאף אחד מהצדדים המבקשים".

סגן ראש העיר אריה קינג, בחנוכת מטה הבחירות של סיעת מאוחדים. צילום: דוברות

יו"ר סיעת מאוחדים, אריה קינג תוקף את החלטת הייעוץ המשפטי וטוען: "אנחנו נמצאים במציאות הזויה ומקוממת בה המערכת המשפטית העירונית מגויסת לשמירה על ביהמ"ש העליון והיועמ"שית לממשלה. אנשי המחלקה המשפטית העירונית הם נציגי היועמ"שית בירושלים ופועלים בתחבולות כדי לשמור על המערכת המשפטית מכל שינוי ורפורמה.

לא ייתכן שהייעוץ המשפטי של העירייה מאפשר לצד אחד קיום הפגנה בשבוע הבא מול בית המשפט העליון נגד הרפורמה ולנו לא מאפשר הקמת מאהל תמיכה באותם ימים. הרפורמה המשפטית נצרכת כדי לתקן עוולות מסוג זה, כדי לשנות את פניה של המערכת המשפטית ואת פניהם של היועצים המשפטיים למיניהם.

לא נשקוט לנוכח אכיפה ומדיניות מפלה, הנוהגת איפה ואיפה בין הצדדים השונים במפה הפוליטית בישראל. העם בחר ברפורמה משפטית ונמשיך להתעקש שאכן תבוצע במלואה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן