חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעידוד עיריית ירושלים: זו ההחלטה שהתקבלה לגבי מוסד בית יעקב בעיר

בית המשפט העליון קיבל את ערעור עיריית ירושלים. תלמידות בית יעקב בקרית היובל יוכלו להיכנס למוסד שהוקצה להם על ידי עריית ירושלים, במבנה של רשת עמל.

בית המשפט העליון קבע בדיון בראשות השופט עמית כי העירייה פעלה על פי הדין ובהתאם לנוהל ולא נפל כל פגם בהקצאה.

בשורה לתלמידות בית יעקב שיוכלו לפתוח את שנת הלימודים במבנה השייך לרשת עמל, בקריית היובל, ובעבר שכן בו ביה"ס ליידי דייויס. כך על פי פסק דין אשר התקבל היום בבג"צ, בשבתו כבית דין לערעורים.

רה"ע משה ליאון, צילום: אודי דוד בן דוד

כזכור, עיריית ירושלים, הקצתה את המבנה בוועדת ההקצאות, כמעשה שגרה הנהוג בעירייה, במקרים דומים. עתה, בית המשפט הגבוה לצדק אימץ את עמדת העירייה וקבע כי ההקצאה היתה על פי הדין ועל פי הנוהל הרגיל, הנהוג במקרים דומים, ולא פגעה גם בעקרון השוויון.

בית המשפט הגבוה לצדק קיבל כאמור את העתירה כנגד פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי.

חשוב במיוחד לציין כי ההרכב בראשות השופט יצחק עמית, השופט גרוסקופף והשופטת רנן העיר לסיום: "המשיבים לא טענו, וממילא לא הניחו שמץ של תשתית עובדתית לכך שהעירייה נוהגת להשתמש בהליך המקוצר לפי סעיף 7א, באופן המעורר חשד לשיקולים זרים."

ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון אמר: "אני מביע את תודתי ואת הערכתי לבית המשפט הגבוה לצדק, אשר קבע באופן ברור וחד כי עיריית ירושלים פעלה על פי דין, ועל פי הנהלים, ללא כל חשש לקיומם של שיקולים זרים. עתה, תלמידות בית יעקב יוכלו להכין את עצמן לפתיחת שנת הלימודים כמו שאר התלמידות והתלמידים בירושלים. נאחל להן ולשאר התלמידים בעיר הצלחה."

חברת הכנסת לשעבר שטורפת את הקלפים בבחירות למועצת גוש עציון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן