חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים זוכרת: רחוב חדש לכבוד גיבור אולימפיאדת מינכן

עיריית ירושלים חונכת רחוב על שם יוסף גוטפרוינד ז"ל, גיבור אולימפיאדת מינכן

ירושלים, 01/04/24 – היום התקיים טקס מרגש שבו חנכה עיריית ירושלים רחוב על שם יוסף גוטפרוינד ז"ל, מאמן ושופט היאבקות שנרצח באולימפיאדת מינכן בשנת 1972 יחד עם 10 מחבריו למשלחת הספורטאים הישראלית. הטקס התקיים בשכונת בית הכרם, מול גן השבשבת, בנוכחות בני משפחה, חברי מועצה, יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד, ואישי ציבור נוספים.

יוסף גוטפרוינד היה דמות אהובה ומקובלת בירושלים. הוא התגורר בעיר מרבית חייו, תרם רבות לקהילה, והיה פעיל חברתי מרכזי בשכונת בית הכרם. בין היתר, היה ממקימי מלון עדן ההיסטורי בשכונה, שירת כקצין בצה"ל במבצע קדש ובמלחמת ששת הימים, והיה ממקימי קבוצת האתלטיקה של הפועל ירושלים וראש ענף ההיאבקות.

בנוסף, היה יוסף שופט היאבקות בינלאומי מוערך, ואף שימש כשופט היחיד בדרגה A מטעם מדינת ישראל באולימפיאדות טוקיו 1964 ומינכן 1972.

במהלך הטקס נשאו דברים ראש העיר ירושלים משה ליאון, יעל ארד, חברי משפחה, וידידים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנו נרגשים לחנוך היום רחוב בירושלים על שם איש אשכולות שנרצח בשנת 1972 באולימפיאדת מינכן. יוסף גוטפרוינד היה אדם, שהספורט היה מרכז חייו, איש עם לב ענק ואוהב ירושלים. יוסף היה איש אמיץ וגיבור, שבגופו ניסה לעצור את המחבלים שקמו להרוג אותו ואת חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה. קריאת רחוב על שמו בבירת ישראל מהווה דרך נוספת להנצחת פועלו וגבורתו."

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי: "צמרת הספורט הישראלית נכחדה באולימפיאדת מינכן. אירוע זה נחקק בזכרוננו והוא חלק מהמורשת של הספורט הישראלי. בכל תחרות ברמה הבינלאומית, דגל ישראל מונף קודם כל לזכר י"א הנופלים שם. יוסף הוא גיבור ישראל וזו התרגשות גדולה לעמוד כאן בטקס, במיוחד בתקופה זו, שבה הגיבורים מתגלים במלוא עוזם. בחודש יולי הקרוב באולימפיאדת פריז, 52 שנים אחרי אסון מינכן, נניף גם שם את דגל הלאום בגאווה לכבוד י"א הנרצחים, לכבוד מדינת ישראל ולכבוד העם היהודי כולו."

טקס חנוכת הרחוב הוא מחווה ראויה לזכרו של יוסף גוטפרוינד ז"ל, גיבור ישראל וסמל לגבורה, אהבת הספורט, ותרומה לקהילה.

קרדיט תמונות: ארנון בוסאני
קרדיט: ארנון בוסאני
קרדיט: ארנון בוסאני
קרדיט: ארנון בוסאני

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן