חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרמה בחניון שערי צדק

הדרמה בחניון, צילום: דוברות שערי צדק

נכנסו לרכב שניים ויצאו שלושה

 

דרמה במפרץ המוניות בשערי צדק: צעירה כבת שלושים כרעה ללדת בחניון; בסיוע אגף בטחון וד"ר דותן יוגב, רופא ילדים בכיר בשערי צדק התינוק יולד ברכב בבטחה; צוות חדר לידה הגיע עם סיום הלידה והעביר את האם והתינוק להמשך טיפול בחדר לידה

זוהי הלידה השלישית של בני הזוג ק' מירושלים. הם לא חשבו להיכנס לרכב שניים ולצאת ממנו עם תינוק. אך 'הטבע עשה את שלו', ממש בכניסה למרכז הרפואי ראש התינוק החל לבצבץ. האב המודאג יצא על מנת להזעיק עזרה. מאבטח הכניסה, היה הבחין במתרחש והזעיק את ד"ר דותן יוגב, שהיה בדרכו ליום עבודה שגרתי במחלקה.

"בדרך לעוד יום עבודה רגיל בעודי בכניסה למבנה המרכז הרפואי הראיתי לשומר את התג שלי והוא עיכב אותי בשאלה אם אני רופא". מגולל ד"ר יוגב את סיפורו. "השבתי לחיוב ובטרם הספקתי להסביר לו שאני ממהר, הוא הפנה אותי לרכב ובו אישה הכורעת ללדת. כשהגענו לרכב, ראיתי אישה בשנות השלושים לחייה שוכבת כאובה במושב האחורי בלידה פעילה. פתחתי את הדלת והצגתי את עצמי. הסברתי לה שאני רופא ילדים ושאנחנו ניילד אותה עכשיו. בזמן זה שלחתי את האב לקרוא לצוות חדר לידה.

בבדיקה ניתן היה לראות קרקפת קטנה שכבר בצבצה. היולדת הייתה יחסית נינוחה ושיתפה פעולה באופן יוצא דופן. לאחר מספר לחיצות ראש התינוק יצא בקלות והובלתי אותו החוצה. לאחר הלידה אנחת רווחה השתחררה באוויר, הנחתי את התינוק על האם על מנת שלא יתקרר וביקשתי מהאב להדליק את החימום באוטו. כיסיתי את היילוד בג'קט הפליז שלי כי לא היה במה לכסות אותו. למרבה השמחה התינוק יצא בוכה עם דופק טוב, התחמם בחיק אמו כעבור זמן קצר הגיע צוות חדר לידה והבהיל אותה ואת התינוק לסיום הליך הלידה בחדר הלידה של המרכז הרפואי שערי צדק ולהמשך טיפול.

בתור מתמחה קיבלתי תינוקות בחדר לידה אך מעולם לא חוויתי אירוע דומה לזה. כולם עבדו בצורה טובה כאשר הגיע צוות חדר לידה עם הציוד הנדרש עטפנו את היילוד בסדינים ובוצעה הפרדה של חבל הטבור".

ו' היולדת הנרגשת, מספרת כי ניסיון העבר לימד אותה שצירים תכופים הם סימן להתקדמות בתהליך הלידה אך באופן חריג, הצירים שהובילו אותה לשערי צדק לא היו תכופים כלל. "הלידה התפתחה באופן מהיר מהצפוי. כבר בדרך הרגשתי שהכאבים הם לא שגרתיים. כשעצרנו בחניון ירדו המים והבנתי שאת הלידה לא נעביר בחדר הלידה. אני מודה להשם על השליחים הטובים ועל הזכות לעבור את הלידה בסיוע רופא מקצועי ואנושי כל כך ובעזרת צוות הביטחון וחדר לידה נולד לנו תינוק שלם ובריא, בתהליך לידה חריג ומיוחד שלווה באנושיות מדהימה מצד אחד ורעש צפירות של מכוניות שעוכבו בגללנו ולא שיערו שהסיבה לכך היא לידה".

מזל טוב! צילום: דוברות שערי צדק

חדשות אשדוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן