חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממשלת הימין על מלא מלא: 2 פיגועים קשים ללא מענה – שמות ההרוגים

מתנדבי זק"א בטיפול בזירת הפיגוע בנווה יעקב לאחר צאת השבת. צילום: יצחק דוידוביץ

חוסר התגובה הרצינית בדרום הארת לאחר ירי הטילים ביום חמישי הביא מוטיבציה לארגוני הטרור שביצעו במהלך שבת קודש שני פיגועים קשים.

הפיגוע הראשון, אמש סמול לשעה 20:00 בנווה יעקב, מחבל הגיע סמוך לבית כנסת ופתח בירי. שבעה אזרחים נהרגו ועוד רבים נפצעו.

ממשלת ישראל שוב הבליגה על הפיגוע וכבר הבוקר בוצע פיגוע נוסף כשמחבל בן 13 ימח שמו ביצע ירי לעבר קבוצת גברים שיצאה מבית כנסת בעיר דוד ממנו נפצעו 2 גברים, אחד מהם קצין בחופשה שהצליח לנטרל את המחבל למרות שנפצע מאורח קשה כתוצאה מהירי.

רק ביום חמישי האחרון הממשלה גילתה רפיסות כשסירבה לאפשר ליהודים לעבור בשער שכם בדרכם לכותל, ומנגד איפשרה מצעד דגלי אש"ף בצורה חופשית, למרות שמדובר ב" ממשלת ימין על מלא ".

סולטאן עטון מתנדב זק"א שטיפל בזירה: "כשהגענו למקום ראינו מבוגרים וצעירים שוכבים לאורך הרחוב כשהם ללא רוח חיים עם פצעי ירי קשים. מספר פצועים פונו ע"י מד"א לביה"ח. השתדלנו למנוע מאזרחים נוספים להיחשף למראות הקשים, אך הלב כואב ומזועזע.״

״יחד עם צוות זק"א בירושלים, כשהם לבושים בבגדי השבת ובאפודי זק"א, טיפלנו במתפללים ועוברי האורח שנרצחו סמוך לבית הכנסת על פי הנחיותיו של יו"ר וועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה.

בזירת הרצח היתה המולה וכאב רב, משפחות ומכרים שהגיעו לבדוק האם יקירהם בין הנפגעים. נשארנו במקום זמן רב בכדי לעזור למשפחות הדואגות."

מיד עם צאת השבת, שבו מתנדבי זק"א לזירה כדי לטפל באיסוף הממצאים שנותרו, על מנת להביא לקבורה כל טיפת דם בהתאם להלכה.

בין ההרוגים ששמם הותר לפרסום גם אשר נתן, בן 14 בלבד מנווה יעקב.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר לפני זמן קצר: " המרכז הרפואי הדסה מודיע על מותה של נטלי זיסקין, עובדת בית החולים הדסה הר הצופים, אשר נרצחה יחד עם בעלה אליהו אמש בפיגוע בנווה יעקב בירושלים.

נטלי זיסקין בת ה-46 עבדה עד ליום שישי, במשך 20 שנה, כמחלקת אוכל בבית החולים הדסה הר הצופים.
מדיי יום הגיעה לעבודה במסגרתה פגשה מטופלים רבים, דאגה להם לאוכל חם ונהנתה להקשיב לסיפוריהם ולשאול לשלומם.

אלה סאקוביץ׳, דודתה של נטלי, עובדת ותיקה במחלקה לתפעול משקי בהדסה הר הצופים. אמש נאלצה להגיע יחד עם אמה של נטלי כדי לזהות את האחיינית והבת אשר מותה נקבע בבית החולים מייד עם הגעתה, לאחר שפונתה מזירת הפיגוע על ידי מד״א.

״נטלי עלתה לארץ עם ההורים ואחותה בשנות ה-90, ומאז ועד היום הייתה מטפלת בשני ההורים באהבה, מסביב לשעון.
היא עבדה בהדסה הר הצופים בעבודה שכל כך אהבה, תמיד עם חיוך, תמיד עם רצון לתת ולהעניק למאושפזים במחלקות. נפגשנו הרבה במשמרות ותמיד ראיתי אותה מרוצה ושמחה. היא הרגישה כאן טוב, שהיא יכולה לתת מעצמה.
כשאביה, שהוא אחי, נפטר לפני עשור, היא המשיכה לטפל באמא במסירות, כל הזמן עבורה. רופאים, הסעות, תרופות וטיפולים – הכל למען אמא.
לפני שנתיים התחתנה עם אליהו לאחר כמה שנות חברות.
ביום שישי, כמו תמיד, היא סיימה משמרת בהדסה הר הצופים ולאחר חלוקת ארוחת הערב למטופלים היא נסעה לביתו של חמה, אביו של אלי.
משם הייתה אמורה כמו בכל יום שישי, לנסוע בחזרה לבית שמש כדי לא להשאיר את אימה לבד.
כשהיו באמצע ארוחת השבת, הם שמעו את היריות – באמצע האוכל היא ובעלה רצו להגיש עזרה וירדו מהבית כדי לטפל בפצועים, ואז ירו בשניהם.
ככה נגמרו חיים שלמים.
אנחנו שבורים, לא מאמינים שזה קרה לנו.״

מנכ״ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ׳ יורם וייס: ״ עובדי הדסה כולם מרכינים ראשם בשעה קשה זו, מבכים את לכתם של נטלי היקרה ובעלה אליהו.
נטלי הייתה חלק ממשפחה גדולה, משפחת הדסה, עובדת ותיקה ומוכרת בבית החולים.

כל מי שעבד לצידה מספר על אישה חמה, מלאת אכפתיות ורצון להיטיב עם המטופלים אותם פגשה מדיי יום ולכן לא הופתעו חבריה לעבודה כששמעו שמיהרה להגיש עזרה לפצועים אמש.

צוות המרכז הרפואי הדסה מבקש לנחם את המשפחה על אובדנה הקשה ועוטף אותה בשעותיה הקשות.
נטלי ואליהו בעלה, יהי זכרם ברוך״.

עוד נמסר מהדסה: :" אמש פונו אל הדסה הר הצופים שלושה נפגעים מהפיגוע בשכונת נווה יעקב, על ידי מד״א.

נטלי זיסקין בת ה-46, אשר מותה נקבע מייד עם הגעתה לבית החולים, נער בן 15.5 שנפגע באורח בינוני עד קשה מירי
וגבר בן 20 שנפגע באורח קשה מירי.
שני הפצועים נותחו על ידי צוות נרחב שהגיע תוך דקות לבית החולים, והערב מצבם מוגדר בינוני ויציב והם בהכרה מלאה, מלווים בבני משפחותיהם.

נטלי זיסקין הי"ד ובעלה יבדל"א. צילום: באדיבות המשפחה

חבר מועצת העיר ירושלים יוסף שפייזר אמר בתגובה לפיגועים בבירה: " כואב יחד עם המשפחות, תושבי ירושלים ועם ישראל כולו את הפיגועים הרצחניים.

אי אפשר להשלים עם מציאות בה תושבי ירושלים ירגישו לא בטוחים. אני מחזק את כוחות הביטחון הפועלים כל העת למען בטחון התושבים וסומך על ממשלת ישראל שתמצה את הדין עם המרצחים ומשתפי הפעולה ותשיב את המשילות לבירתנו.

התשובה המיידית והמתבקשת היא המשך ההתיישבות! וקידום אישורי הבנייה בשכונת עטרות הסמוכה למקום הפיגוע בשכונת נווה יעקב".

יוסף שפייזר, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן