חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האיש שמאחורי קבוצת כדורסל הנשים המצליחה בליגת העל – אס"א ירושלים

הכירו את האיש שמאחורי קבוצת כדורסל הנשים המצליחה בליגת העל – אס"א ירושלים.

מועדון הכדורסל אס"א ירושלים הוקם בשנת 1964 על ידי חובבי כדורסל הנשים בעיר, והוא המועדון המוביל בכדורסל נשים בירושלים. מאמנה של הקבוצה בימים אלו הוא אוהד גל, תפסנו אותו לראיון קצר וגילה לנו קצת סודות לקראת העונה הבאה

ספר קצת על עצמך? נשוי באהבה, ואבא לאלכס בת 8, דניאל בת 6 וגוני בן 3. מאמן כדורסל 22 שנים, עברתי את כל התחנות בדרך, מבתי ספר לכדורסל ועד מאמן ראשי בליגת העל לנשים ועוזר מאמן בליגת העל לגברים.

משנת 2012 משמש גם כיועץ לאגף להכשרת מאמנים במשרד התרבות והספורט, הייתה לי הזכות לשרת ביחידת "דובדבן" ולהכיר אנשים מופלאים. ובין לבין גם שיחקתי קצת בליגות השונות.

איך אתה מסכם את העונה הקודמת שלכם בליגת העל לכדורסל נשים? על פניו השגנו את המטרות ששמנו לעצמנו בעונה הראשונה בליגת העל ונשארנו בליגה. רצינו לסיים את העונה באחד ממקומות 6-8 וכך היה. הבטחנו את המקום ה-8 3 מחזורים לסיום העונה.

אני חושב שהסגל של העונה שעברה יכול היה להשיג הרבה יותר, כי היה חיבור מאוד טוב בין השחקניות המובילות. ענייני פציעות ובקשת שחקנית להשתחרר בתזמון קשה מחינת לוח המשחקים, הביא אותנו להתמודדות קשה ברוב חלקי העונה. אז התחושה לגבי עונה שעברה היא די מעורבת, אבל המטרה הושגה.

איך אתם נערכים לעונה הבאה? ניסינו להשאיר את רוב הסגל מהעונה שחלפה, אני רואה בהמשכיות יתרון גדול בליגה הזו. תמר ברגל ממשיכה איתנו, כמו גם עדי פיסטנברג, ודניאלה בן אבי. אני מקווה שבימים הקרובים נצליח להגיע להסכמים עם עוד שחקניות ישראליות שהיו איתנו בעונה החולפת.

טליה פרידמן שהייתה במועדון ב-4 השנים האחרונות מחלימה מפציעה ואמורה להיות כשירה לתחילת העונה וכמובן שילוב של 2-3 שחקניות צעירות של המחלקה.
לצערי, הקפטנית שלנו, ניקול מיכאליץ, בחרה לעזוב ושחקניות הרכש קיבלו הצעות כלכליות טובות יותר ממה שיכלנו להציע.

הצלחנו לשמור על המעטפת המקצועית כמו מיכל בלאסן הספורטרפיסטית המופלאה וטליה אודן הפסיכולוגית. אנו מנסים להגדיל את המעטפת באנשי המקצוע הטובים ביותר שאנו יכולים לרתום.
אנחנו ב"עונת המלפפונים", מחפשים עוד משקיעים ושותפים לדרך, מדברים עם שחקניות ישראליות שמתאימות לרוח המועדון.

צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

אני מקווה ש"בנק יהב" ימשיכו בשיתוף הפעולה איתנו, יש להם חלק חשוב מאוד בתהליך ובלעדיהם אני לא בטוח שהיינו מצליחים לצלוח את העונה שחלפה.

אתה יכול לספר על שחקניות רכש חדשות שהצטרפו לעונה הבאה? אני חושב שהצלחנו להחתים 3 שחקניות רכש שמאוד מתאימות לאופי המועדון והקבוצה שאנחנו בונים. שחקניות עם אוריינטציה הגנתית, קשוחות ועם ניסיון בהובלת קבוצות.

קיילי שוק (25, 1.93) בוגרת אוניברסיטת לואיוויל מלכת החסימות של הקבוצה בכל הזמנים. נבחרה במקום ה13 בדראפט 2020 ע"י ה"ניו יורק ליברטי" ושיחקה בקבוצה שתי עונות. בעונה שעברה שיחקה בקבוצת היורוליג של אולימפיאקוס, יוון, איתה זכתה באליפות המדינה, תוך שהיא מעמידה ממוצעים של 14 נקודות ו7.5 כ"ח.

יובאנה פאשיץ' (31, 1.83) מעמודי התווך של נבחרת מונטנגרו בעשור האחרון ושל ספסי הרומנית ב-6 השנים האחרונות, דאגה להצעיד את נבחרתה הלאומית לכל אליפויות אירופה האחרונות ואת קבוצתה ל4 אליפויות רצופות ברומניה ולשלבים הגבוהים ביורוקאפ.

ליאה בראון (22, 1.85) בוגרת אוניברסיטת מישיגן והבחירה ה15 בדראפט האחרון ע"י ה"אטלנטה דרים", קומבו גארד גבוהה שיכולה לשחק בשתי עמדות הגארד ובעמדת הסמול פורוורד היא סיימה את עונתה האחרונה בקולג' עם ממוצעים של 17.5 נקודות, 5 כ"ח ו6 אסיסטים. במהלך הקיץ עברה לקבוצת הקונטיקט סאן.

הבנו שיש פעילות ענפה של הקבוצה עם הקהילה, יכול לספר לנו על זה? מלא! כי זה ממש חשוב. כי בלי ערכים אין חינוך ואין חשיבות לכל הפעילות שלנו. העונה הקדשנו את משחק הבית הראשון שלנו להזכיר לכל הנשים ללכת לעשות בדיקה לגילוי סרטן השד.

צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

הפקנו תלבושת ורודה רק בשביל האירוע, חברת INTIMA דאגה שלכל הקהל שלנו יהיו חולצות ורודות, עמותת קוסל תרמה מינוי שנתי למרכז הספורט למחלימות מהמחלה.

הקדשנו משחק לפעילות פורום מיכל סלה, הפקנו חולצות עם ברקוד ששולח את הסורקת לאתר בו ניתן לקרוא על תסמינים לזוגיות מסוכנות ועוד, התנדבנו עם ילדים מקסימים במסגרת פעילות עמותת "ברכת רעות", התנדבנו באימונים עם פרויקט הכדורסל לחברה הערבית ממזרח העיר שמתקיים במרכז לרנר.

אני חושב שכל הפעילויות הללו עזרו לנו המון כקבוצה, להתגבר על הקשיים שהביאה עימה העונה ולהשיג את המטרה שלנו. זו באמת הייתה זכות גדולה לעשות את כל המעשים הללו ואנו נמשיך איתם גם העונה.

הנהג ניסה לברוח, וכשנעצר לבסוף, זה מה שהשוטרים גילו!

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן