חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם משתלם לקנות רכב חשמלי בישראל?

האם משתלם לקנות רכב חשמלי בישראל?

רכב חשמלי

צרכנים רבים מעוניינים לרכוש רכב חדש במקום הרכב הנוכחי שלהם ויש להם התלבטויות רבות איזה רכב לקנות. מצד אחד הם מאד מרוצים מהרכב הנוכחי שלהם, אם הוא קוריאני, יפני, צרפתי או של כל יצרן רכבים אחר מכל העולם. אך מצד שני הם שומעים שהכמויות של הרכבים החשמליים בישראל עולות מיום ליום ולכן קשה להם לקבל את ההחלטה. הדרך הנכונה ביותר היא לבצע חישובים מתמטיים באמצעות מחשבון רכב חשמלי כדי לדעת מה יהיו סך העלויות השנתיות של אחזקת הרכב אם יהיה זה רכב חשמלי לעומת רכב רגיל או היברידי.

בתחשיב הפיננסי יש לכלול את מלוא העלויות, כמו עלות רכישת רכב חשמלי מול רכב רגיל, ההוצאות הנלוות כמו התקנת עמדת טעינה של איוי אנרג'י שבה תתבצע הטעינה היום יומית של הרכב החדשני. לעומת זאת ברכבים רגילים אין צורך בעמדת טעינה, אך משתמשים בדלק שהוא יקר משמעותית ואין לדעת עד לאיזו רמה יעלו מחירי הדלק בשנה הבאה. העלות של החשמל היא פחותה באופן משמעותי מהעלות של צריכת דלק. מעבר לכך כאשר קונים רכב חשמלי מקטינים את זיהום האוויר בעיר ומחוצה לה.

קניה של רכב חשמלי

כל מי שמבצע את כל התחשיבים הקשורים לקנייה של רכב חשמלי רואה מהר מאד שהעסקה היא כדאית ביותר כיוון שהתחזוקה תהיה מאד זולה. ולכן אף על פי שהעלות של רכב חשמלי היא גבוהה הרבה יותר מול רכב רגיל, הפער מצטמצם תוך שנה או קצת למעלה מכך לאור העלויות המינוריות ביום יום.

קו החשיבה של הנהגים בישראל

לא צריך ללכת רחוק כדי להבין את המסקנות של הנהגים הישראלים. הכמות של הרכבים החשמליים עולה מדי יום וזאת כיוון שהישראלים מצביעים ברגליים ואפשר לראות תנועה ערה מאד של לקוחות שמגיעים מדי יום לאולמות התצוגה של יבואני הרכבים החשמליים, כדי לקבל את מלוא המידע על אופן הנהיגה בסוג זה של רכבים, התחזוקה השוטפת והמבנה הייחודי שלו. בנוסף לכך רבים מהם מבצעים נסיעת מבחן כדי לחוש את הנהיגה העוצמתית ואת ההבדלים מול רכבים היברידיים ורגילים.

הוצאות בעת רכישת רכב

אחת ההוצאות הנכבדות ביותר לקראת קניה של רכב חשמלי היא התקנה של עמדת טעינה חשמלית. כל בעל רכב זקוק לעמדת טעינה שנמצאת ליד ביתו כדי לבצע טעינה על פי הצורך. אם מדובר בבניין מגורים שיש בו דיירים רבים ולמקצת מהם יש כבר רכבים חשמליים, זה הזמן לתחום את השטחים של החניות שרשומות בטאבו ולהקצות מרחב חניה לכל רכב. בהתאם להסכם עם כל הדיירים מבצע איש מקצוע את ההתקנה על עמדות הטעינה קרוב ככל האפשר ללוח החשמל או אם אין אפשרות כזו, עמדות הטעינה תהיינה מרוחקות יותר ותתבצע לכך היערכות טכנית מתאימה.

 

צילום: canva

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן