חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוגשו כתבי אישום נגד החובשים במד"א שסחרו בבדיקות קורונה | כל הפרטים

אמבולנס

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט השלום בעיר כתבי אישום נגד שני חשודים, בני 25 ו-27, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, גנבה, מעשה העלול להפיץ מחלה בנסיבות מחמירות ועוד.

במסגרת תפקידו כמתנדב מד"א עבר אחד הנאשמים הכשרה לביצוע דגימות לנגיף הקורונה. הנאשם האחר עשה שירות אזרחי במד"א ושימש כרכז השירות האזרחי בי-ם, במסגרת תפקידו היה אחראי לביצוע בדיקות קורונה.

על פי כתבי האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שרה הראל, בהזדמנויות שונות, דגמו הנאשמים אנשים לקורונה תמורת קבלת תשלום מן הנדגמים. הבדיקות נעשו בתקופה שבה זכאות לבדיקת קורונה ניתנה רק לאחר קבלת הפנייה על ידי רופא.

לצורך ביצוע הדגימות הפרטיות עשו שני החשודים שימוש בערכות דגימה שנגנבו ממד"א לצורך ביצוע הדגימות כאשר הם מציגים מצג שווא בפני הנדגמים לפיו הבדיקות נעשות כחלק ממערך הבדיקות של מד"א.

באחד המקרים פנה אחדאהנאשמים אל חברו וביקש ממנו לדגום בנתב"ג שני אנשים שעתידים היו לחזור מחו"ל, זאת תמורת תשלום. הנאשם השני פנה למתנדב נוסף וביקש ממנו לבצע את הדגימה, כאשר הוא יודע כי אותו מתנדב לא מורשה לבצע דגימות קורונה מאחר ולא עבר הכשרה מתאימה לכך.

עוד עולה מכתבי האישום כי הנאשם הנחה את אותו המתנדב לא להכניס את מטוש הבדיקה עד לריריות וכך לגרום לתוצאת בדיקת שלילית על מנת למנוע סיטואציה במסגרתה יאלצו הנדגמים להיכנס לבידוד.

לאחר ביצוע הדגימה מסר המתנדב את הדגימות לנאשם מחוץ לביה"ח שערי צדק והנאשם הטמיען במנגנון הבדיקות של מד"א ומסר אותן למעבדה תוך שהוא מציג כלפי מד"א ומשרד הבריאות מצג שווא כפול לפיו מדובר בבדיקות תקינות ומהימנות הנעשות בהתאם להנחיות המשרד. בתמורה לכך קיבל המתנדב סכום כולל של 600 דולר ומסר אותם לנאשם, בהמשך קיבל מתוכם 200 ש"ח.

עוד עולה מכתבי האישום שאחד הנאשמים נהג לשבש תוצאות של דגימות אותן ביצע, ולעיתים כלל לא שלח את הדגימות לבדיקה במעבדה או ששלח למעבדה שאינה מוכרת ומורשית. בנוסף, במהלך החודשים יולי-ספטמבר פנה אחד הנאשמים אל מתנדבים נוספים והנחה אותם לבצע דגימות פרטיות תמורת תשלום. אפללו הרוויח מהבדיקות הפרטיות סכום של כ- 120,000 ₪.

על פי כתבי האישום בסוף חודש ספטמבר התפרסם תחקיר באתר YNET על כך שמבוצעות בדיקות קורונה פיראטיות על ידי מתנדבי מד"א. בעקבות פרסום התחקיר, נאשם א' ביקש הנאשם ב' וממתנדבים אחרים, למחוק ממכשיר הנייד שלהם את כל ההתכתבויות ביניהם לבינו.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל על השניים תנאים מגבילים עד תום ההליכים המשפטיים. התיק נחקר על ידי מפלג הונאה, ימ"ר ירושלים.

אמבולנס
צילום: אליעזר סנט, תיעוד מבצעי מד״א

 

עם חזרת האירועים והחתונות ארגון מברוק חוזר לפעול בחתונה מרגשת בכותל המערבי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן