חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היזם מוטי כהן מגייס 8 מיליון דולר עבור חברת NDC החרדית

קרדיט לתמונה Freepik

חברת סקייקו אחזקות חתמה השבוע על הסכם רכישה של 50 אחוז מחברת NDC לפי שווי חברה של 16 מיליון דולר, החברה עוסקת בפיתוח הדמיה תלת מימדית עבור מעבדות טכנולוגיות בתחום הרפואה. חברת NDC אמנם רשומה בארה"ב כחברה אמריקאית אך היא בבעלות ישראלית של היזמים החרדיים מרדכי כהן מירושלים, ועובדיה טופורוביץ מבני ברק.

חברת NDC הוקמה בשנת 2011 ועסקה בעיצוב גרפי עבור המגזר החרדי, אך במהלך השנים החברה עברה מספר שדרוגים טכנולוגיים משמעותיים, וכיום החברה מפתחת עיצובים דיגיטליים עתידניים באמצעות בינה מלאכותית. את השינוי המשמעותי עשתה החברה בעקבות חיבור עסקי עם חברה יזמית בינלאומית בשם ATN Israel בבעלות היזם עובדיה טופורוביץ, חברת ATN השקיעה כחצי מיליון דולר בתמורה ל-25% מחברת NDC והפכה את החברה לחברה טכנולוגית דיגיטלית העוסקת בפיתוח ומכירה של פתרונות הדמיה ממוחשבים עבור מעבדות וחברות ענק.

חברת NDC או בשמה המקורי 'נייעס דיזיין' הייתה ממוקמת בתחילת דרכה במשרד קטנטן באזור התעשייה ברחוב בית הדפוס שבירושלים כשעיקר הפעילות עוסקת בעיצוב גרפי של מודעות פרסום עבור המגזר החרדי. מפגש אקראי בין מוטי כהן לבין עובדיה טופורוביץ מנכ"ל חברת ATN Israel הובילה להסכם מהפכני והפיכת 'נייעס דיזיין' החרדית לחברת הייטק בינלאומית,

בשנת 2020 על רקע ההסכם שנחתם בין מוטי כהן לבית חברת ATN Israel העבירה חברת NDC את מרכז פעילותה לשוק האמריקאי, כשהחברה החליטה להתמקד בפיתוח צרכים מתחדשים ועיבוד ממוחשב עבור אנשי מעבדה וחברות ענק. במשך למעלה משנתיים החברה דשדשה ללא כל הצלחה כשהיא נתקלת באין ספור אתגרים שהקשו על פעילות החברה, עד שהיה נדמה שהחברה עומדת על סף סגירה. לפני כחצי שנה כאשר בשורת הבינה המלאכותית פרצה לתודעה של כולנו, הצליח מנכ"ל ATN Israel  עובדיה טופורוביץ להשיג חוזה משמעותי לטובת חברת NDC ובכך להפיח רוח של תקווה חדשה בעובדי החברה, בעקבות ההסכם הגדול פנה עובדיה טופורוביץ למנכ"ל סקייקו אחזקות מר גארי גולדברג מתוך מטרה לרתום את חברת סקייקו אחזקות להמשך פעילות החברה. כאמור, חברת סקייקו אחזקות חתמה בסופו של דבר על הסכם רכישה של 50 אחוז ממניות החברה.

בהחלטה משותפת של גארי גולדברג ועובדיה טופורוביץ הוחלט למנות את ד"ר שרה לישפיץ למנכ"לית החברה, שרה ילידת ברוקלין המגיעה אף היא מרקע חרדי ועוסקת בשנים האחרונות בשילוב טכנולוגיה מתקדמת אל תוך עולם הרפואה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן