חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסיכון המשפטי של נשיכת כלב

קרדיט תמונה FREEPIK

כשאנחנו מחליטים לאמץ כלב, באופן טבעי, אנחנו רואים את הטוב שבו. אנחנו רואים את החום והאהבה שהוא נותן לנו, הנאמנות שלו כלפינו, איך הוא מחכה לנו בכל יום ליד הדלת כשאנחנו חוזרים מהעבודה, וכמה הוא שמח לטייל איתנו במרחבים הפתוחים. לצערנו, לצד הרגעים היפים והשמחים, יכולים להיווצר גם רגעים פחות נעימים ועלינו לקחת אותם בחשבון מיד כשאנחנו מאמצים ומביאים אותו אל ביתנו. אחד מאותם רגעים פחות נעימים, עבורנו ועבור הסביבה, יכול להיגרם אם וכאשר הוא נושך חיית מחמד של בעלים אחר או אפילו את הבעלים עצמו. צריך לומר, מלבד כלבים המוגדרים מסוכנים, כלב לא אמור לנשוך חיות מחמד או אנשים ללא סיבה, בוודאי לא כלבים מחונכים, אחת כמה וכמה כלבים שקטים ורגועים. יחד עם זאת, תמיד קיים סיכוי וסיכון שזה יקרה מסיבה כזו או אחרת ואז אנחנו צריכים להיות מוכנים לכך. כלומר, עלינו להחזיק ברשותו ביטוח כלבים הכולל בתוכו ביטוח צד ג' לכלב.

מה זה ביטוח כלבים ומה זה ביטוח צד ג'?

באופן כללי, ביטוח כלבים נועד לאפשר לנו ליהנות מהשתתפות של חברת הביטוח בעלויות הטיפול בכלב, בהיבטים רפואיים, על פי תנאי הפוליסה, זאת על מנת שאנחנו לא נצטרך לשלם הכול מכיסנו. כשאנחנו רוכשים ביטוח כלבים, יש לנו אפשרות ורצוי כאמור שנמשש אותה, לרכוש ביטוח צד ג'. זה ביטוח שמבטיח השתתפות של החברה בעלויות פיצויים במקרים של נזק שגורם הכלב לבני אדם, חיות מחמד או רכוש של אנשים אחרים. קרי, אם הכלב שלנו נושך אדם, נושך כלב, חתול או חיית מחמד או גורם נזק מסוים לרכוש, אזי במקום שאנחנו נשלם על כך מכיסנו באופן מלא, יש לנו אפשרות להפעיל את הפוליסה שברשותנו, ואז חברת הביטוח תשתתף בעלויות על פי התנאים שסוכמו. לפני שנדבר על החשיבות, המשפטית והכלכלית של ביטוח נשיכת כלב, חשוב לציין נקודה משמעותית והיא, הביטוח איננו חל על כלבים המוגדרים גזע מסוכן. על פי החוק, ישנם שמונה גזעים הנחשבים למסוכנים וחברות הביטוח נמנעות מלבטח אותם, מהסיבה הפשוטה שרמת הסיכון היא גבוהה ולכן לא משתלם להן לבטח אותם.

החשיבות של ביטוח נשיכת כלב

כשאנחנו מביטים בכלב שלנו, אנחנו יכולים לראות גוש פרווה מלאה חום, אהבה, רוגע ושלווה. אך הרבה פעמים אנחנו יכולים לקרוא ולשמוע בתקשורת ובמקומות אחרים, כיצד כלבים שנראו ונתפסו כשקטים ורגועים, גרמו נזק ונשכו אדם, חיית מחמד או כל דבר אחר. למשל, יכול להיות מקרה בו טיילתם עם הכלב שלכם ובלי לשים לב הוא נשך אדם מבוגר או ילד שעמד לידו. זה יכול לקרות כאשר פתחתם את הדלת ובלי לשים לב הוא ברח מהבית, החל לנבוח על אדם מסוים ולנשוך אותו. כמובן שזה יכול לקרות כשאירחתם חברים או בני משפחה, והכלב מסיבותיו שלו, החליט לתקוף אחד מהם ולנשוך אותו. במקרה של נשיכת כלב, צריך לקחת בחשבון הן את הנשיכה עצמה, הן את עצם הטיפול, כולל את ההיבט הנפשי שכרוך בכך, וכן צריך לקחת בחשבון היבטים אחרים שיכולים להשפיע על התהליך, למשל, האם הכלב היה מחוסן וקיבל את כל הטיפולים הרלוונטיים בשביל להגן על הסביבה מפניו, מידת האחריות של בעל הכלב, וכן יש לקחת בחשבון את מי הוא בדיוק נשך (האם מדובר בנשיכה של אדם, חיית מחמד, איש שעבד עם הכלב ועוד.

באילו מקרים הכלב שלכם לא יהיה "אשם"?

ישנם מקרים בהם בעל הכלב יכול להיות מזוכה במקרה של נשיכה, למשל, אם הכלב הותקף על ידי הצד השני, אם הכלב הגן עליכם ועל בני משפחתכם וכן בכל מקרה בו מדובר על תקיפה של פורץ ומסיג גבול לשטח שלכם. באופן טבעי, יש להוכיח כל אחד מהמקרים בשביל שלא תואשמו ולא תידרשו לשלם פיצויים על הפגיעה.

יחד עם זאת, בשביל להימנע ממצבים כאלה, אזי מוטב לרכוש ביטוח צד ג' בכל מקרה, בין אם מדובר בכלב גדול או קטן, בין אם מדובר בכלב פעלתן או רגוע, בין אם הכלב בבית או בחצר. כל תהיו מוגנים בכל מקרה. במרכז לביטוח חיות מחמד, תוכלו ליהנות מייעוץ מקצועי של סוכני ביטוח שידעו לספק לכם ביטוח כלבים בכלל ובפרט ביטוח צד ג', שיתאים לצרכים שלכם באופן מלא ומפורט.

 לפרטים נוספים על ביטוח צד ג' לכלבים ניתן להיכנס לקישור הבא:

https://pet-ins.net/dogs-insurance/dog-liability-insurance/

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן