חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפיגוע בעיר דוד: האח המתנדב שהציל את אחיו ואביו קיבל עיטור הוקרה

הפיגוע בעיר דוד: סיכת עיטור מגן דוד אדום הוענקה למתנדבי מד״א נדב וינברג שנפצע קשה ואחיו בעז שטיפל בו והציל את חייו; 11 חובשים ופראמדיקים נוספים קיבלו אותות הוקרה.

בערב הוקרה מיוחד שהתקיים אמש בנוכחות שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, מנכ״ל מד״א אלי בין, מטה מד"א, הנהלת מרחב ירושלים במד״א ועובדי ומתנדבי המרחב – הוענקו אותות הוקרה והצטיינות וסיכות עיטור מגן דוד אדום לציון לשבח לצוותי מד״א שפעלו בפיגוע בעיר דוד בחודש ינואר השנה וכן למתנדבי מד״א נדב וינברג, קצין צה״ל שנטרל את המחבל ונפצע קשה ואחיו בעז וינברג שטיפל בו ובאביו ברק והציל את חייו.

בבוקר יום שבת בחודש ינואר נפצעו ברק וינברג ובנו נדב בפיגוע ירי בקרבת הכניסה לגן הלאומי עיר דוד בירושלים. נדב שניטרל את המחבל נפצע באורח קשה ואביו נפצע באורח בינוני. בעז, אחיו של נדב ומתנדב מד״א העניק לאחיו ולאביו טיפול רפואי ראשוני כשבמקביל דיווח למוקד 101 של מד״א על האירוע. לאחר שהגיעו צוותי מד״א למקום פונו נדב ואביו ברק לבית החולים שערי צדק בעיר.

בזמן הטקס הוענקו לבעז ונדב סיכות עיטור מגן דוד אדום לציון לשבח על פועלם בפיגוע תוך סיכון חייהם. 14 מתנדבי מד"א, בהם חובשים, פראמדיקים ורופאים – ד"ר טל סער, ברוך ויסמן, אלרון זבטני, משה שמואלי, יוסי קסוטו, יהושע שטרית, יהודית תנעמי, ד״ר ישי בן אורי, ישראל קמה, אלי בן חמו, יהודה זנד, צבי עבו, פאדי דקידק וראובן זוז שטיפלו בנדב ובאביו ברק קיבלו גם הם אותות הוקרה על פועלם בזמן הפיגוע.

ברק וינברג אביהם של נדב ובעז אמר באירוע: "עד הפיגוע, בכל סעודת שבת שאלתי את עצמי אם זה שווה ששני בניי מתנדבים במד״א, אחרי שנפגעתי וגם נדב נפגע – אין יותר דילמות. ההתנדבות הזו היא באמת הטוב המזוקק, אין לי מילים אחרות ואשרינו שאנחנו שייכים לטוב המזוקק הזה. כשהאירוע קרה כל אחד מאיתנו, נדב ואני, נפגענו.

צילום: דוברות מד״א

כל אחד הבין שהשני נפגע אבל לא הבנתי לעומק עד כמה הפגיעה של נדב קשה. כשהגענו לבית החולים תוך 18 דקות מהרגע שנדב נפגע הבנתי שאם הן היו מתארכות, אותן 18 דקות – אני לא בטוח שהיינו כאן הערב. הדבר הזה הוא לא מובן מאליו, צוות מד״א שפעל באירוע – אין לזה אח ורע. לכן, באתי לכאן הערב לחזק ולבקש מכל מי שרק אפשר – להעצים את צוותי מד״א.״

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הוסיף: ״החיבור בין שני האחים בעז ונדב הוא הסיפור של כל מד״א, ארגון ההצלה הלאומי. הוא בנוי על שלד ומבוסס על מתנדבים מכל העדות, מכל הזרמים, מכל המינים שנמצאים כאן, פרוס בכל הארץ ומשקף את הביחד הכל כך יפה של החברה הישראלית.

מה שהופך את מד״א לארגון לאומי הוא העבודה שכולם נמצאים בו ופועלים בו באחווה גדולה ובאחדות גדולה. אני מצדיע לכם, בשם הממשלה כולה, הכנסת כולה – מצדיע לפועלכם, בשמי ובשם כל עם ישראל תודה רבה. ולך נדב, אתה גיבור ישראל. אבל גם ברגעים הגדולים של גיבורים כמוך, יש גיבורים נוספים שאחראים אף הם להתהוותם של הרגעים הגדולים מהם עשויים רגעים גדולים.

בעז וינברג, אחיך הצעיר, שהיה לידך. עבר קודם לכן הסמכה במד"א, המקום בו אנו נמצאים, ובלי לאבד עשתונות, בקור רוח מופלא, החל לבצע בך פעולות ראשוניות מצילות חיים. פעולות שבדיעבד מסתבר, הצילו את חייך והותירו בקרבנו גיבור ישראל מהסוג שלך."

לדברי מנכ״ל מד״א אלי בין: ״אירועים כמו אלה, מעוררים בנו הרבה מאוד כוח להמשיך ולדעת שאנחנו נמצאים במקום בו אנחנו צריכים להיות. יש לנו מתנדבים ועובדים מופלאים שעושים עבודת קודש. אנחנו כאן היום כדי להעלות על נס את משפחת וינברג – ברק נדב ובעז יקרים.

מכאן אני מבקש להודות לשר בצלאל סמוטריץ׳ על התמיכה הרבה במד״א כארגון ההצלה הלאומי ועל שהגעת לכאן הערב על מנת להעניק את אותות ההוקרה וסיכות העיטור של מד״א, וכמובן לגיבורים שלנו – המתנדבים והעובדים של מד״א בכל רחבי הארץ שמצילים חיים יום יום שעה שעה.״

ההיערכות העירונית לקראת שנת הלימודים תשפ"ד בשיאה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן