חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיזוק משמעותי לשירותי בריאות הנפש באזור ירושלים: בניין גלסמן במרכז הרפואי הרצוג

חיזוק משמעותי לשירותי בריאות הנפש באזור ירושלים: בנין גלסמן – בנין מרפאות חדש במרכז הרפואי הרצוג, שבגבעת שאול המרפאה האמבולטורית ע"ש ד"ר מקס ז"ל וג'יאנה גלסמן; קרן קימת לישראל, JNF קנדה והנהלת הרצוג השקיעו בהקמת הבניין עשרות מיליוני שקלים.

הבניין החדש יכלול: מערך פסיכיאטריה אמבולוטורית, את המרכז לטיפול בפסיכוטראומה, מרפאה פסיכו-גריאטרית ומרפאות בריאות הנפש לילדים ונוער, לצעירים, למבוגרים ולקשישים (גריאטריה) וכן גינות טיפוליות.

לאחרונה, עולה שוב ושוב לסדר היום הציבורי, מצבם המחפיר של שירותי הפסיכיאטריה בישראל, מבחינת תשתיות ומשאבים. והנה, בשורה מרעננת מכיוון המרכז הרפואי הרצוג: חנוכת בנין מרפאות חדש ויפהפה, שמביא בשורה משמעותית לגבי הסביבה הטיפולית, עבור הנזקקים לשירותי בריאות הנפש במרחב ירושלים.
הבניין החדש יחליף מבנה אשפוז ישן ולא מספק, מבחינת גודל, שנבנה לפני כשישים שנה.

הבניין כולל שטח של כ- 3,000 מטר, המתפרשים על פני 5 קומות, ועוד 2 גינות טיפוליות.

גדי פרל, חבר דריקטוריון קק"ל אמר: "כבן של פסיכיאטר, ונכד למטופלת שבילתה את ימיה האחרונים בטיפול המסור של צוות בית החולים הזה – אני נכנס לאולמות הקדושים של הממסד הזה ביראה ובענווה רבה. אני עומד כאן אסיר תודה על כך שהמקום הזה קיים ואסיר תודה על הטוב שהוא כבר עשה.

לכן, בכבוד רב אני מייצג את קרן קימת לישראל, בפרויקט הזה. בעזרתה של קק"ל קנדה, התאפשרה ההקמה של הבניין מה שמאפשר ליותר אנשים לקבל טיפול טוב יותר, אגף חדש שיעזור למי שנמצא בייסורים, ושזקוקים לרופאים שלנו שיעזרו להם להרגיש טוב יותר".

לדברי לאנס דיוויס, מנכ"ל JNF קנדה: "קרן קימת לישראל קנדה שמחה ונרגשת לראות את הפרויקט יוצא לפועל. התגשמות החזון של ד"ר מקס גלסמן ז"ל מסבה לנו גאווה, והודות לנדיבותם של מאות תורמים ברחבי קנדה אלפי ישראלים יקבלו טיפול במרכז זה. אנו מעריכים את העבודה הקשה של קק"ל והמרכז הרפואי הרצוג על הפרויקט."

צילום: יח"צ

שמאי קינן, יו"ר הועד הפועל של המרכז הרפואי הרצוג הוסיף: "בנין גלסמן מאפשר ריכוז כלל שירותי בריאות הנפש האמבולטוריים שבאחריותנו, תחת קורת גג אחת. אנו משרתים מידי חודש כ- 2,000 מטופלים מירושלים והסביבה (מעלה אדומים, הבקעה, גבעת זאב ופסגת זאב ועוד).

העתקנו לבניין באופן מלא את מערך הפסיכיאטריה האמבולטורי, שפעל עד לאחרונה ברחוב שמעון החכם בתוך העיר.

מדובר במערך פסיכיאטרי מצוין, שמטפל במנעד רחב של גילאים: מילדים ונוער – ועד קשישים, לרבות מרפאה לפסיכו-גריאטריה (בה מטופלים חולים, הסובלים מאלצהיימר ומדמנציה). כמו כן, ניתנת לנו סוף סוף האפשרות לתת משכן קבוע גם למטי"ב – המרכז לטיפול בפסיכוטראומה (העוסק במחקר, בהוראה, ובטיפול בנפגעי פסיכוטראומה), אשר נדד בעשרים השנים האחרונות בין מתחמים שונים".

עוד אומר קינן: "יחד עם משרד הבריאות, אנו מתכננים כבר את השלב הבא: בניית בנין אשפוז חדש עבור הפסיכיאטריה, שיעמוד קרוב לבניין מרפאות בריאות הנפש. בנין האשפוז, שנקים, יכלול חדר מיון, ארבע מחלקות אשפוז ושירותים ייעודיים נוספים, עבור האוכלוסייה המתמודדת עם בעיות נפשיות".

בניין גלסמן: משרד האדריכלים, שניהל את התכנון והבנייה של הבניין, הוא: 'רונאל אדריכלים', בניהול האדריכלית איילה רונאל.

הקבלן המבצע הוא: רם אדרת בע"מ.

צילום: יח"צ

השטח הבנוי הוא כאמור כ- 3000 מ"ר. בתוך הבניין יש 2 מעליות נוסעים, ובכל אחת מ- 5 הקומות, יש חדרי חולים וחדרי סמינר/ישיבות.

קומה אחת מיועדת לילדים ומאובזרת בציוד משחקים. בקומה זו נבנה גם חדר, המיועד לתצפית, ובו חלון חד כיווני, שמאפשר למתצפתים לראות את התנהגות הילדים, ללא ידיעתם.

הבניין כולל גם 2 גינות גדולות טיפוליות.
האחת – ליד מרפאת הילדים, ובה מתקני גינה, לרבות כלי הקשה גדולים.
להורים המלווים ולצוות הטיפולי, יש אפשרות לתצפת על הילדים במהלך משחק, ובמהלך פגישות טיפוליות, שנערכות בה.

השנייה – ממוקמת על גג הבניין. המטופלים יכולים להסתובב בה בבטחה ולצפות בנוף הירושלמי. היא תוכננה לכל עונות השנה באמצעות פרגולה מתקפלת, המאפשרת הצללה משתנה וסיכוך מהשמש והגשם.

הבניין כולל מרפאות ייעודיות בתחום בריאות הנפש לכל הגילים (החל בילדים ובמתבגרים, וכלה בקשישים עם הפרעות התנהגות שונות). כמו כן, בקרוב תפתחנה מרפאות ייעודיות לחולים עם הפרעות זיכרון ודמנציה, וכן לחולי פרקינסות והפרעות תנועה.

עוד מרפאות שתיפתחנה בקרוב הן:  מרפאות לגריאטריה קלינית, בהן יקבלו המטופלים אבחון מקיף וכולל, בכל הנוגע למצבם הגריאטרי, כך שתחסך מהם ה"ריצה" בין המרפאות השונות.

חנוכת בניין המרפאות החדש בהרצוג, במעמד שר הבריאות, משלחת גדולה של קק"ל , נציגי קק"ל קנדה ואורחים נוספים, נערכה ביום שישי.

צילום: יח"צ

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן