חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשד לפיגוע כפול בירושלים: 10 פצועים ביציאה מהעיר ו2 פצועים מפיצוץ בצומת רמות

אחרי תקופה ארוכה ללא פיצוצי מטענים על ידי מחבלים ברחבי הארץ, בוקר קשה היום בירושלים.

במשטרה מעדכנים לפני דקות אחדות: " בהמשך לפיצוץ בסמוך לצומת הכניסה לירושלים ליד תחנת אוטובוס הבוקר, בסביבות השעה 07:35 ארע פיצוץ נוסף בצמוד לתחנת אוטובוס בצומת רמות שבירושלים. כוחות משטרה והצלה רבים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים הגיעו לזירה והחלו בחקירת המקרה וסריקות אחר חשודים. מהמקום פונו לטיפול רפואי 3 נפגעים באורח קל.

בתוך כך, נמשכת פעילות המשטרה בזירת הפיצוץ הראשון שארע הבוקר בשעה 07:05 בתחנת אוטובוס בצומת גבעת שאול שביציאה מהעיר ירושלים. בעקבות פיצוץ מטען חבלה שהיה במקום, נפצעו 11 אזרחים ברמות פציעה שונות.

חבלני המשטרה ממשיכים יחד עם כוחות משטרה רבים בטיפול בזירה תוך איסוף ממצאים ועדויות תוך סריקות אחר חשודים".

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח בירושלים 7 פצועים, בהם 2 קשה, 1 בינוני ו- 4 קל.

לבי"ח שערי צדק 3 פצועים, מהם 2 במצב קשה

לבי"ח הדסה עין כרם פונו 3 פצועים

לבי"ח הדסה הר הצופים פונה פצוע 1

יוסף גבאי חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון להעניק להם סיוע ראשוני בזירה מסר: "עמדתי ברמזור ושמעתי את הפיצוץ בתחנת האוטובוס. הגעתי תוך מספר שניות לזירה ונתקלתי בצעיר שנפצע אנושות. התחלתי להעניק לו סיוע ראשוני תוך כדי שביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום את כלל כוחות החירום. במהלך הטיפול הגיעו אלי עוד מספר פצועים בהכרה שסבלו מחבלות ופציעות במצב בינוני עד קשה וקל".

מיכאל גרוסקוט חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "הגעתי לזירה לסייע לנפגעים. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו להם בזירת האירוע הם פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק כשהם סובלים מחתכים, פציעות, ופצעי הדף. כמו כן יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקו סיוע לבזירה מספר נפגעי חרדה".

זירת הפיגוע בכניסה לעיר, צילום: דוברות איחוד הצלה

בזירה הנוספת בצומת רמות יש שני נפגעים מרסיסי, כוחות הביטחון כבר נמצאים בזירה, עדכונים נוספים בעדכוני ירושלים – להצטרפות לחצו כאן

דני שמואלי ויוסי אייזנשטיין חובשי איחוד הצלה שטיפלו בזירת האירוע בצומת רמות מסרו: "תוך כדי נסיעה באופנועי החירום של איחוד הצלה שמענו את הפיצוץ שאירע בתחנת האוטובוס. הגענו תוך מספר שניות לזירה והענקנו סיוע לשלושה נפגעים קל מרסיסים. כמו כן יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקו סיוע בזירה למספר נפגעי חרדה".

זירת הפיגוע בצומת רמות, צילום: דוברות איחוד הצלה

דובר חמאס, עבד א-לטיף אל-קאנוע, בירך על הפיצוץ בתחנת האוטובוס בירושלים: "הכיבוש הציוני משלם היום את המחיר על הפשעים והתוקפנות שלו נגד עמנו ומסגד אל-אקצא, ועל כך הזהרנו שוב ושוב. בני עמנו לא ישתקו לנוכח זה, והזעם על אל-אקצא יתפוצץ ויתפשט בכל האזורים"

עודד רביבי ראש מועצה מקומית אפרת התייחס לפיגוע הבוקר ואמר: "לצד התפילות להחלמת הפצועים אין לי אלא להזכר בדבריו של צ'רציל שעה שחזר צימרלין עם מסמך של שלום עם גרמניה.

'מאימת המלחמה הבאתם חרפה, חרפה ומלחמה תקבלו גם יחד'. מדיניות החלת הפיגועים ביו"ש וההתמודדות הסלחנית כלפי גוב האריות הביאו אותנו שנים אחורה במאבק בטרור. הפיגוע הבוקר מחייב את כולנו להסיט את כל רעשי הרקע ולהקים ממשלה עוד היום שתוביל מדיניות אחרת. יש מדינה שצריך לנהל וכל שנייה של עיכוב מיותרת"

לפרטים וראיונות
כרמי יוגב
דובר מועצה מקומית אפרת
0544349926

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן