חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לחורף בריא – מספר טיפים לשמירה על הבריאות במהלך החורף

טיפים לחורף בריא – מספר טיפים לשמירה על הבריאות במהלך החורף

מדי שנה לקראת החורף נערכים אנשים רבים, בעיקר הורים לילדים קטנים, לקראת בואן של המחלות העונתיות, הנראות לעתים כבלתי נמנעות ממש. עם זאת, ישנם לא מעט דברים שתוכלו ליישם כדי לנסות לעבור את החורף עם כמה שפחות ימי מחלה. להלן מספר עצות קלילות שתוכלו ליישם ללא בעיה, ובכוחן לתרום למאמץ הבריאותי נגד המחלות העונתיות.

 

התלבשו היטב

הטיפ הראשון עשוי להישמע מובן מאליו, אך מפתיע לראות כמה מאתנו לא מקפידים לשמור עליו כראוי – בין אם מתניידים ברכב ומעדיפים לשמור את המעיל הכבד בבית כי "ממילא קופצים ממזגן למזגן", ובין אם הולכים ברגל או בתחבורה ציבורית ולא רוצים להיות מסורבלים, רבים מאתנו פשוט איננו מקפידים על ציוד נלווה (וקל משקל) שיכול להוות את ההבדל בין יום חולה וקשה בבית ובין שמירה על טמפרטורת גוף נאותה וחיוניות לאורך כל היום: בגדים צמודים וחמים, שני זוגות גרביים, כפפות, כובע צמר ובעיקר צעיף. בחוץ וגם בפנים, הקפידו לכסות במיוחד את קצוות הגוף שכן אלו הם האזורים המועדים ביותר לפורענות בכל הנוגע להתקררות ולצינון. אם אתם מרגישים שקר לכם במשך רוב היום, או שאתם נזקקים לטישו לעתים קרובות מדי, זהו הסימן המובהק ביותר לכך שאינכם לבושים חם מספיק. 

באותו אופן, דאגו להתכסות בלילה לפני השינה בשמיכה עבה כבר מתחילת החורף, גם בלילות שאינם נראים קרים. אם אתם חוששים מלילה חם מדי ושטוף זיעה תוכלו כמובן להצטייד בכמה שכבות, על גופכם וגם תוכלו לגוון בבחירת השמיכות עצמן.

 

התחסנו נגד שפעת

בזכות הרשתות החברתיות, בשנים האחרונות אנו עדים להשלכותיהן ההרסניות של מחלות הנראות על פניו פשוטות כמו שפעת חורף "שגרתית". כך התברר לאחרונה יותר ויותר כי גם שפעת חורף עשויה לפגוע באופן קטלני, אפילו באנשים צעירים בעלי מערכת חיסונית תקינה, ולכן מומלץ לכל מי שיכול להתחסן ללכת ולעשות זאת. אין צורך לקבוע תור מראש והחיסון ניתן לרוב בחינם.

 

שתו הרבה מים

אגדה אורבנית נפוצה גורסת כי שתיית מים קרים בחורף, או אפילו בטמפרטורת החדר, מגדילה את הסיכוי להתקררות – במיוחד אם מרגישים תחושת עקצוץ בגרון בזמן הבליעה. אך האמת היא ששתיית מים מרובה מסייעת בהנעת תהליכים בגוף, ובמינונים הנכונים היא שומרת על תפקוד תקין המונע כאבי ראש ושרירים, עייפות ובכלל מצבים סיכוניים העלולים להביא לחשיפה מוגברת למחלות. בנוסף, כדאי לזכור כי שתיה מרובה מונעת עייפות הנגרמת כתוצאה מיובש בעיניים, במיוחד כאשר מדליקים מזגנים, מפזרי חום וכיוצא באלה ברחבי החדר. את המים ניתן ורצוי לשתות בשלל צורות וטמפרטורות, בהן כמובן גם בכוס תה או במרק.

 

בחרו תכשיר מועדף לגרון

מצאו את התכשיר האהוב עליכם לנטילה כאשר אתם חשים בכך צורך: טבליות למציצה, שיקוי עם דבש שרקחתם בבית, גרגור מים חמים או כל דבר אחר – העיקר להתמיד ולא לחכות לבוקר המחרת. עם רגע הופעת העקצוץ חשוב ליטול את התכשיר, כיוון שמחר הוא כבר עלול להחמיר לכאב עז יותר ולהתפשט גם למקומות אחרים, עד לחולי של ממש.

 

התקלחו הרבה והקפידו על שגרת היגיינה וטיפוח

החורף עשוי להשכיח זאת מאתנו, במיוחד אם החדר קר ואנו נחרדים מהאפשרות של הסרת שכבות, אך ממש כמו בקיץ חשוב מאד לשים לב למצב הגהות והטיפוח הכללי של הגוף. כך חשוב להתבונן במראה ולשים לב לשינויים מהותיים הניכרים לעין כמו פריחה על גבי העור, שינויים מהירים במשקל, אובדן שיער רב מדי וכיוצא באלה.

 

שימו לב לנקודת התורפה שלכם

עבור מי שסובל מבלוטות לימפה או שקדים הנוטים להתנפח בקלות, אנשים בעלי אלרגיות מובחנות או מי שסובל מבעיות אזנים לעתים תכופות – חשוב לעקוב אחר ה"בעיה" שלכם (אם יש לכם כזאת) לאורך כל החורף. זהו סימן טוב לבחינה האם אתם בריאים כרגע, או שעליכם לשמור על עצמכם ולא ליטול סיכונים מיותרים.

 

לכו לישון מוקדם

לבסוף, נצלו את שעות החשכה הרבות והקפידו ללכת לישון מוקדם. יש סיבה לכך שבעלי חיים רבים הולכים לישון לאורך כל החורף, וגם אנו כמותם זקוקים לשמירה על מאגרי האנרגיה וההתחדשות בגופנו כדי לתפקד כראוי ולשמור על האיזונים הבריאים והנכונים בו.

צילום: unsplash

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן