חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה בירושלים: מרכז טכנולוגי חדש ומתקדם של "בית חם" למחזור פסולת אלקטרונית

לראשונה בירושלים: מרכז טכנולוגי חדש ומתקדם של "בית חם" למחזור פסולת אלקטרונית שיקדם תעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים | הרב אריה מונק, מנכ"ל "בית חם": "הזדמנות ליצירת חברה מתוקנת, ערכית ומתקדמת יותר"

השבוע השיקה עמותת "בית חם" בירושלים מרכז טכנולוגי חדיש וראשון מסוגו, מרכז מתקדם למחזור פסולת אלקטרונית שיקדם תעסוקה לאנשים עם צרכים מיוחדים – אנשים עם לקויות ראייה, שמיעה, בעיות גופניות, הנמכות קוגניטיביות ועוד.

המרכז פועל תחת משרד הרווחה ועיריית ירושלים והינו ייעודי לאוכלוסיית השיקום של משרד הרווחה. מדובר במרכז גדול שעתיד לקלוט כ-40 עובדים, מירושלים והסביבה, עם צרכים מיוחדים, לעבודה שיקומית ומקדמת.

המרכז יעסוק בעבודות של מחזור ומיחדוש פסולת אלקטרונית, החל מעבודות קלות של מיון והפרדת רכיבים ועד לעבודות מורכבות של הרצת תוכנות, בקרת איכות ועוד, תוך שיתוף פעולה עם תאגיד מאי, ועם חברות עסקיות נוספות בכללן כתר אלקטרוניקה. המרכז טומן בחובו הזדמנויות תעסוקתיות משמעותיות לאנשים עם צרכים מיוחדים ומעניק ערך מוסף של עשייה חברתית משמעותית לטובת הסביבה והשמירה על כדור הארץ.

לצד עבודה מכבדת המרכז מציע סדנאות בנושאי תעסוקה, בריאות, פנאי איכות חיים ועוד. כמו כן, כל עובד יקבל ליווי פרטני ע"י אנשי מקצוע של עמותת "בית חם" במרכזו בניית תכנית קידום אישית, וקידום מטרות ויעדים אישיים להשתלבות בסביבת עבודה טכנולוגית ודינאמית.

במרכז יקבלו העובדים ידע מקצועי מטכנאי/ת מחשבים מוסמך, לצד כלים להשתלבות בעולם התעסוקה ממנהל/ת מקצועי מתחומי השיקום התעסוקתי, וכן ליווי של מרפא/ה בעיסוק לשם ביצוע התאמות והנגשות.

לדברי שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "אנו במשרד הרווחה תומכים ביוזמות מבורכות מעין אלו שאנחנו רואים כאן ב-'בית חם'. מדובר בצורך קיומי לחברה הישראלית.

כאן המקום לברך את העוסקים במלאכה זו זכות גדולה, זה עזרה לאוכלוסיות שמתמודדות עם רמות קושי שונות, ולכל אחד יש תפקיד, שליחות וייעוד בעולם. תמשיכו לפתח ולייצר יוזמות עבור אנשים עם מוגבלות וצרכים מיוחדים, בזכותם אנחנו חברה טובה יותר, ערכית יותר וסולידרית יותר."

צילום: שלומי כהן

סגן שר החקלאות, ח"כ משה אבוטבול הוסיף: "עם ישראל וממשלת ישראל חייבים חוב עצום לעמותת בית חם, ולעמוד בראשה הרב אריה מונק, על עשייתם היומיומית בכל הארץ, ובפרט בתקופת הקורנה כאשר המדינה הייתה חסרת אונים בטיפול במגיפה, ובפעילותם העצומה הצילו הרבה משפחות רבות מנפילה, על ידי התמיכה הנפשית שהצוות בעמותה העניק להם.

ואף אנו בעיר בית שמש זכינו לסניף שעושה נפשות ופועל בעיר. באנו כאן לומר לכם תודה רבה, תמשיכו להיות 'בית חם' ולתת אהבה כמו שעושה הרב מונק היקר, עבור עוד אנשים בעם ישראל תעלו ותצליחו."

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר אמרה: "מרחיב את הלב להתחיל את היום כאן ב’בית חם׳, זה נותן המון כוח. יש כאן אנשים שרואים את האדם ולא את המגבלה, רואים את הכישורים ואת היכולות שלו, ומוציאים אותם מהכח אל הפועל.

הצוות של בית חם בראשות הרב אריה מונק מתנהל במקצועיות, באכפתיות ובמסירות. תמיד מכוונים הכי גבוה שיש. אנחנו כאן יחד כדי לעזור לחברה להיות חברה טובה יותר, חברת מופת, שכל פרט שבה מרגיש משמעותי. כשטוב לו, החברה כולה נתרמת מכך."

גם הרב אריה מונק, מנכ"ל עמותת "בית חם" התייחס למרכז: "המרכז החדש הוא הזדמנות ליצירת חברה מתוקנת, ערכית ומתקדמת יותר. מדובר בשילוב מרגש של קידמה וטכנולוגיה, לצד שמירה על איכות הסביבה וקבלת, שילוב, וקידום השונה."

עמותת "בית חם" מעניקה שירותי טיפול ושיקום בקהילה כבר מעל 25 שנה. אלפי אנשים המתמודדים עם משברי חיים שונים זוכים לתהליך טיפולי-שיקומי, באמצעות צוות של כ-400 עובדים עם ניסיון טיפולי רב הנותנים מענה מקצועי, מגוון ורגיש תרבות. "בית חם" היא אחת מהעמותות הגדולות בישראל ומובילה בנושאים של שיקום תעסוקתי, וטיפול ושיקום מתמודדי נפש ונפגעי טראומה מינית.

והחי ייתן אל לבו: מאות בעצרת מספד על מרן הגר"ג אדלשטיין זצ"ל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן