חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע חשוב לרכוש ביטוח לעסק

קרדיט תמונה: FREEPIK

כשאנחנו מחליטים להקים עסק משלנו, לנגד עינינו עומדות שתי מטרות עיקריות. המטרה ראשונה, שהעסק יצליח מבחינה כלכלית ויאפשר לנו להרוויח כסף, המטרה השנייה, שהעסק יחזיק מעמד שנים רבות, נוכל להתפרנס ממנו ואולי אפילו להעביר אותו בעתיד, כשנפרוש ונצא לפנסיה, לילדים שלנו.

לכן אנחנו צריכים לעשות כל מה שנדרש בשביל שנוכל לנהל אותו על הצד הטוב ביותר, אך יותר מזה, בשביל שנוכל לפתח את היכולות המקצועיות שלנו ולנהל קריירה של בעלי עסק, מבלי שום הפרעות ומבלי שום דבר חיצוני שימנע זאת. אחד הכלים שיכולים לעזור לנו בכך, הוא ללא ספק ביטוח עסק.

מה זה ביטוח עסק ומדוע חשוב לעשות אותו?

במובנים מסוימים, עולם הביטוחים מתחלק לשני סוגים. ישנם ביטוחים שאנחנו מחויבים לקנות אותם מאחר וישנם גורמים המחייבים אותנו לעשות כך. למשל, ביטוח חובה לרכב שהמדינה מחייבת אותנו לעשות או ביטוח משכנתא שהבנק מחייב אותו לקנות. לעומת ביטוחים וולונטריים, שאנחנו לא מחויבים לעשות אותם, אך הם ללא ספק חיוניים ויכולים לשרת אותנו במצבים שונים. למשל, ביטוח בריאות, ביטוח נסיעות לחו"ל, וכאמור, ביטוח עסק.

ביטוח עסק זו פוליסה אשר כוללת רבדים אשר מספקים כיסויים שונים, במקרים בהם העסק עצמו ניזוק או לחילופין, מקרים בהם כתוצאה מפעילות של העסק, נגרם נזק לגורמים אחרים, בין אם זה לקוחות, ספקים, רכוש ומבנים של אחרים.

מי שרוכש ביטוח עסק מותאם לצרכים שלו, בהתאם לאופי העסק, הפעילות והמחזור הכספי שלו, יכול לישון בלילה בשקט בידיעה, שאם חס וחלילה קורה משהו, הוא לא יצטרך לשאת בעלויות בעצמו, לבדו, אלא יוכל לממש את הפוליסה ובצורה כזו חברת הביטוח תספק לו פיצויים ותכסה חלק משמעותי מהעלויות. זה יאפשר לו להמשיך להחזיק ולנהל את העסק וכן יאפשר לו להמשיך לבצע את עבודתו ללא טרדות כלכליות שונות.

מה כולל ביטוח עסק?

כאמור, ביטוח עסק כולל רבדים שונים, אנחנו נתייחס לעיקריים בהם:

ביטוח מבנה ותכולת עסק

הכוונה שהפוליסה מכסה כל נזק שנגרם לתכולה של העסק (מלאי, ציוד וכדומה) וכן למבנה עצמו, כולל במקרים של שריפה, פריצות, רעידת אדמה, נזקי טבע ועוד. הכל כמובן בהתאם לתנאי הפוליסה ולאופי הכיסוי שרכש בעל העסק.

כיסוי צד ג'

מתייחס לכל נזק שנגרם, בין אם זה ללקוח, ספק או כל גורם אחר כתוצאה מפעילות שמתרחשת בעסק, ובין אם זה למבנים חיצוניים כתוצאה מנזק שנגרם במבנה עצמו. למשל, אם יש בעיה בצנרת של העסק והיא גורמת לנזק למבנה אחר, אזי שהפוליסה מכסה את עלויות הנזק, בהתאם לתנאים שלה.

כיסוי חבות מעבידים

הכוונה לכיסוי שחברת הביטוח מספקת במקרים של תביעות עובדים בגין נזקי גוף ונפש אשר נגרמו להם כתוצאה מהעובדה במקום העסק. בצורה כזו, בעל העסק מכוסה מפני תביעות אפשריות מצד עובדים בהווה או בעבר.

על מה להקפיד כאשר רוכשים ביטוח?

כשרוכשים ביטוח לעסק, חשוב לשים אילו כיסויים הוא כולל, מה התנאים למימוש הפוליסה, האם הפוליסה מתייחסת גם לתביעות כתוצאה מאירועים שהתרחשו בעבר (המשכיות), ובאיזה גובה יכולים להיות הכיסויים השונים.

בשביל לרכוש פוליסה ברמה גבוהה, מומלץ מאוד לפנות לסוכנות ביטוח מקצועית ומנוסה, עם סוכנים ברמה הגבוהה ביותר שיש. לכן, אנחנו ממליצים בחום לכל בעל עסק לפנות אל סוכנות הביטוח אנגלמן לקבל הצעת מחיר מהסוכנים שעובדים בסוכנות. הם ידעו לספק לכם את כל המידע שאתם צריכים אודות ביטוח לעסק שלכם, לספק לכם הצעות מחיר אטרקטיביים ולעמוד לרשותכם בכל עניין, לענות כל שאלה ולייעץ בכל נושא.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן