חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעיצומה של הלחימה: המעמד המרגש בבית הדין הרבני

בית דין רבני. צילום: דוברות בצי הדין הרבניים

בעיצומה של הלחימה – קצין שיהדותו הוטלה בספק הוכר כיהודי.

קמב"ץ גדוד המשרת כלוחם בצפון בחזית לבנון הוכר כיהודי בסיוע אגף בירור היהדות בהנהלת בתי הדין הרבניים.

הצעיר הכיר בת זוג מסורתית שדרשה כי יאשר את יהדותו על מנת שיוכלו למסד את הקשר. הקצין שוחח עם אמו ועם סבתו והן טענו שאין להן מספיק מסמכים כדי להוכיח את יהדותתם ועל כן הדרך היחידה לאשר את יהדותם הינה באמצעות בדיקת DNA אותה סרב הקצין לבצע ומשכך אין מנוס מהליך גיור צבאי במסגרת פרויקט "נתיב".

עם פרוץ העימות בגבול הצפון הקצין פגש באחד המפקדים בשטח שהוא בחור דתי ואביו רב קהילה גדולה במרכז הארץ. המפקד נועץ באביו שהציע לו לפנות למנהל אגף ברור היהדות בהנהלת בתי הדין הרבניים הרב אליהו מימון. האב הסביר כי גם אם אין לקצין את המידע הדרוש כדאי לפנות לאגף בירור היהדות והם יסייעו בידו להשיג את המסמכים הנדרשים.

בית דין רבני. צילום: דוברות בצי הדין הרבניים
בית דין רבני. צילום: דוברות בצי הדין הרבניים

הקצין פנה אל האגף, פתח תיק ונפגש יחד עם אמו וסבתו עם מברר היהדות הרב זלמן גליצ'נסקי. האם והסבתא יחד עם הקצין הגיעו לפגישה. במהלך השיחה ולאחר שהתברר כי חסרים מספר מסמכים על מנת להשלים את הבירור, הדריך אותם הרב גליצ'נסקי כיצד ניתן להשלים את החסר.

תוך פרק זמן קצר המסמכים הושגו באמצעות מברר היהדות, בדיקת ה-DNA נחסכה והצורך בגיור התייתר. מסתבר שלאגף בירור יהדות ישנם דרכים להשיג מסמכים במדינות חבר העמים ופעמים רבות היכולות הללו מסייעות לאזרחים ישראלים להוכיח את יהדותם.

לדברי מנהל אגף בירור יהדות ועגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים הרב אליהו מימון: "אני שמח כי הצלחנו לסייע לקצין לוחם בעיצומה של הלחימה להוכיח את יהדותו ולאפשר את הזוגיות שלו עם בת זוגו. בירור היהדות אינו מותנה בנישואין, כל אדם במדינת ישראל זכאי לו ללא תשלום ובאופן יעיל ואינטרנטי. אני מזמין את הציבור לעשות שימוש ביכולות של האגף".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן