חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה חשוב לדעת על זירוז לידה טבעי

זירוז לידה טבעי

בחיים המודרנים אנחנו על פניו שולטות בכל. אנחנו ידענו בדיוק איך הוא יציע לנו נישואין, ידענו בדיוק איך תיראה החתונה, איך נתלבש לריאיון עבודה ואיך ננהל את החיים שלנו בדיוק כמו שאנחנו רוצות. יש דבר אחד עליו אין לנו שליטה כלל. זה כמובן ההיריון והלידה. גם אם נדמה לנו כי אנחנו יודעות בדיוק מתי אנחנו עתידות ללדת ואיך תיראה הלידה, בפועל הדברים עלולים להתנהל אחרת ממה שדמיינו ברגע הראשון. אבל אל דאגה אנחנו כאן כדי לתת לך ידע רב וכמה טיפים אשר יכולים לעזור לך גם ברגעים של חוסר ידיעה.

מתי צוות רפואי יבצע זירוז לידה אקטיבי

לאורך כל חודשי ההריון את מצפה לרגע הלידה, הרגע בו תינוק בריא יצטרף לחיק המשפחה. אבל אין קורס הכנה ללידה אשר יכול להכין אותנו למה שעתיד להתרחש באותו הרגע. קודם כל חשוב לומר כי ישנם מקרים בהם זירוז לידה נעשה באופן אקטיבי, על ידי אנשי צוות רפואי, כדי להגן על התינוק ועל האם. בין היתר אנחנו מדברים על המקרים הללו:

  • אם יש חשש לחייו של התינוק ברחם: לעיתים בחדר הלידה עצמו או קרוב למועד הלידה יש חשש לכך שחייו של התינוק נמצאים בסכנה ויש לבצע זירוז כדי לשמור עליו ועל האם.
  • אם יש חשש למצבה הרפואי של האם: לעיתים ישנן מחלות לאורך ההריון אותן ניתן לפתור רק לאחר הלידה. במקרים כאלו נרצה לבצע זירוז קודם כל כדי לשלוט בתהליך הלידה עצמו, כדי לשמור על התינוק והאם לאורך הלידה. כמובן נרצה להבטיח כי נוכל לטפל באמא במידת הצורך.
  • אם ההריון מתעכב יתר על המידה: לפעמים, לא משנה באיזו טכניקה נשתמש, הלידה מתעכבת עוד ועוד. במקרים כאלו הצוות הרפואי יכול לבחור במתן מענה רפואי אקטיבי כדי לזרז את הלידה עצמה וכדי למנוע לידה מסוכנת עבור האם והתינוק בעתיד.

מתי נשתמש בחומרים טבעיים לאורך הלידה עצמה

ישנם לא מעט מקרים בהם הלידה התחילה בפועל, אבל היא 'נתקעת' מכל מיני סיבות. חלקן רפואיות וחלקן נוגעות למצב הריגשי הנפשי של האם. הלידה מתרחשת בעצם בשלושה שלבים:

שלב ראשון: שלב לטנטי. הוא השלב הארוך יחסית. במהלכו הצירים מתחילים ומגיעים בתדירות גבוהה יותר ויותר בכל רגע.

שלב שני: אז מתחיל שלב הלידה הפעיל. הנרתיק מתחיל להיפתח כדי לאפשר לראש של התינוק לצאת החוצה. לפעמים בשלב הזה הלידה כמו 'נתקעת' והנרתיק פשוט לא מצליח להמשיך ולהיפתח.

שלב שלישי: שלב בו מתחילות לחיצות ארוכות בניסיון להוציא את התינוק. כולן מייכלות לכך שהשלב הזה יהיה קצר מועד יחסית. אבל לעיתים, אנחנו רואות כי אין התקדמות.

בכל אחד מהשלבים הללו אנחנו יכולים להשתמש בחומרים עבור זירוז לידה טבעי. אגב, לא משנה מאיזו סיבה הלידה 'נתקעת'. כמובן, אם יש בעיה קריטית הדורשת התערבות רפואית דחופה, הצוות הרפואי נמצא שם כדי לסייע לך. אבל גם אם הסיבה לעיכוב היא רגשית, אין סיבה להרגיש על כך אשמה. הלחץ, המתח סביב הלידה וכן הלאה, יכול להשפיע על האופן בו הגוף מגיב. בשביל זה יש לנו חומרים טבעיים אשר יכולים בהחלט להועיל.

איך שמנים אתרים יכולים לסייע בתהליך הלידה

קודם כל, אנחנו יודעות כי מצב רוחה של האישה קריטי עבור לידה טובה,בריאה וקלה עד כמה שניתן. שמנים אתרים יכולים לעורר תחושה של רוגע, חיוניות והם גם ידועים בתור כאלו המשפיעים על הגוף במישור הפיזי. יש כאן רשימה קצרה של שמנים מהסוג הזה אשר יכולים לשמש עבור זירוז לידה טבעי.

שמן יסמין:

אפשר לקחת כמה טיפות ולעסות אותו באזור הגב התחתון. כמו כן גם להריח אותו במהלך הלידה יכול לסייע להגברה של תחושת רוגע וביטחון. הוא מצויין במקרים של עליה בתחושת מתח וחרדה.

שמן תפוז:

החומר נחשב מצויין עבור מי שרוצה לזרז את הפתיחה ולעודד את זירוז הלידה. אפשר להריח אותו ואפשר למהול כמה טיפות בחצי כוס מים. אפשר להניח על השפתיים אבל לא מומלץ לשתות את התרכובת במהלך הלידה.

שמן נר הלילה:

נחשב מצויין עבור ריכוך הנרתיק וצוואר הרחם.

אם את רוצה להיערך לכל תרחיש זה הזמן להצטייד בשמנים חיוניים אשר יכולים להפוך את הלידה קלה ופשוטה יותר. כמובן הם לא מהווים תחליף למענה רפואי מקצועי אשר אותו יש לקחת במידת הצורך.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן