חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה חשיבותה של תעודה גמולוגית ליהלומים?

קרדיט תמונה FREEPIK

יהלום הוא החומר הקשה ביותר בטבע והוא גם יקר ובעל ערך רב עבור הבעלים שלו. מכיוון שמדובר בחומר שלא נהרס, לא נשרט ולא נשבר, הרי שמדובר בנכס שנשמר היטב למשך שנים רבות. בשל הערך הרב שיש ליהלומים, הרי שיש לבחור אותם בקפידה ולהבין מה ערכם טרם הרכישה. בכתבה הבאה נבין את החשיבות של התעודה הגמולוגית כאשר רוכשים יהלומים.

לכל יהלום אמיתי יש תעודת זהות

 

כל יהלום אמיתי, בין אם מדובר ביהלום טבעי או ביהלום המיוצר במעבדה, מקבל תעודת זהות הנקראת תעודה גמולוגית. תעודה זו מפרטת את נתוני היהלום ויש להם מספר מזהה אשר חרוט בחריטת לייזר על היהלום.

בתוך התעודה הגמולוגית תוכלו לקרוא על גודל היהלום, המשקל שלו, צבעו, ניקיונו, בהירותו והחיתוך שלו. אלו גם הפרמטרים שקובעים את ערכו ועלותו. את התעודה הגמולוגית יוצרים מכוני בדיקה בינלאומיים שמוכרים בכל העולם. לכל מכון כזה, יש סטנדרטים גבוהים וקפדניים מאוד בבדיקת יהלומים ויש מכונים מסוימים שנחשבים יותר ממכונים אחרים והתעודה שלהם נחשבת לחזקה יותר בשוק היהלומים.

 

האמינות של מכוני בדיקות היהלומים

 

כל מכון בדיקה, גם אם הוא פרטי, יכול לבצע בדיקות מעבדה ליהלומים ולהוציא תעודה גמולוגית. כמובן שמכוני הבדיקה המוכרים בעולם, מביאים עמם אמינות, קפדנות בדיקות ואיכות שאין עליהן עוררין בקרב יהלומנים ואנשי מקצוע בתחום. אנשי המקצוע בתחום היהלומים תמיד יבחנו מהיכן מגיעה התעודה הגמולוגית ולפי שם המכון ידעו עד כמה הבדיקה נעשתה בקפידה.

כיום, המעבדה הבינלאומית הכי מוכרת ובעלת המוניטין הגבוה ביותר נקראת GIA של המכון הגמולוגי האמריקאי. יהלומים שנבדקו במעבדה זו ושהתעודה הגמולוגית שלהם היא משם, מקבלים יחס גבוה יותר בענף היהלומים ומחירם גבוה יותר.

למה התעודה הגמולוגית חשובה עבורכם?

התעודה הגמולוגית חשובה עבורכם ממספר סיבות:

  1. היא מאפשרת לכם לדעת האם מחיר היהלום שווה ערך לנתונים שלו. ככל שנתוני היהלום גבוהים יותר על פי התעודה הגמולוגית, כך ערכו יהיה גבוה יותר והוא יעלה יותר.
  2. התעודה הגמולוגית היא גושפנקא לערכו של היהלום ואם תרצו למכור אותו למרבה במחיר, תוכלו להוכיח באמצעותה כי היהלום שאתם מחזיקים הינו יקר ערך ובעל נתונים גבוהים.
  3. התעודה הגמולוגית מעדיה כי מדובר ביהלום אמיתי ולא יהלום מזויף.

לסיכום, אם אתם הולכים לרכוש טבעת אירוסין או תכשיט המכילים יהלומים, זכרו לבקש את התעודה הגמולוגית של היהלומים ולבחון את הפרמטרים השונים שבתוך התעודה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן