חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיקרופון מדונה – מהם השימושים העיקריים ומה כדאי לבדוק לפני הרכישה?

קרדיט תמונה FREEPIK

מיקרופון "מדונה" הוא שם כללי לקטגוריה שלמה בעולם ציוד ההגברה, המתייחס לאותם מיקרופונים קטנים עם "מערכת ראש" אותם מרכיבים על הראש כך שאין צורך להחזיקם ביד, מהסוג בו משתמשות זמרות בהופעות (בפרט הזמרת מדונה, על שמה הכינוי של מיקרופון מסוג זה), כמו גם מוקדנים, טלפניות, מדריכות אירובי או מורים ליוגה ואנשי מקצוע נוספים רבים אחרים.

 עבור כל מי ששוקל/ת לרכוש מיקרופון מדונה לצורך זה או אחר – מהם השימושים העיקריים כיום של מיקרופונים מסוג זה ואילו נקודות עיקריות חשוב להכיר ולבחון לעומק לפני שרוכשים דגם ספציפי?

 

עבור מי ואילו שימושים מתאימה מדונה אלחוטית?

כבר ציינו לעיל חלק מהאנשים ובעלי המקצוע המשתמשים בסוגים שונים של מדונה אלחוטית – מיקרופון אותו מרכיבים על הראש ללא צורך להחזיקו ביד, כאשר המיקרופון עצמו מוצב ממש מול הפה והחלק המחזיק אותו ותומך בו מורכב על גבי הראש.

במקור, כאמור, הכרנו סוג זה של מיקרופון דרך אמנים וסלבריטאים – זה התחיל בזמרות וזמרים גדולים, כמו גם אומנים מתחומים אחרים אשר נהנים מהיתרונות של ענידת המיקרופון על הראש בצורה כזו, ללא צורך "לבזבז" את אחת מהידיים על מנת שתאחז בו. כיום, כבר ניתן למצוא מגוון רחב הרבה יותר של אנשים ובעלי מקצוע המשתמשים במיקרופון מדונה אלחוטי – מדריכי קבוצות ומעבירי הפעלות לילדים, מורי דרך, מורות/ים ליוגה ואנשים המעבירים שיעורים לקבוצות בתחומים קרובים ודומים לשיעורי יוגה (אירובי, אימוני כושר, פילאטיס וכד'), מרצים ומרצות במוסדות לימוד ובאופן כללי אנשים אשר מדברים בפני קהל.

מאחר ומיקרופונים אלו מתאפיינים כיום ביכולות טכניות מצוינות, אינם יקרים ויכולים לשמש גם בתנאים לא אופטימאליים, הם מתאימים לאנשים רבים בסיטואציות רבות ושונות, דוגמת אלו שהוזכרו לעיל. מיקרופונים ממשפחה זו הפכו נפוצים ופופולאריים מאוד בשנים האחרונות, ולא בכדי. היתרונות שהם מספקים הם משמעותיים ביותר.

 

על מה חשוב להתעכב ולבדוק לפני ביצוע הרכישה?

רגע לפני שאתם מחליטים סופית על סוג המיקרופון מדונה שתרכשו, כדאי לעצור לרגע ולבדוק כי אכן נתתם את הדעת לכמה נקודות ופרמטרים עיקריים אשר חשובים ומרכזיים במיוחד כאשר מדובר במיקרופונים מסוג זה –

מאפיין ראשון שכדאי לתת לו את הדעת הוא טווח הקליטה של אותו דגם ספציפי. הכוונה היא לטווח בו ניתן להתרחק עם המיקרופון מהמקלט שלו, וכדאי לבחור בדגם המתאפיין בטווח קליטה של לפחות כמה עשרות מטרים. למשל, אם אתם/ן מעבירים/ות שיעור מסוג יוגה, אירובי, פילאטיס וכד', טווח קליטה גדול מספיק יאפשר להתרחק מהמקלט ולהסתובב בין התלמידים בכל המרחב, ללא חשש כי הסאונד שלכם ייקטע.

פרמטר מרכזי וחשוב הוא איכות הסאונד המתקבל באמצעות המיקרופון, וכאן עשויים להיות הבדלים משמעותיים בין דגמים שונים. מידת החשיבות של פרמטר זה תלויה בשימושים שלכם במכשיר – אם מדובר במיקרופון להופעות ושירה, למשל, נרצה להשקיע בדגם עם איכות הסאונד הטובה ביותר. אם הוא משמש רק על מנת להעביר הפעלה לילדים או הדרכה לתיירים, למשל, אולי ניתן להסתפק באיכות סאונד סבירה, ולא אופטימאלית.

מאחר ומדובר במיקרופון אלחוטי, חשוב לדעת גם כמה זמן פעולה יש לנו עבור כל טעינה של הסוללות הנטענות. זמן הפעולה עבור כל טעינה קריטי יותר או פחות בהתאם לשימושים העיקריים הצפויים שלכם במיקרופון. האם אתם משתמשים בו לאורך שעות בדרכים או בשטח, ללא אפשרות להטענה וחיבור לחשמל? אם כן, כדאי לבחור דגם עם חיי סוללה ארוכים יחסית, ובכל מקרה להצטייד גם במטען נייד לגיבוי.

 

היכנסו לאתר טרטל וצפו בקטלוג העשיר של ציוד הגברה מקצועי בכתובת
https://www.turtle.co.il

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן