חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מישהו שומע אותי: היוזמה החשובה של העירייה למען כבדי השמיעה

צילום: דוברות עיריית ירושלים

"מישהו שומע אותי" – הנגשת חדשות ואקטואליה בתקופת הלחימה לחירשים וכבדי שמיעה בירושלים

עיריית ירושלים בפעילות מיוחדת המאפשרת לחירשים "לשמוע" חדשות באמצעות מרצה חירש דובר שפת הסימנים.

במרכז העירוני לחירשים ולכבדי שמיעה, בית זוסמן, פועל מיזם מיוחד, במסגרתו מתקיימת פעילות המנגישה לחירשים חדשות מעודכנות באמצעות מרצה חירש דובר שפת הסימנים.

המשתתפים מגיעים בקביעות למפגשים השבועיים, צופים בחדשות ולאחריהן מנהלים שיח פתוח הנותן במה לתחושות, רגשות ומחשבות, ומאפשר שיתוף והחלפת דעות.

פעילויות חברתיות למפונים

מפונים חירשים השוהים במלונות ביקשו לאחרונה לקחת חלק בשלל הפעילויות החברתיות אותן מציע המרכז העירוני, המופעל באמצעות אגף הרווחה של עיריית ירושלים.

עבור חלקם הגדול של החירשים במלונות, החיים נעצרו ביום בו נאלצו להתפנות. שיגרת יומם הופרה ותקופה ממושכת לא יצאו מפתח חדרם במלון.

מישהו שומע אותי, היוזמה של עיריית ירושלים. צילום: דוברות עיריית ירושלים
מישהו שומע אותי, היוזמה של עיריית ירושלים. צילום: דוברות עיריית ירושלים

רבים מביניהם מצאו עצמם דווקא בשעות הקשות של חייהם, מנותקים ומחוץ לעניינים, והצורך במידע ובמפגשים חברתיים עם קבוצת שווים הלך והתעצם.

העובדים הסוציאליים במלונות פעלו על מנת לחברם למרכז העירוני לחירשים וכבדי שמיעה, ושם זכו לקבל מענה הולם לבדידות ולתחושת הניתוק הקשה.

חלק מהחירשים השוהים במלונות נקלטו בבית זוסמן ונהנים כיום ממערך גדוש של פעילויות שוטפות אותן מציע המועדון החברתי: התעמלות, מגוון חוגי אמנות -פסיפס, תכשיטנות, ציור וכו'. ניכר כי היציאה מהמלון והמפגש עם חירשים כמותם, שינו עבורם את החיים בתקופה זו.

המשתתפים מביעים שביעות רצון גבוהה מהשירות העירוני, מציינים שמרגישים הרבה יותר טוב, ומספרים שאחרי תקופת שהייה לחוצה במלון, החלו לצאת בקביעות, להכיר חברים חדשים, לבטא את עצמם ולחלוק את מה שמרגישים.

ג', תושב שדרות השוהה באחד ממלונות העיר מספר בהתרגשות: "הצוות המדהים של המרכז קלט אותנו במאור פנים, עוטף אותנו בחום ובאהבה ומשקיע מאמץ ניכר כדי להעניק לנו תחושת שייכות ואכן בשעות הקשות של חיינו מצאנו פה בית!".

מעיריית ירושלים נמסר: "השירותים העירוניים לאוכלוסיות המיוחדות פותחים את שעריהם בפני המפונים השוהים במלונות. השירותים מתאימים את מתכונתם לצרכיהם של האוכלוסיות המיוחדות ולאתגרי התקופה ופועלים לצמצום תחושת הבדידות והניתוק באמצעות יצירת עניין, הכנסת שמחת חיים ומילוי הזמן בתוכן ובמשמעות. בזכות הערבות ההדדית, החיבוק הירושלמי והרוח הירושלמית – ננצח".

חזרו לטוס לישראל – חברת התעופה האיירופאית עם מטוס האיירבוס

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן