חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית מחבל נהרס "מסר ברור למחבלים ולגורמים תומכי טרור"

בית המחבל חאלד אל-מוח'תסב נהרס: "פעילות ערכית חשובה, במיוחד כשיש לנו שוטר שנלחם על חייו"

ירושלים: הבוקר – 16.4.24-  החלו מאות שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל בהריסת ביתו של המחבל חאלד אל-מוח'תסב בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים. אל-מוח'תסב ביצע פיגוע ירי ב-12 באוקטובר 2023 בכניסה לתחנת המשטרה שלם בירושלים, בו נפצעו שני שוטרים, אחד מהם באורח אנוש. רס"מ אופיר חג'בי, שנפצע קשה בפיגוע, עדיין מחלים מפציעתו ומתאושש בבית הרפואה..

הריסת בית המחבל התבצעה כחלק מצעדי ההרתעה נגד מחבלים. צו להריסת הבית נחתם על ידי אלוף פקע"ר, לאחר שעתירות שהוגשו לבג"ץ נגד הצו נדחו. בית המשפט קבע כי יש להרוס את בית המחבל, למרות שאף אחד לא נהרג בפיגוע, וזאת בשל צורך הרתעתי מוגבר בתקופת המלחמה ועל רקע המצב הביטחוני הרגיש.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, ציין כי "פעילות ערכית חשובה במיוחד, בטח כשיש לנו שוטר שנלחם על חייו פרק זמן ארוך מאוד, ליווינו אותו וברוך השם, הוא עומד על הרגליים וחזר לחיק משפחתו. ההיבט של ההריסה של בית מחבל, מחבל שפגע וניסה לרצוח, ביתו נדון להיהרס"

המבצע להריסת בית המחבל התבצע בפיקודו של מפקד מג"ב ירושלים, תנ"צ יעקב ברמן. השתתפו בו מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות משטרה נוספים וכוחות צה"ל.

הריסת בית המחבל שולחת מסר ברור למחבלים ולגורמים תומכי טרור כי ישראל נחושה לפעול ביד קשה נגד כל מי שמנסה לפגוע באזרחים ובכוחות הביטחון.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה
קרדיט צילום: דוברות המשטרה
קרדיט צילום: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן