חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרישה לפתוח בחקירה נגד שוטרים המעורבים במעצר של יוסף פליישמן

ארכון בצלמו פנה אמש בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השוטרים המעורבים במעצרו של יוסף פליישמן, שהוצא מביתו באישון לילה ללא נעליים ומבלי שיוסבר לו במה הוא חשוד.

פליישמן, שנעצר בעקבות טעות בזיהוי ככל הנראה, שוחרר לביתו לפנות בוקר בקור העז של ירושלים ללא אמצעי תחבורה שיחזיר אותו הביתה כשהוא לא לבוש בהתאם ואותר כעבור שעות רבות בשטח פתוח בירושלים כשהוא סובל ממספר בעיות רפואיות בעקבותיהם הועבר לאשפוז במרכז הרפואי שערי צדק.

במכתב שנשלח על ידי עו"ד מיכאל ליטווק בשם ארגון 'בצלמו' נכתב:

" בשם מרשי שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו , הרינו לפנות אליכם כדלקמן:

בתאריך 15/12/20 פורסם במדיה תיעוד מטריד מהעיר ירושלים בו נראה שוטרים "גוררים" בברוטאליות אדם קשיש ללא ביגוד מתאים בקור הירושלמי של שלהי חודש דצמבר, תוך שהוא מתחנן כלפי השוטרים שהוא "אינו מסוגל ללכת" וסובל מבעיות בריאותיות.

בסרטון נראה כי הקשיש מובל בכוח ע"י השוטרים ללא שום התנגדות מצידו תוך שהוא זועק אל נפשו בתחנונים ומתריע בפני השוטרים על המוגבלות הפיזית ממנה הוא סובל.

מהפרסומים השונים עולה כי כניסת השוטרים לביתו של פליישמן נעשתה ללא הצגת צו בית משפט כנדרש ,ובעת מעצרו אף סירבו השוטרים לאפשר לקשיש לנעול נעליים ואמרו לו "בוא ככה".

שי גליק, צילום: אלבום אישי

לפי הפרסומים השונים ולפי תגובת המשטרה לאירוע מדובר היה במעצר שווא , שכן זמן קצר לאחר הבאתו של יוסף פליישמן לתחנת המשטרה הוא שוחרר "לביתו".

לאחר שחרורו מתחנת המשטרה, הקשיש נעלם ולא שב לביתו למשך שעות רבות תוך שהתרופות אותן הוא נוטל לא ברשותו, ללא ששום אדם מהמשטרה מתאמץ וטורח להשיבם לקשיש החולני.

לאחר היעדרות של 24 שעות, יוסף פליישמן אותר בשעות לילה כשהוא שרוע ביער, וגופו מכוסה באדמה כשהוא סובל מהיפותרמיה קשה, ורק בדרך נס מקרה זה לא הסתיים באסון. ניתן לקרוא בכתבה פה בהרחבה כולל תגובת המשטרה לתקשורת . המעצר השווא בלילה הקפוא של הקבצן מירושלים

אין צורך להרחיב אודות הפגיעה החמורה באדם זה שעבר מעצר ברוטאלי ,חמור ומבזה ע"י שוטרים במשטרת ישראל.

יתרה מכך, שחרורו של הקשיש ללא יצירת קשר עם בני משפחתו או לחלופין החזרתו לביתו, היא רשלנות פושעת, וזאת לאור העובדה שניכר היה שהקשיש סובל הם ממגבלה פיזית והן מתשישות נפשית.

נדגיש ונאמר אין כל ספק שדבר כזה לא היה קורה ברמת אביב בתל אביב. החופש של המשטרה לפרוץ לבית של קשיש ללא צו. לגרור אותו ואחר כך לנטוש אותו נעשה אך ורק כי המשטרה נוהגת בחרדים בזלזול רב.

נבקש לפתוח בחקירה כנגד השוטרים המעורבים במעצר ולעדכן את הח.מ על התפתחות החקירה. "

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן