חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתי מורידים רכב מהכביש ומה כדאי לדעת

אנחנו אף פעם לא מוכנים לזה, אבל גם זה יכול לקרות, אנחנו יוצאים ליום רגיל, בדרך לעבודה או לאסוף את הילדים והרכב עובר תאונה חלילה, אולי אפילו בלי שנהיה נוכחים במקום ואז עולה השאלה אותה כל אחד שואל בליבו: האם הרכב טוטאלוס? האם עכשיו הגיע הזמן להוריד את הרכב מהכביש? משום שמדובר על נושא מורכב יותר ממה שנהוג לחשוב, אנחנו נקדיש את המאמר הזה כדי להסביר לכם כל פרט ופרט, על מנת שיהיה לכם ברור, מתי בדיוק מורידים רכב מהכביש ומה התפקיד שלכם בתוך הסיפור הזה. מתחילים עכשיו.

אז מה זה אומר בדיוק טוטאלוס

אין כמעט נהגים בישראל שלא מבוטחים תחת חברת ביטוח כזו או אחרת. זה אומר כי ברגע בו הרכב עבר תאונת דרכים קשה מאוד, יש לכם את הזכות לתבוע את הביטוח ולקבל החזר עבור הרכב. אז מגיע שמאי לבדוק את הנתונים ולקבוע עד כמה חמור הנזק והאם מדובר על טוטאלוס, כלומר, על רכב אותו אי אפשר לתקן יותר או האם מדובר על 'אובדן להלכה', במילים אחרות, הנזק גדול מדי כך שגם אם אפשר לתקן את הרכב, השמאי מעריך כי זה לא שווה את המחיר. חשוב לציין בנקודה הזו כי ככל שהרכב חדש יותר, ככל הנראה לא תהיה תאונה שתגרום לרכב להתפרק לחלוטין. שכן היום, בזכות טכנולוגיות חדשות, בדרך כלל יצרני הרכב יודעים איך ליצור רכבים שיעמדו בלחצים משמעותיים. לכן, אם יש לכם רכב חדש יחסית, בדרך כלל השמאי יכריז עליו כמי שעומד בקריטריונים של 'אבדן להלכה'.

עכשיו הגיע הזמן לטפל בבירוקרטיה

כמו שאתם יודעים בוודאי, בתור בעלי רכבים, הורדת רכב מהכביש לא יכולה להתרחש בלי הליך בירוקרטי מסודר, פשוט משום שכל רכב במדינת ישראל, רשום על שם אזרח. כלומר, אם אתם לא רוצים לשלם אגרת רישוי, ביטוח ועוד, אתם צריכים לפעול עבור הורדת רכב מהכביש. בדרך כלל מדובר על הליך די פשוט אבל בכל זאת, כדאי להתייעץ עם שמאי הרכב בהליך. שכן הוא זה שצריך למלא את הטופס הרלוונטי דרך משרד הרישוי ואתם צריכים לראות כי הפיצויים שלכם מגיעים אליכם בתוך שלושים יום לכל היותר.

צילום: Photo by Rémi Jacquaint on Unsplash

חשבתם שהרכב לא שווה כלום? אז חשבתם

אחרי שהשלמתם את התהליך, השמאי אמר שהרכב כבר לא שמיש, זה הזמן להעביר את הרכב הלאה. מה זאת אומרת? לאחר שתסיימו עם הורדת רכב מהכביש, אתם יכולים פשוט להעביר אותו למכון מסודר, אשר ישלם לכם עבור העברת הרכב לפירוק. כך שלא רק תהנו מכספי הפיצויים הנקבעים על ידי השמאי, אלא, תזכו ליהנות גם מהכסף שיועבר אליכם עבור החלקים השונים של הרכב עצמו.

כאשר אתם פונים לחברה מקצועית, הרי שכל הצדדים מרוויחים. מצד אחד, אתם יכולים להעביר את הרכב הלאה ולא צריכים לשלם על גרר, להזיז אותו מנקודה מסוימת שלא יפריע ועוד. מהצד השני, יש מי שפשוט 'לוקחים את הפיקוד', מטפלים בכל הדברים הקטנים וכן, גם משלמים לכם לא מעט בדיעבד. נשמע שווה לא?

יש הזדמנויות במקומות מפתיעים

ההזדמנויות נקרות בדרכנו ברגעים מפתיעים לא פעם. גם אם האוטו עבר תאונה קשה, הרי שאתם יכולים לעשות את המקסימום כדי להרוויח את מה ששייך לכם בתמורה לכך. כל שאתם צריכים לעשות הוא ליצור קשר ומיד יהיו מי שיעזרו לכם וילוו אתכם, עם התהליך של הורדת רכב מהכביש והעברתו לפירוק.

לימוד תורה ייחשב שירות משמעותי: הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת מיהדות התורה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן