חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגן ראש עיריית ירושלים והשר לשעבר יהושוע מצא נפטר הערב

יהושוע מצא, שר הבריאות וסגן ראש עיריית ירושלים לשעבר נפטר הערב.

מצא, שהיה שר הבריאות בממשלת נתניהו הראשונה והמשיך לכהן בתפקידים ציבוריים לאורך שנים, שירת בצעירותו בארגון הלח"י ולחם למען עם ישראל תוך חירוף נפשו וחלוקת עלונים נגד השלטון הבריטי בתקופת המנדט.

בשנים האחרונות כיהן מצא כיו"ר מרכז מורשת בגין בירושלים, ובעברו נשא תפקידים בכירים גם בבית"ר ירושלים, הבונדס ועוד.

יהושוע מצא עם איתן כבל – צילום ארכיון: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שקיבל את ההודעה על פטירתו של יהושע מצא אמר: ״אני מבקש להביע את צערי העמוק על פטירתו של חבר הכנסת והשר לשעבר, יהושע מצא ז"ל, ואני מוסר את מלוא תנחומיי למשפחתו.

היכרותי עם יהושע – ירושלמי בלב ובנפש – החלה לפני עשרות שנים. הוא היה בית"רי נלהב, ששרת נאמנה את הציבור הרחב במסגרת תנועת 'החירות' ומפלגת 'הליכוד' – הן בעיריית ירושלים, הן בכנסת.

ידעתי על פעילותו של יהושע, כנער, במחתרת לח"י לפני הקמת המדינה. הוא אף השתתף במלחמת העצמאות. אהבת האדם, העם והארץ פיעמה בו בעוצמה. תמיד חיבבתי את העממיות והישירות שלו, כאיש רעים חם ורגיש לזולת.

יהושע היה פרלמנטר חרוץ, ובתקופת הכהונה הראשונה שלי כראש הממשלה מיניתי אותו לשר הבריאות. הוא ייחס חשיבות רבה לתפקיד זה, שהיום הכל מכירים במרכזיותו. יהושע עשה חיל גם כנשיא ארגון הבונדס. גיוס המשאבים לטובת ישראל בהיקפים גדולים, וחיזוק הקשרים בין יהודי התפוצות למדינתנו, נתנו לו סיפוק עצום. יהי זכרו ברוך״.

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר הערב עם היוודע דבר פטירתו של מצא: " אני מבקש לשגר תנחומים כנים, בשמי ובשם הנהלת העיר, לבני משפחת מצא היקרים על לכתו של ידידי הטוב, איש ירושלים, יהושע מצא.

הכרתי את יהושע באופן אישי במשך 30 שנה ונפגשנו שוב ושוב בצמתי עשיה רבים ומשמעותיים בציבוריות הישראלית, כאשר כיהן כח"כ, כשר הבריאות, כיו"ר קבוצת ביתר-ירושלים וכנשיא הבונדס.

יהושוע מצא, צילום: יעקב סער, לע"מ

יהושוע היה אדם גדול, מסור בכל מאודו לשליחות הציבורית, פיקח ונבון באופן יוצא מן הכלל ומאיר פנים לכל אחד.
יהושע היה יליד העיר העתיקה, וכל חייו פעל בעיר ולמענה. במשך 20 שנה היה חבר מועצת העיר ובמשך עשור זכה לכהן כסגן ראש העיר ירושלים, כשלאורך התקופה פעל רבות למען ירושלים ותושביה. יהושע היה סמל דוגמה ומופת לכל מה שטוב ויפה בעיר ירושלים.

אני מוסר מכאן חיבוק גדול למשפחתו האהובה ובעיקר לבנותיו היקרות, אסתר, סיגלית ואילה, ולבנו אמיר – עובד מסור בעיריית ירושלים.
בבניין ירושלים תנוחמו ולא תדעו עוד צער".

גם שר הבריאות הנוכחי, יולי (יואל) אדלשטיין התייחס לפטירתו של מצא ע"ה ואמר: "שר הבריאות לשעבר יהושע מצא היה יקיר ירושלים וציוני בכל מאודו, איש שכבר בשנות בחרותו הצטרף ללח"י במאבק הציוני להקמת מדינת ישראל. כחבר כנסת שנים ארוכות וכשר הבריאות יהושע שימש דוגמה ומופת להתנהלות נבחרי ציבור למען הציבור. יהי זכרו ברוך".

שר החינוך יואב גלנט ספד לשר וח״כ לשעבר יהושוע מצא ז״ל ואמר: ״תנחומי למשפחתו ולאוהביו של השר וח״כ לשעבר יהושע מצא ז"ל. ירושלמי שורשי, איש הליכוד ואוהב ישראל בכל רמ"ח איבריו. פעל ולחם למען מדינת ישראל מיום הקמתה".

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל אמרה: " אני משתתפת בצערה של משפחת מצא על פטירתו של לוחם הלח"י, ממייסדי תנועת הליכוד, חבר הכנסת והשר לשעבר יהושע מצא ז״ל.

מצא היה כל חייו חייל המגויס לשירות העם והמדינה, והגשים את מילות המנון הלח"י: "משורה משחרר רק המוות". יהי זכרו ברוך".

תנחומים הגיעו גם מהקצה השני של הקשת הפוליטית, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לפטירתו של השר לשעבר יהושע מצא ואמר: "אני כואב מאוד את לכתו של חברי יהושע מצא ומשתתף בצערה העמוק של המשפחה.

פגישתי הראשונה עם יהושע ז"ל הייתה לפני כ-40 שנה והאחרונה שבהן הייתה לפני שבועות ספורים.

מעבר לחבר נאמן, יהושע, היווה עבורי מורה דרך בפוליטיקה הישראלית והוא ייזכר לעד כאדם שהקדיש את פועלו ומרצו למען ירושלים ומדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

 

שינויים בתנועת הרכבות החל מיום ראשון ה-3.1.21 ועד ליום ראשון ה-10.1.21:

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן