חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ספילברג, מאחוריך : 8 כלים מומלצים ליצירת תוכן ברשת

קרדיט תמונה Shutterstock

אם אתה לא שם אתה לא קיים. פעם "שם" התייחס לאתר פיזי, היום זה מתייחס לרשת. איך להיות שם, גם בלי להיות מקצוען?

אור גרין

יצירת תכנים לערוצי אינטרנט שונים היום היא כבר איננה רק נחלת המקצוענים. כל אחד שרוצה שישמעו ויראו אותו, יכול כיום לפתוח לעצמו אתר או ערוץ במדיה חברתית ולהעלות אליו תכנים מלווים בגרפיקה מרהיבה, ניסוח מדויק וקטעי וידאו מגניבים.

הצרכים המודרניים הללו לתכנים מהוקצעים הוליד מגוון רחב של כלים ותוכנות שכל מטרתן היא לאפשר לאנשים מן השורה להפיק את המקסימום מזמנם וכישוריהם. כלים אשר עוזרים ליצירת תוכן שנראה מקצועי. האפליקציות הללו עוזרות להשיג יתרון וליטוש לתכנים וגם למקצוענים הן חוסכות זמן יקר. בין הכלים הללו נמצא כלי עריכת סרטונים אונליין, כתיבת תוכן ai ועיבוד תמונות בשלוף.

במאמר זה נסקור כמה מהכלים הדיגיטליים המומלצים והפופולריים שמשמשים בדיוק למטרה זו.

1.     קנבה (Canva)

כלי מדהים וחינמי שעוזר ליצור תכנים גרפיים מהוקצעים – מצגות, אינפו גרפיקה, וידאו, פוסטרים, פוסטים לרשתות החברתיות, ניוזלטר ועוד. הכלי מציע לא מעט תבניות מוכנות מראש שחוסכות זמן רב ועוזרות ליצירת מראה מקצועי סופי. הכלי עובד כאתר באינטרנט או כאפליקציה לסמארטפון, בכל מקרה כדאי שתהיה לכם תשתית של אינטרנט מהיר המבוסס סיבים אופטיים כי העבודה עם קבצים כבדים וגדולים מאד לא אפקטיבית אחרת. הכלי מוצע בגרסה חינמית עם כמות מסוימת של תכנים מוכנים מראש, יותר תכנים בגרסה עם תשלום וגרסה המיועדת לקבוצות וחברות.

2.     האבספוט (Hubspot)

האבספוט בעיקרו הוא כלי המיועד להקל על חיי מקצוענים המנהלים קמפיינים מקוונים של שיווק ומכירות אבל יש לו גם כלי חינמי המיועד לייצג כלי מיתוג – יצירת לוגו, אייקונים, פלטת צבעים וכו' שיכולים לעזור במיתוג חברות, עסקים, וגם אנשים פרטיים בעלי ערוצים משלהם.

3.     וידאו סקרייב (Video Scribe)

כלי פשוט וידידותי ליצירת אנימציות וגיפים מונפשים, כמקובל גם הוא מציע לא מעט תכנים בסיסיים מהם אפשר להתחיל, ואז לעבד ולשנות ולהגיע תוך דקות לתוצאות מרשימות. כמקובל, גם כאן מוצאת גרסה חינמית ובתשלום. הכלי מיועד למחשבים ולפטופים.

4.     ג'ספר, כתיבת תוכן  Jasper.AI)  AI)

ג'ספר עוזר ביצירת תוכן כתוב ותמונות, במיוחד בשפה האנגלית. הוא עובד עם שפות נוספות, כולל עברית, אבל למעט פסקאות קצרות ויצירת בסיס שידרוש עריכה, העברית שלו עדיין אינה מושלמת. הכלי מספק ממשק פשוט קל ונח ליצירת תכנים כתובים בשלל תבניות מקובלות – לפוסטים, דוא"ל, אתרים, בלוגים, תיאורי מוצר ועוד. הכלי מבוסס בינה מלאכותית (AI) אך בניגוד ל- Chat GPT הוא גם מבצע בדיקות נכונות לתוצרים. השימוש הוא פשוט ונח – מספקים נושא, מילות מפתח, סגנון רצוי וכדומה והכלי יידע ליצור עבורכם את התוכן המבוקש, מותאם לקידום אורגני ואף מתממשק לכלי SEO.

5.     גרמרלי (Grammarly)

גרמרלי עוזר לכם להיות דוברי אנגלית, מה זאת אומרת? הוא יודע לזהות שגיאות איות ודקדוק, יודע לנסח תכנים בשלל דוגמאות ולהציג ניסוחים מעורפלים, שאינם תואמי סגנון וכדומה. כרב הכלים בתחום קיימת גרסה חינמית וגרסה מורחבת בתשלום. הכלי מגיע כתוסף לדפדפן או לאופיס – בגרסת מיקרוסופט או גוגל.

6.     פיקסלר (Pixler)

תוכנה פופולרית לעריכת תמונות. התוכנה מקוונת לעבודה דרך הדפדפן, עובדת על מגוון רחב של סוגי קבצי תמונות (כמו GIF, JPG, PNG, SVG, PSD, PXD ועוד). התוכנה מאפשרת עיבוד ועריכה מקצועיים ומהירים של תמונות. התוכנה עצמה חינמית. גרסה בתשלום מאפשרת גישה לכלים נוספים, אך מדובר במחירים נוחים במיוחד – תמורת פחות מדולר לחודש תוכלו לעבוד ללא פרסומות, ופחות מחמישה דולרים לחודש יפתחו בפניכם את כל מבחר כלי העיבוד של פיקסלר.

7.     לאנדסקייפ (Landscape)

כל מי שעובד עם תמונות ורשתות חברתיות מכיר את המגבלות – לכל סוג פוסט, מודעה, רשת חברתית את המגבלות שלה ואם יש משהו מציק,זה להפוך את התמונות שאתם רוצים לפרסם לכאלו שעומדות בדרישות השונות. לאנדסקייפ הוא אתר שעושה זאת עבורכם בשפה שאתם מבינים. אפשר לנסות לקלוע עם כל תוכנה לעריכת תמונות, אבל כאן זה הרבה יותר פשוט. במקום לנחש ולהתחיל להגדיר אחוזים פשוט גוררים את התמונה למקום הרלוונטי באתר, לוחצים על הרשת החברתית הרלוונטית (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט או יוטיוב) ומקבלים תמונה בגודל הרצוי. יש גם אפשרות לעריכת גודל מותאמת אישית. לאתר 30 ימי התנסות בחינם, אחר כך יש לשלם על הנוחות הזו.

8.     אנספלאש (Unsplash)

כל יוצר תוכן יודע שאם אתם לא גרפיקאים מקצועיים, ליצור תכנים ויזואליים זה אתגר לא פשוט. אנספלאש עושים את הנושא יותר פשוט עבורכם – ספריית ענקית של תכנים ויזואליים מוכנים שנוצרו על ידי משתמשים לשירות משתמשים: תמונות, קטעי וידאו, אנימציות ועוד הרבה דברים טובים מוכנים לשימוש ללא תשלום.

לסיכום

היום כל אחד יכול להיראות ולהרגיש כמו איש תוכן מקצוען תוך שימוש בכלים הנכונים. תמונות, קטעי וידאו, תכנים כתובים, אנימציות – הכל אפשרי, זמין, ידידותי ומגיע עם גרסה חינמית שאפשר להשתמש בה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן