חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עוזר משק הבית של שר הבטחון גנץ מואשם בריגול

שר הביטחון וראש העיר
עובד בביתו של גנץ מואשם שריגל: "התכוון לפגוע בבטחון המדינה" | מילן מועלם

כתב אישום הוגש נגד עומרי גורן שבמשך מספר שנים, ועד ליום מעצרו לפני כשבועיים ,עבד עם בת זוגו, בעבודות משק בית וניקיון בביתו של בני גנץ, המשמש מחודש יוני 2021 כשר הביטחון וסגן ראש ממשלת ישראל.

שר הביטחון וראש העיר
למצולמים אין קשר לכתבה: תקשורת שר הביטחון, אריאל חרמוני

 

על פי כתב האישום, בסוף חודש אוקטובר 2021 ,בעקבות הפרסומים בתקשורת שיוחסו ל-Shadow Black, כמפורט בחלק הכללי לכתב האישום, גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון ומידע על אודות גישתו לבית.

על רקע האמור, תר הנאשם, באמצעות תכנת "טלגרם" המצויה בטלפון הסלולארי שלו, אחר Shadow Black ,ולבסוף איתר כתובת אותה זיהה הנאשם כמשויכת לגורם המשויך לקבוצה.

הנאשם, אשר הציג עצמו בפני הנציג בכזב בשם אחר, הזדהה בפניו בהמשך כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי, וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות, שכן יש לו גישה בתוך בית השר.

עוד הוסיף כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר לנציג מידע מהבית. בהקשר זה, הציע הנאשם כי הנציג יעביר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול הנאשם במחשבו של השר באמצעות התקן USB .

מאחר שהנציג הטיל ספק ביחס לפנייה, ועל מנת להוכיח לנציג הוכחות בדבר יכולותיו, ,בעת ששהה בבית השר לצורך עבודת הניקיון, ניגש הנאשם למקומות שונים בבית השר, וצילם, בין היתר שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה ועליה תווית ובה פרטי שיוך צהליים ומספרים סידוריים, מארז ועליו מדבקה ובה כתובת IP, כספת סגורה ומכונת גריסה, מזכרות צבאיות שניתנו לשר בתפקידו הקודם כרמטכ"ל, תמונות ממוסגרות של השר ובני משפחתו, חשבון תשלום ארנונה של השר.

הנאשם שלח לנציג, באמצעות הטלגרם, את התמונות ולאחר מכן, מחק הנאשם את כלל ההתכתבויות מהטלגרם, וכן מחק את התמונות ממכשיר הטלפון שלו.

במעשיו מסר הנאשם ידיעה והתכוון לפגוע בביטחון המדינה וכן השיג,אסף, הכין, רשם או החזיק ידיעה והתכוון לפגוע בביטחון המדינה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן