חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על הקשר בין פטור ממס הכנסה לביטוח לאומי

מס הכנסה, כידוע לכולם, זהו מס שחובה על כל האזרחים במדינה לשלם על פי גובה ההכנסות החודשיות שלהם. הכנסות אלה יכולות להגיע מעבודה תמורת שכר, מהשכרת דירה או כל הכנסה אחרת מוכרת וחוקית. לא רק גובה השכר קובע את תשלום המס אלא גם מצב אישי של העובד. אבל מה הקשר שלו לביטוח לאומי? כל הפרטים בכתבה.

מסתבר במקרים מסוימים אפשר לשלם מס מופחת או אפילו לא לשלם בכלל מס הכנסה. לדוגמא: מי שנקבע לו דרך פקיד ביטוח לאומי שיעור נכות של 90% לפחות לצמיתות (שלא נדע) עשוי להיות פטור מתשלום מס הכנסה אך עליו להגיש בקשה לכך, שכן אין זה מתעדכן באופן אוטומטי.

כיום, בעזרת אתר נוח ומסודר של המוסד לביטוח לאומי יכולים האזרחים השונים לבצע מגוון רחב של פעולות בצורה עצמאית בלי להגיע לסניפים של המוסד, למרות היותם פזורים בצורה נוחה ברחבי הארץ ובסמיכות למקום המגורים.

השלב הראשון בדרך לבקשה ואישור לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה מתחיל בוועדות השונות של המוסד לביטוח לאומי.

הוועדה הרפואית היא זו אשר תתכנס ואותו אזרח יופיע בפניה על מנת שיוכרו לו שיעורי הנכות על פי המצב הבריאותי שלו. חשוב מאד שכל העמודים של ביטוח לאומי אישי אצלכם בפרופיל יהיו מעודכנים בכל מה שיש לאותו אזרח לעדכן בו את המוסד לביטוח לאומי – מסמכים רפואיים, אישורים של רופאים תעסוקתיים, כתובת מדויקת וכל פרט אישי או משפחתי נוסף.

כך הוא יוכל לקבל הזמנה להופיע בפני הוועדה הרפואית אשר תדון במצבו ותקבע האם הוא אכן זכאי להכרה בנכות בגין המצב הבריאותי שלו. זאת ועוד – הרי שאם שיעור הנכות שיוכר לו יהיה גבוה מ- 90% הרי שלאחר מכן יהיה חשוב לוודא במקומות הנכונים של אתר ביטוח לאומי שמסקנות הוועדה אכן מעודכנות ואז הוא יוכל להגיש בקשה לפטור אותו מתשלום מס הכנסה.

צילום: freepik

מה עוד מעניין?

 

מי שנקבעו לו 90% נכות לפחות הרי שהוא לא מסוגל לעבוד כמו שצריך, לפרנס את עצמו וכנראה שהוא מתקיים מקצבאות כאלה ואחרות של המוסד לביטוח לאומי על פי המצב האישי והבריאותי שלו.

המינימום שהמדינה יכולה לעשות עבורו ועבור שכמותו הוא להקל עליהם ככל האפשר ואחת ההקלות הגדולות היא מתן הפטור מתשלום מס הכנסה. אם לאותו אזרח יש בבעלותו דירה בהשכרה שמניבה לו הכנסה ובזכותה הוא מתקיים בכבוד – הרי שראוי שלא תיפגע הכנסה זו בשל תשלום המס.

על מנת לקבל את הפטור הלכה למעשה צריך למלא את הטופס הייעודי באתר של המוסד לביטוח לאומי או לבצע זימון תור ביטוח לאומי ולהגיע אל אחד הסניפים הפזורים ברחבי הארץ של המוסד על מנת להגיש אותו.

כיום עדיף ומומלץ לבצע כמה שיותר פעולות בצורה עצמאית דרך אתר האינטרנט של המוסד וכך לחסוך את הטרחה הכרוכה ביציאה מהבית והגעה עד למוסד, בעיקר עבור אדם שזה עתה הוכר כבעל נכות חמורה ומתקדמת. לשכות המוסד לביטוח לאומי מבצעות בדיוק את אותן הפעולות שמתאפשר לבצע באופן עצמאי ולכן עדיף לפעול לבד מהבית בלי לצאת.

מה שבעבר הכריח לצאת מהבית ולהגיע עד לסניף המוסד לביטוח לאומי ולהמתין הרבה זמן בתור – כיום יכול להתבצע בצורה מהירה ומקוונת דרך המחשב הביתי.

גם מי שנקבעו ולו 90% נכות יכול להיעזר בקרובי משפחה או חברים וכך לבצע את הפעולות הנדרשות על מנת להגיש את הבקשות הרלוונטיות מהמוסד לביטוח לאומי.

ברגע שהאזור האישי באתר המוסד יהיה מעודכן בכל המידע והפרטים החשובים והנדרשים – אפשר להיות בטוחים שגם הפטור ממס הכנסה יתקבל ויאושר ללא המתנה ממושכת. חשוב מאד לקבל את כל ההנחיות על מנת לפעול כמו שצריך, בעיקר במידה ובה צריך לעדכן את המוסד או את רשויות מס הכנסה בנוגע לשינוי בסטטוס של אותו אזרח שמבוטח במוסד.

 

קראו עוד על ביטוח לאומי במרכז הידע:

https://know-how.co.il/

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן