חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיגוע קשה בצומת גבעת שאול: 3 הרוגים ו-7 פצועים בפיגוע ירי

הבוקר בסביבות השעה 07:40 התקבלו דיווחים על ירי שבוצע בצומת גבעת שאול ביציאה מירושלים. שני מחבלים שהגיעו למקום ברכב כשהם חמושים בכלי נשק, ביצעו ירי לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס ונוטרלו על ידי כוחות בטחון ואזרח ששהו בסמוך.

כתוצאה מירי המחבלים, ישנם מספר נפגעים בזירה מטופלים ע"י גורמי רפואה, ביניהם פצועים קשה ואנוש.

כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, במקום סגרו את זירת הפיגוע והחלו בסריקות לשלילת מעורבים נוספים תוך חקירה ראשונית של האירוע. בשעה זאת מקיים ממ"ז ירושלים הערכת מצב בזירה.

מזק"א נמסר: "בשעות הבוקר התקבל דיווח במוקד זק"א על פיגוע ירי בתחנת האוטובוס ביציאה מירושלים, 2 נרצחו 7 פצועים פונו לבתי החולים".

חיים וינגרטן ראש אג"מ בזק"א, אמר: "מדובר בפיגוע טרור קשה. בזירת הפיגוע נקבע מותה של צעירה בשנות העשרים, בבית החולים נקבע מותו של מבוגר בשנות השבעים. מספר פצועים בינוני עד קשה פונו לבתי החולים.

צילום: דוברות איחוד הצלה

כאשר הגעתי לזירה הרגשתי בשדה קרב היו פצועים בכל מקום, אישה כבת 25 נהרגה במקום. 2 המחבלים נוטרלו. צוות זק"א ירושלים מטפלים בזירה ובאיסוף הממצאים".

משה חן ששון חובש איחוד הצלה שנתקל באירוע והזעיק את כוחות ההצלה מסר: "הייתי עם אופנוע חירום של איחוד הצלה ברמזורים של הכניסה לעיר ושמעתי קולות ירי. עצרתי לסייע לנפגעים עם הציוד הרפואי של איחוד הצלה ותוך כדי הזעקתי את כוחות ההצלה. בסיוע חובשים נוספים שהגיעו תוך שניות ספורות לזירה הענקנו סיוע למספר נפגעים במצבים שונים".

דובי מייזל פרמדיק וסמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה סיכם: "למרבה הצער נקבע מותה של צעירה בת 24 והענקנו סיוע בזירה לשמונה פצועים, גבר ואשה במצב אנוש. לגבר ואשה נוספים שנפצעו באורח קשה. לשלושה נפגעים נוספים במצב בינוני ולנפגע נוסף תלמיד ישיבה כבן 17 שנפצע קל. כמו כן: צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו 3 נפגעי ירי מהפיגוע בכניסה לירושלים. גבר בן 56, במצב בינוני, צעירה בת 22, במצב בינוני ונער בן 17 במצב קל, שלושתם בהכרה מלאה".

צילום: דוברות זק"א

בשב"כ מוסרים כי המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הירי שארע הבוקר בכניסה לירושלים הם שני תושבי מזרח העיר: מוראד נמר, בן 38, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בין השנים 2010-2020 על רקע כוונות לפעילות טרור באכוונת רצועת עזה.

יחד איתו ביצע את הפיגוע אברהים נמר, אחיו של מוראד, בן 30, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בשנת 2014 על רקע פעילות טרור.

חקירת הפיגוע נמשכת.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן