חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטראומה נותרה, אך הצדק נעשה: פיצויים משמעותיים לנפגעי טרור

ארגון חוננו

 בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי ערבי שתקף שני יהודים לפני כשלוש שנים, תוך ניסיון לדרוס אותם וזריקת אבנים, יפצה אותם בסכום של כ-900,000 ש"ח

האירוע המחריד התרחש בשנת 2021, כאשר המחבל יחד עם חבריו נסע ברכבו בירושלים בחיפוש אחר יהודים לתקוף. תחילה, ניסה המחבל לדרוס בחור ישיבה צעיר, אך הצעיר הצליח להתחמק. לאחר מכן, חברו של המחבל השליך אבן לעבר הצעיר ופגע בידו, מה שגרם לשבר ודרש קיבוע ממושך. בהמשך, הבחינו המחבל וחבריו בשני צעירים יהודים נוספים ושוב ניסו לפגוע בהם באמצעות זריקת אבן. הפעם, האבן פספסה את אחד הצעירים במעט.

המחבל נעצר והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של איומים ממניע גזעני, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ומעשה טרור של ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. הוא נידון ל-35 חודשי מאסר בפועל, לצד פיצוי נמוך של 12,000 ש"ח לנפגעי העבירה.

לאחר גזר הדין, הגישו נפגעי העבירה תביעה אזרחית נגד המחבל באמצעות ארגון חוננו. בית המשפט קיבל את התביעה ופסק פיצויים משמעותיים של כ-900,000 ש"ח, תוך הכרה בחומרת המעשים ובמניע הגזעני-לאומני שעמד מאחוריהם.

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו בירך על החלטת בית המשפט ואמר: "התביעה האזרחית היא כלי משלים, במקביל להליך הפלילי, במסגרתה התוקף נדרש לשאת באחריות הכלכלית לנזק שגרם. בתיק חמור זה נוצר נזק לגוף ונזק לנפש. טוב עשה ביהמ"ש שקיבל את התביעה ואישר את הן את הפיצויים בעבור הנזק, והן את הפיצוי העונשי שהתבקש משום היות המעשים מתוך מניע גזעני-לאומני".

פסק הדין החשוב מדגיש את הצורך בהתמודדות נחושה עם טרור לאומני ומעשים אלימים ממניע גזעני, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי. פיצויים משמעותיים אלו מהווים צעד חשוב בהשבת תחושת הביטחון לנפגעי העבירה ובהרתעה מפני מעשים דומים בעתיד.

חשוב לציין כי ארגון חוננו מסייע משפטית לנפגעי טרור ואלימות לאומנית ופועל להבטחת זכויותיהם.

ההשפעה העמוקה של התקיפה

הטראומה גרמה למתח ולחץ בקרב בני משפחתם, שנאלצו להקדיש זמן ומשאבים רבים לטיפול בנפגעים. התקיפה עוררה חשש ופחד בקרב הקהילה היהודית, והדגישה את הצורך הדחוף בהתמודדות נחושה עם טרור לאומני. סיפורם של שני הצעירים הוא רק דוגמה אחת מני רבות להשפעות ההרסניות של טרור לאומני על חיי הפרט ועל החברה. אנו חייבים להמשיך ולפעול למען מניעת אירועים כאלה, ולסייע לנפגעים להתמודד עם הטראומה ולבנות את חייהם מחדש.

ארגון חוננו
התוקף. צילום: ארגון חוננו

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן