חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא בכל מחיר, אבל בכל מחיר: מר הרצוג בכנס בשבע

קרדיט סטילס: חיים טויטו - כנס בשבע

כנס ירושלים ה-21 של קבוצת "בשבע", שהתקיים ביום ראשון האחרון, עסק בנושא "ניצחון הרוח". הכנס, הנערך זו השנה ה-21 ברציפות, מושך אליו מדי שנה דמויות ציבוריות מובילות מכל קצוות הקשת הפוליטית והחברתית בישראל

בין הדוברים הבולטים בכנס השנה היו : אזרח מס' 1 יצחק הרצוג, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר התקשורת שלמה קרעי, שר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ועוד.

חיזוק רוח העם, בריאות הנפש ופדיון שבויים

עוד מדבריו: "העם שלנו נמצא בתקופה שמערבת יגון עמוק וגם תעצומות נפש בלתי נתפסות. אולי זה סיפור יהודי מאוד מובהק לאורך הדורות, עכשיו זה הגיע בדור שלנו. אני מנסה להסביר את זה להמון משפחות של קהילות יהודיות בתפוצות שמגיעות, אנחנו קוראים בליל הסדר בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו, וזה גם קרה בדור הזה. והדור הזה מגלה תעצומות נפש בלתי רגילות."

על כך שארבעה חודשים מפרוץ המלחמה הנוראה שנכפתה עלינו, שני חבלי ארץ מפונים, מניין הרוגים 1,515 ופצועים וחטופים. נשיא המדינה הרצוג התייחס על מה תפקידו כנשיא בעת הזאת, מה עוגני הפעילות של בית הנשיא וענה: " מהרגע הראשון מיכל ואני עוסקים בעיקר בחיזוק רוח העם אל מול האתגר הנוראי שנכפה עלינו בשמחת תורה ה-7 באוקטובר השבת השחורה הנוראה ההיא, וכל מה שבא לאחריה, גם הבוקר פקד את בית ישראל שכול, שנודע לנו על נפילתו של נריה בלטה, לוחם, עוד לוחם שנהרג, ואני שולח מכאן תנחומים למשפחתו, אנחנו פוגשים משפחות חטופים כל העת, כל הזמן. אני מאמין וחוזר ומשנן לכולנו שהרמב״ם אמר שאין מצווה נעלית יותר מפדיון שבויים. אנחנו עוסקים המון בבריאות הנפש הפרטנית והקולקטיבית, פוגשים משפחות של מפונים מדרום ומצפון, גם במלון הזה יש מפונים מהעיר שדרות. אנשים חיים באי ודאות, אי הוודאות גדולה יותר היום לגבי תושבי הצפון. אנחנו פוגשים קהילות יהודיות שמותקפות וגם משלחות של סולידריות, וגם עוסקים בנושא שנאמר בהתחלה, של דבר ישראל בעמים בעת הזאת, צדקת הדרך המוחלטת שלנו בעת הזו וצדקת המלחמה, ועוד נושאים רבים ומגוונים".

הרצוג התייחס על מה היה לפני ה-7 באוקטובר, על קרע הגדול בעם על הרפורמה המשפטית והוא השיב על האם אתה רואה קשר בין העימות הפנימי שהיה בתוך עם ישראל לבין מה שהיה ב-7 באוקטובר והשיב: "אנחנו פוגשים כל הזמן משפחות שכולות, גם אזרחים וגם משפחות חללי צה״ל והזעקה שיוצאת מכולם, לא לחזור ל-6 באוקטובר. אנחנו צריכים לעשות הכל לא לחזור לשיח של ה-6 באוקטובר.
התפקיד שלנו לעשות הכל והתפקיד שאני לוקח על עצמי זה לעשות הכל כדי שתהיה אחדות בעם. אחדות זו לא אחידות, אנחנו שבטים רבים – יחד שבטי ישראל, מנהלים מחלוקות בתוכנו, יש סוגיות מאוד גדולות שתעלנה על הפרק בשיח הציבורי, זה אך לגיטימי ונכון במדינה דמוקרטי. צריך לשמור על השיח הדמוקרטי בצורה הכי מכובדת שיש ולנהל אותו בצורה מכובדת כדי להגיע למסקנות הנכונות לעתיד".

"עסקת החטופים לא בכל מחיר"

הרצוג דיבר בראיון על האם השיח לגבי החזרת החטופים חוזר ומה יהיה המחיר ואמר: "אני לא חושב שיש מחלוקת מה יהיה המחיר כי אף אחד לא יודע מה הוא יהיה. אני חושב שצריך להרחיק את השיח על החטופים מחוץ לתחום הפוליטי, אין מצווה גדולה מפדיון שבויים, זה כמובן לא בכל מחיר, אף אחד לא קובע מחירים לקבינט, שם זה יוכרע, אבל בשלב הזה צריך לתת סיכוי ולעודד ולדחוף את הסיכוי להגיע לעסקת חטופים במהרה כדי להשיב הביתה בנות ובנים אזרחים יקרים שנחטפו ונמצאים בצרה ובשביה".

על המגעים שהיו לו בגרמניה עם קטאר

אזרח מס' 1, הרצוג שיתף במגעים שהיית בהם בגרמניה עם קטאר וסיפר: " היינו בשיחות אני לא רוצה להגיד עד כמה אנחנו קרובים או לא, אבל יש רצון טוב של הרבה גורמים שעוסקים בנושא, ואני מקווה שזה יביא לתוצאה המקווה. אני לא יכול להבטיח שבענו הרבה אכזבות וצריך להוריד את מפלס האופטימיות ולהיות מאוד צלול בהערכה שלנו. צריך לכבד את משפחות החטופים זה מה שאני קורא לציבור. צריך להבין את הרגשות, אם יש דברים שאתה רוצה לומר לפעמים צריך להגיד בחדרי חדרים. אנחנו צריכים להבין את אהבתנו, תמיכתנו וסולידריות עם המשפחות, הן עוברות גיהנום שאני לא מאחל לאף אחד, אל תדון אדם עד שתגיע למקומו. אני מקווה שנוכל להחזיר אותם במהרה, בעזרת השם נקווה לבשורות טובות".

על הביקורת כלפי התקשורת ועל הסתה אנטישמית ברשתות החברתיות

הרצוג:

"כואב לי עד כמה הסיפור של המדינה שלנו לא מדוברת, אבל היום הרבה אנשים תלויים ברשתות החברתיות, הם לא תלויים בכלי תקשורת סטנדרטי כזה או אחר. לאחרונה הבאנו לבית הנשיא בכירים מטיק טוק כדי להראות להם עד כמה יש ליקויים ופרצות באלגוריתם ובתשתית הזאת שמאפשרת הרבה מאוד הסטה אנטישמית ושנאת ישראל. חלק מהדברים תוקנו וחלק עדיין בדיון".

לגבי סערת שיר האירוויזיון

לבסוף  התייחס גם לגביה ואמר:
" זה שיח מעניין, אני מנסה לעזור בו ככל שאני יכול, דיברנו על הסברה ואני חושב שחשוב שישראל תופיע באירוויזיון, וזו גם אמירה כי יש שונאים שמנסים לגרש אותנו מכל במה. אני חושב שזה חשוב שהתאגיד מקיים דו שיח עם האיגוד של האירוויזיון, ולהיות חכם לא רק להיות צודק. יש שיר שייצג את ישראל ב- 1992 שאומר זה לא רק ספורט, זה באמת לא רק ספורט, זה גם עניין בעל משמעות מדינית והסברתית וצריך להתחשב בכך. כפי שאמרתי להיות לא רק צודק אלא גם להיות חכם".

כנס ירושלים ה-21 היה כנס מוצלח ומעורר השראה, שהציג מגוון רחב של דעות ותפיסות עולם. הכנס הדגיש את החשיבות של אחדות בעם ישראל, ואת הצורך לפעול יחד למען עתיד טוב יותר.

נושאים נוספים שעלו בכנס:

  • יחסי ישראל והתפוצות
  • החינוך בישראל
  • החברה הישראלית
  • התקשורת הישראלית
  • הכלכלה הישראלית
  • הביטחון הישראלי
קרדיט סטילס: חיים טויטו - כנס בשבע
קרדיט: חיים טויטו

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן