חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שלושה חשודים נעצרו בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות בשווי עשרות מיליוני שקלים; אחת מהעצורים – קרובת משפחה של מחבלים

כסף, משטרת ישראל

שלושה חשודים נעצרו בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות בשווי עשרות מיליוני שקלים; אחת מהעצורים – קרובת משפחה של מחבלים

נחשפה רשת של חברות שהפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בסכום של עשרות מיליוני ₪; אחת הנהנות מרווחי הרשת – קרובת משפחה של מחבלים אשר קיבלה בשמם קצבה מהרשות הפלסטינית. הבוקר נעצרו לחקירה 9 תושבי ואדי ערה ונצרת

רשות המסים, בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל-מרחב מנשה והמטה הלאומי ללחימה כלכלית בטרור, עצרה היום 9 חשודים בניהול רשת של חברות שעסקה בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות. על פי החשד, הרשת הפיצה וקיזזה חשבוניות בסכום כולל של עשרות מיליוני ₪ מבלי לבצע את העסקאות שפורטו בהן, וכל זאת ככסות לביצוע של עבירות מס והלבנת הון.

החקירה מנוהלת על ידי חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון בשיתוף עם פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב מנשה, המטה הלאומי ללחימה כלכלית בטרור במשרד הביטחון והיחידה הצפונית לאכיפת הגבייה של רשות המסים (הוצל"פ חיפה).

ראשיתה במידע שהתקבל ולפיו אזרחית ישראלית, בת משפחה של שני אזרחים ישראלים שהורשעו ברצח חייל על רקע לאומני, המקבלת בשמם קצבה חודשית מהרשות הפלסטינית, רכשה עבור אחד מהם רכב מרצדס בסכום של יותר מ-350 אלף ₪.

במסגרת הניסיונות להתחקות אחר מקור הכסף לרכישה, עלה החשד כי חלק מהכסף התקבל מחברה ישראלית הרשומה כעוסקת בתחום השמת כוח אדם. בעקבות גילוי זה החלה חקירה בעניינה של אותה חברה, שהעלתה חשד לעבירות מס ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

כסף, משטרת ישראל
אילוסטרציה, כסף. צילום: דוברות משטרת ישראל

עפ"י החשד, החברה שמספקת לכאורה שירותי כוח אדם לחברות סיעוד, ניכתה בספריה חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של עשרות מיליוני ₪, תוך שימוש בחשבוניות שהפיצו חברות אשר לא מספקות כל שירות עסקי וקיימות אך ורק כצינור לביצוע עבירות מס והלבנת הון.

עפ"י החשד, חברות אלו ניכו אף הן חשבוניות מס פיקטיביות, בסכומים המסתכמים בעשרות מיליוני ₪. חשבוניות אלו סופקו לאותן חברות על ידי שורה של חברות החשודות גם הן כפיקטיביות.

בעקבות החשדות נעצרו הבעלים של חלק מהחברות המעורבות כמו כן נעצר גם רואה חשבון, המייצג חלק מן החברות המעורבות בפרשייה. בהמשך היום יובאו החשודים בפני שופט. כמו כן נתפסו נכסים רבים של החשודים, בהם רכבי יוקרה וכסף מזומן במטבע ישראלי וזר בסך עשרות אלפי ₪.

משטרת ישראל ורשות המסים ימשיכו במאבקם כנגד פעילות בלתי חוקית לרבות פעילות בתחום הפלילי, כלכלי, מימון טרור ועוד שמתבצעת תוך זלזול בשלטון החוק ובעלת השפעה שלילית על החברה הנורמטיבית שומרת החוק.

טקס המצטיינים של מד"א: אלו העובדים המצטיינים מירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן