חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"נעשה הכל כדי למנוע אלימות"

אירוע לציון המאבק באלימות נגד נשים נערך לעובדות ועובדי עיריית ירושלים• ראש העירייה, משה ליאון: "תופעה המחייבת מענה ותשומת לב מיוחדת מצד כולנו, נעשה כל שנדרש למיגור האלימות"

עייריית ירושלים אומרת לא לאלימות נגד נשים: העירייה קיימה היום אירוע לציון המאבק באלימות נגד נשים לעובדות ועובדי העירייה, בהיכל הפיס לתרבות ולאמנויות ירושלים בפסגת זאב, במעמד ראש העיר משה ליאון.

באירוע השתתפו מאות עובדות ועובדי העירייה, ובמסגרתו הוצב מיצב מיוחד של האומנית והאוצרת קרן יחזקאלי גולדשטיין "איננה עוד", אשר הציג את סיפורן ובגדיהן של 11 נשים שנרצחו על רקע מגדרי.

בנוסף, הוקרן סרטון "ואם אחת מאיתנו", יצירתן של בוגרות קורס האנימציה שנערך בשיתוף נעמת ירושלים. מדובר בקורס שסייע לנשים מוכות למצוא מזור באומנויות שונות ולתעל את הכאב לערוץ היצירה.

באירוע הועברה גם הרצאתה דנה עמר יהושע, סטייליסטית העוסקת בעוצמה נשית ומחברת הספר "ביום שלבשתי אדום", שחושפת סוד לאחר 4 עשורים בחייה.

צילום: כפיר שגב

במהלך האירוע, הוצגה ההצגה "מותרת", שגוללה את סיפורה של סגן זיוה רוזנשטיין, שעברה אונס אלים בצבא ומתמודדת לראשונה, שנים לאחר הפגיעה, עם השלכותיה.

עוד התקיים באירוע, הפאנל "השפיעי קול", אשר עסק בהשמעת הקול ובעיקר ביכולת להשפיע על מיגור תופעת האלימות המגדרית, בהשתתפות נשות מקצוע, שורדות אלימות מגדרית, גבר אלים שעבר טיפול במסגרת שיקום, בוגרת תוכנית "הלביאות של ירושלים", אשר בזכות השתתפותה בתוכנית, אזרה עוז ולראשונה דיברה על הפגיעה המינית שעברה.

את האירוע ליוותה הזמרת מעיין רבני נאמן, וריגשה במיוחד כששרה את השיר "השמיעי קול", שנולד מתוך חוויה מטלטלת והצליח להדהד למרחקים ולהגיע להישגים חשובים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "חודש המאבק באלימות מגדרית הוא הזמן בו העיניים והאוזניים ממוקדות לנושא כאוב וקשה זה, שאנחנו בעיריית ירושלים מתמודדים איתו כל השנה באמצעות מענה ייעודי לתושבות ותושבים, במסגרות חינוך, סיוע והסברה לציבור הרחב. מיגור האלימות היא משימה מאתגרת ומתמשכת, זו עבודה יומיומית, וככל שנפעל יחד – נשים וגברים, עובדות ועובדים, מנהלות ומנהלים, חברים וחברות, נוכל להצליח בה. לא ננוח ולא נשקוט, נעשה הכל כדי למנוע אלימות". במוקד העירוני 106 קיימת שלוחה ייעודית שאליה ניתן לפנות בנושאים הקשורים לאלימות נגד נשים (שלוחה 5).

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן