חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוכנים לנתיב החדש: 500 ש"ח קנס או נסיעה מהירה בשעות השיא?

שימו לב – מצד אחד שלא לחטוף דו"ח ומצד שני – לקצר את זמן הנסיעה

הבוקר הראשון של נתיב פלוס בכביש 1 לירושלים: קיצור של יותר מ-25% לזמן הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית.

זמן הנסיעה הממוצע מלטרון לחמד בנתיב פלוס עמד על כ-21.5 דקות, לעומת כ-29 דקות ברכב בנתיבים הרגילים. מהירות הנסיעה בנתיב פלוס עמדה על 78 קמ"ש ובנתיבים הרגילים על 66 קמ"ש בממוצע.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ומנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק הגיעו הבוקר (ראשון) לחדר המצב של נתיבי ישראל, לעקוב מקרוב אחר התנועה בכביש 1 לירושלים, עם תחילת הפעלת נתיב פלוס. בחדר המצב משתתפים גם מנהל הרשות לתחבורה ציבורית רן שדמי, ראש מינהל תשתיות במשרד התחבורה שי קדם, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ וגורמי המקצוע של משרד התחבורה, נתיבי ישראל ומשטרת ישראל.

על פי הדיווח במקומון אשקלון במסגרת הסדרי התנועה החדשים, הנסיעה בנתיב פלוס, ממחלף דניאל ועד לכניסה למנהרות הראל, מותרת לתחבורה ציבורית ולרכב עם שלושה נוסעים לפחות, כולל נהג. הנתיב פועל בימים א' עד ה' בין השעות 6:30-9:30 וביום שישי מהשעה 12:00 עד 17:00. בשאר השעות, התנועה בנתיב מותרת לכל משתמשי הדרך.

עד כה, הנתיב מתפקד מצוין, מקצר את זמן הנסיעה לתחבורה הציבורית והשיתופית ולא נצפו עומסים חריגים לרכב הפרטי, פרט לתאונה שאירעה במחלף לטרון, שיצרה עיכוב לרכב הפרטי ופער משמעותי בין הנסיעה בתחבורה הציבורית.

משרד התחבורה קורא לציבור, לבחור בתחבורה ציבורית או שיתופית ולקצר משמעותית את הדרך לירושלים.

על כביש 1 לירושלים נוסעיםל בשעות העומס מאות אוטובוסים מכל רחבי הארץ, בנוסף לרכבת ישראל, שמפעילה לירושלים קווים מהירים ממודיעין, ומהרצליה דרך תל-אביב ונמל התעופה בן גוריון. בנוסף, לרשות הנוסעים מספר אפשרויות "חנה וסע": חניון שפירים מציע כ-3,000 מקומות חנייה, קווים ישירים למרכז ירושלים ושירות היסעים חינם ממרכז תל אביב ; וחניון תחנת הרכבת בפאתי מודיעין מציע כ-1,000 מקומות חניה, וקו רכבת מהיר לירושלים ולתל אביב.

"נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תכנית המיליון", שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני האחרון. הנתיב נועד לתעדף את התחבורה הציבורית והשיתופית, ובכך להציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לנסיעה לבד ברכב הפרטי.

הנתיב החדש, שנצבע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית. בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 ש"ח.

קנס של 500 ש"ח, שרת התחבורה מירב מיכאלי. צילום: ברונו שרביט, לע"מ

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "אנחנו חונכות וחונכים נתיב לתחבורה ציבורית בכביש של המדינה, כביש מספר 1, בדרך לבירה שלנו, ירושלים. הנר"ת החדש מקצר משמעותית את זמן הנסיעה. היעד הוא להמשיך ולהוסיף עוד נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית בכל מקום בארץ.

אחרי שנים של הזנחה שהפכו את התחבורה הציבורית לחצר האחורית של מדינת ישראל, הפכנו בקדנציה הזו את הפירמידה. זה הדבר שאני גאה בו יותר מכל. שמנו את התחבורה הציבורית במרכז. אני מאוד מקווה שכל מי שתבוא או יבוא אחריי, לא יעזו לשנות את הכיוון הזה. זו הדרך להוציא את ישראל מהפקק".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "קיצרנו את הדרך לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית. יותר מ-130 אוטובוסים בשעה נוסעים בבקרים לירושלים, ולהם מגיעה העדפה. אני קוראת לציבור להתארגן שלושה ברכב, לנסוע יחד ולהגיע מהר".

נתיב פלוס, צילום: טרגט מרקט, משרד התחבורה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן