Search
Close this search box.

איך לבחור נעלי ריצה מומלצות?

אנשים רצים ירושלים

איך לבחור נעלי ריצה מומלצות?

בשנים האחרונות חלה התעוררות בענף הריצה וגם מי שלא בהכרח מתאמן למרתון, החל לרוץ. לריצה השפעות חיוביות על הסיבולת, העלאת מצב הרוח, איכות החיים ומי שרץ כבר מכיר את האפקט המרומם של הריצה ומתמיד בה.

מדוע חשוב לבחור נעליים מתאימות לריצה?
נעלי ריצה מקנות את התשתית הנכונה לאימוני ריצה ויכולות לסייע בשיפור הביצועים ולהעניק את התמיכה הנכונה לגוף ולכן, חשוב לבחור נעלי ריצה שישרתו אתכם בנאמנות למרחקים קצרים וארוכים.
לפניכם פרמטרים חשובים בקניית הנעליים תוך התייחסות לרוחב הרגל, סוג הסוליה, פיצ'רים שעושים הבדל משמעותי כמו בולמי זעזועים. השקיעו בדגמים איכותיים שילוו אתכם במסלולים.

ריפוד פנימי – עבה או אוורירי?
הריפוד של הדגם בעל חשיבות רבה כאשר יש סוגים שונים של ריפודים מוצקים או אווריריים יותר בעובי משתנה וקצף כמו פוליאוריתן שתפקידם לספוג את הזעזועים של המפגש בין הרגליים לקרקע. לרוב מדובר בהעדפה אישית בנוגע לתחושה המבוקשת כשיש מי שאוהבים להרגיש יותר עובי ורכות בעוד אחרים מעדיפים ריפוד מינימלי יחסית, כיוון שהם אוהבים להרגיש את החיבור לקרקע ותחושה טבעית יותר.
יש לשים לב שיש נעליים שמתאימות יותר לסוגים שונים של משטחים ולכן, לדפוסי הריצה שלכם השפעה בבחירת הדגם כשיש דגמים המתאימים לכבישים או למשטחים קשים יותר כמו כבישים בעוד אחרים יתאימו למשטחים דוגמת שבילים ותנאי שטח לרוב בעלי זיזים על הסוליה החיצונית לאחיזה טובה יותר גם בתנאי שטח. ישנם גם דגמים קלילים יותר שיכולים להתאים למי שמתאמנים בריצה בחדר הכושר, למשל, ריצה על הליכון.

ומה לגבי הריפוד החיצוני?
לריפוד החיצוני משמעות במיוחד אם אתם מתכוונים להתאמן בתנאי שטח ובמזג אוויר משתנה. לרוב מדובר בחומרים סינטטיים בעלי עמידות גבוהה, למשל ניילון שנחשב למנדף זיעה יעיל או פוליאסטר קל משקל שגם מבצע דחיית קרני שמש ונחשב נושם מאוד או ספנדקס נמתח.

הגודל קובע
הגודל של הנעל חשוב כדי לספק תמיכה נכונה ושכפות הרגליים לא יהיו רפויות או יחליקו ולכן, חשוב לשמור על המידה אך לקחת בחשבון שהמידה יכולה להשתנות מדגם לדגם וממותג למותג. בכל מקרה, יש לשים לב למרווח של רוחב אגודל בין קצה האצבעות לרוב הבוהן הגדולה לקצה הנעל, זאת על מנת להימנע מלכתחילה מהוספת לחץ מיותר ולאפשר יישור של כף הרגל בעת ביצוע התנועה.
זכרו שנעליים שיוסיפו לחץ מיותר או יהיו הדוקות מדי עשויות בסופו של דבר לגרום לצרות כמו שלפוחיות, שפשופים ובאופן כללי, תחושת אי נעימות וחוסר נוחות.
חשוב להרגיש שנוח לכם ולנסות גם את הנעליים יחד עם הגרביים שאתם אמורים להתאמן עמם ולהבין אם התנועה מרגישה טובה עבורכם.

ולא לשכוח – את הלוק
המראה אף הוא משחק תפקיד ומהווה שיקול במיוחד למי שחשובה לו ההופעה גם בעת אימון וריצה. ישנם עיצובים עתידניים מדליקים עם זיזים בולטים ואחרים בעלי צביון מינימליסטי יותר. אפשר ללכת על צבעים זוהרים או על גוונים סולידיים יותר, תלוי בכם.

מותגים מובילים בתחום
אל תתפשרו על השמות הגדולים ביותר, שיודעים שמשקיעים הון על מחקר ופיתוח ביצירת הדגמים הטובים ביותר לאצנים חובבים או מקצועיים. אתם מעוניינים בתנאים האופטימאליים ביותר עבורכם וכדאי לבצע סקר שוק מקדים הן לגבי הדגמים שבאים בחשבון והן בנוגע לחנות ממנה כדאי לבצע את הרכישה. אפשר כמובן לשים לב למבצעים או עודפי ייצור של מותגים מובילים כל עוד אין להם פגמים. חפשו מקום שיספק לכם היצע רחב ואיכותי בטווח מחירים רחב על מנת שתוכלו לבחור את הדגם שייקח אתכם קדימה. מוזמנים להתרשם ממגוון נעלי ריצה מומלצות באתר רשת אליטל

אנשים רצים ירושלים
צילום: קרדיט-Photo by Fitsum Admasu on Unsplash

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן